Tomb Raider 8 Underworld
nivo 3: Croft Manor - Protected by the Dead
artefakti: 13
relikvije: 1
FMV: U uvodnoj sceni vidimo Laru, Zipa, Alistera i njenog vernog batlera Vinstona, okupljene u foajeu vile Kroftovih. Vinston otvara tajna vrata koja vode u podzemnu porodičnu kriptu, pa svi zajedno silaze niz staro stepenište u mračnu grobnicu Kroftovih. Lara prilazi grobu svoga dede, i objašnjava da je njen otac namerno upotrebio njegove inicijale da Lari ostavi tajni znak i lokaciju mape. Lara pretražuje grob i pronalazi tajni prekidač koji pomera grob u stranu i otkriva ulaz u podzemni deo vile Kroftovih...
Kad se nivo učita, polomite urnu s Larine desne strane, da uzmete 1. artefakt. Popnite se uz nekoliko stepenika do drvenog stuba, i s desne strane nađite još jednu urnu sa 2. artefaktom. Priđite stubu, pritisnite Interact da ga Lara obuhvati, popnite se do vrha stuba pa skočite na drvenu platformu ispred. Idite u sledeći hodnik pa desno kroz hodnik do kapele.
KAPELA: Kad uđete u veliku kapelu, ubijte prvo jedno jato slepih miševa. Spustite se na nižu drvenu skelu i okrenite se u levo. Sa ivice skele skočite na drvenu gredu, pa idite desno po gredi do kraja. Skočite na kamenu stazu blizu levog zida kapele i uzmite 3. artefakt i ubijte nekoliko paukova. Idite do drugog kraja ove staze, skočite na šipku, pomerite Laru u levu stranu šipke, okrenite se oko šipke pa skočite na platformu u uglu. Pokupite 4. artefakt. Vratite se preko šipke nazad do prve staze, pa nazad na drvene grede, pa nazad na skelu ispred ulaza, pa se pomoću skele spustite bezbedno na pod kapele.
Krenite napred prema kipu anđela, i ubijte nekoliko paukova i slepih miševa koji dolaze od povišene staze iza anđela. Potom idite u desnu stranu kapele, ka skeli na desnoj strani, i pronađite urnu sa 5. artefaktom. Popnite se do vrha ove skele, pa skočite na malu galeriju na desnom zidu kapele. Ovde ćete naći medipak. Idite na drugu stranu galerije i skočite da se uhvatite za prvu horizontalnu šipku. Popnite se na ovu šipku pa odatle skočite na sledeću. Okrenite se, skočite, uhvatite se za treću šipku, pa skočite sa nje na platformu sa hodnikom.
DESNI KORIDOR: Kad uđete u ovaj hodnik, ubijte paukove koji se spuštaju sa zidova. Na zidu desno nađite horizontalnu šipku, popnite se na nju, pa potom na kamenu prečku iznad. Verite se bočno u levo ili desno, pa skočite u vis ka ivici niše. Popnite se u nišu i uzmite 6. artefakt. Siđite nazad na pod i iščupajte šipku iz zida (okačite se za šipku, okrenite se prema zidu i pritisnite Interact). Ponesite šipku u ruci dalje niz hodnik, jer će vam uskoro zatrebati.
Siđite niz stepenice do prvog odmorišta. Bacite šipku na pod, razbijte urnu u ćošku i uzmite 7. artefakt. Opet uzmite šipku u ruke i siđite niz sledeće stepenice. Napašće vas paukovi. Možete ih ubiti pomoću šipke, ili baciti šipku i ubiti ih normalno iz oružja. U svakom slučaju, za sada vam šipka ne treba, te je ostavite na zemlji, ali zapamtite gde, da možete posle po nju da se vratite.
Ovaj hodnik vodi u jednu prostoriju sa vitražom, s desne strane. Uđite unutra, i blizu ulaza nađite malu kamenu kocku. Uzmite je u ruke i izađite nazad u hodnik. Idite do kraja ovog hodnika, i spustite kocku na podno dugme blizu jednih zatvorenih vrata. Vratite se nazad u hodnik, gde se nalazi još jedna kamena kocka, kao i Medipak u ćošku. Obratite pažnju na jednu od rešetki pored kocke. Iza rešetke možete da vidite relikviju, koju ćete uskoro uzeti. Za sada, podignite drugu kamenu kocku i odnesite je do onog podnog dugmeta. Sada se vratite do rešetke koja se u međuvremenu otvorila, i uzmite Relikviju. Vratite se do podnog dugmeta.
Stanite na podno dugme i podignite jednu kamenu kocku. Vrata ispred su i dalje otvorena, jer Lara svojom težinom pritiska podno dugme. Bacite kocku kroz otvorena vrata (dugme K za bacanje bombi). Potom i drugu kocku bacite na isti način. Kada su obe kocke na drugoj strani vrata, potrčite i izvedite kolut kroz vrata pre nego što se zatvore, da se vratite nazad u glavnu kapelu.
LEVI KORIDOR: U kapeli odnesite obe kocke na podno dugme iza kipa anđela. To će aktivirati veliku furunu u susednoj prostoriji i otvoriti kapije sa leve i desne strane kipa. Idite nazad u hodnik iz koga ste došli (desni koridor), i vratite se po šipku koju ste tamo ostavili. Nema potrebe da se sada vraćate u kapelu. Umesto toga, uđite u odaju sa vitražima u kojoj ste maločas našli prvu kocku. Prođite kroz ovu odaju i izađite kroz hodnik naspram ulaza. U hodniku idite uz stepenice s desne strane u gornji koridor. Na galeriji ćete videti još jednu kamenu kocku. Ona vam nije potrebna. Ali, odmah pored kocke u zidu ćete videti rupu. Priđite joj i zabijte šipku u nju. Iskoristite tu šipku da se popnete do male niše iznad, gde ćete naći 9. artefakt. Kad siđete dole na tlo, ubijte jato slepih miševa, i vratite se nazad u odaju sa vitražima (niz stepenice pa levo).
ODAJA SA VITRAŽIMA: Pre nego što bilo šta uradite u ovoj odaji, neophodno je da znate unapred šta vam je činiti. Blizu ulaza u prostoriju nalazi se jedan kotur koji otvara vrata izlaza visoko iznad. Ali, prvo ta vrata treba da otključate. Osmougaona centralna konstrukcija u sredini prostorije sadrži prekidače koji otključavaju vrata iznad. Evo kombinacije za otključavanje:
Okrenite se tako da osmougaona struktura bude ispred vas, a kotur iza vas. Priđite prekidaču koji se nalazi na prednjoj strani osmougaone strukture, sa desne strane, i povucite ga dva puta. U kratkoj sceni videćete kako se leva strana vrata otključava. Potom obiđite osmougaonu strukturu i povucite prekidač koji se nalazi sa zadnje strane, desno (dijagonalno od prvog prekidača). Povucite ovaj prekidač tri puta. U sceni ćete videti kako se i druga strana vrata otključava. Idite nazad do kotura.
Pre nego što okrenete kotur i otvorite vrata, imajte na umu sledeće: kada otvorite vrata, morate brzo do njih da se popnete, pre nego što se zatvore. A vreme je uknapljeno tačno u sekund. Ako ne stignete do vrata na vreme, siđite nazad do prekidača i pokušajte ponovo.
Priđite koturu tako da budete licem okrenuti prema vratima. Uhvatite desnu ručku kotura i okrenite kotur u krug u levo, do kraja. Pustite ručku i otrčite do kapije iza osmougaone strukture. Na stubu kapije videćete kamene prečke. Iskoristite ih da se popnete brzo skroz do najviše prečke. Verite se potom bočno u desno oko ugla, pa se popnite na vrh stuba. Dvostruka vrata već su počela da se zatvaraju. Potrčite, bacite kuku, skočite i zaljuljajte se na sajli prema vratima. Skočite sa sajle kroz poluzatvorena vrata pre nego što se skroz zatvore.
U hodniku sa stepeništem ubijte paukove koji će vas napasti, i sledite hodnik do sledećeg stepeništa koje vodi u desno. Ali, pre nego što se popnete uz njih, uzmite Medipak i 10. artefakt sakriven u urni. Takođe, u nastavku hodnika, s leve strane, naći ćete 11. artefakt. Vratite se do stepeništa i popnite se u sledeću odaju.
ZAPIS LORDA KROFTA: U tajnoj odaji priđite radnom stolu da aktivirate FMV scenu: Na radnom stolu Lara pronalazi kasetofon i pušta traku koja se u njemu nalazi. Čujemo glas Ričarda Krofta kako se obraća svojoj ćerki. U poruci čujemo kako je Lord Kroft u ovoj odaji sakrio sve što je doneo sa nalazišta Bogavati. Tu su desna Torova rukavica, mapa koju je Lord Kroft uništio, ali i nekoliko praznih kaveza u kojima su doneti i čuvani "trolovi". Kada se poruka završi, Lara uzima Torovu rukavicu i stavlja je sebi na ruku. A potom se ugao kamere menja, i vidimo jednog trola kako silazi sa gornje galerije prema Lari...
TAJNA ODAJA LORDA KROFTA: Čim se završi FMV scena, spremite se za obračun sa dva trola. Preporučujem Submachine Guns, jer je Lara dosta pokretljiva sa njima. Trolovi su okretni, brzi i veoma opasni. Eskivirajte ih tako što ćete trčati ili skakati po odaji, i pucajte... Pazite da pritom ne upadnete u duboku provaliju blizu zida. Kada trolovi padnu, morate da ih dokrajčite da ne bi ponovo ustali i napali vas. Dakle, kad trol padne, priđite mu i pritisnite Interact da mu smrskate kosti. Učinite to i sa drugim trolom.
Kada ih ubijete, potrebno je da dođete do izlaza iz odaje, a izlaz se nalazi visoko iznad... Podrazumeva se da ne možete da ga dohvatite na uobičajen način...
Pronađite jedan polomljeni stub koji svetluca plavo kada prođete pored njega. Odgurajte taj stub da stoji između dva stabilna stuba na vrhu stepeništa. Popnite se na uzanu stazu na stabilnom stubu, pa skočite na vrh pokretnog stuba. Okrenite se prema stepeništu, i skočite sa ivice da se okačite za ivicu platforme iznad. Popnite se na platformu i uzmite 11. artefakt. Vratite se nazad na pod radne sobe.
Sada odgurajte pokretni stub do stuba pored koga se nalazi polomljeni kavez. Popnite se na kavez, pa na vrh pokretnog stuba. Sa njega skočite na polomljeni kameni stub sa ravnim vrhom. Sa njega skočite na ispupčenu drvenu gredu na susednom stubu. Okačite se za tu gredu, verite se u desno, dok ne budete visili na kamenoj prečki na stubu. Verite se do desnog kraja ove kamene prečke pa skočite unazad na stazu iza, i pokupite 12. artefakt. Skočite nazad na kamenu prečku, verite se i dalje u desno, na sledeću drvenu gredu, popnite se na nju pa sa nje skočite na kamenu prečku na sledećem stubu. Verite se oko ovog stuba skroz u desno pa skočite unazad u dovratak izlaza.
U kratkoj sceni videćete kako se Torova rukavica na Larinoj ruci ispraznila, i više nije od koristi... Čini se da je sledeći Larin cilj da pronađe "punjač" za njih ;)
Pratite hodnik koji vijuga, i usput razbijte jednu urnu u kojoj ćete naći poslednji artefakt na ovom nivou. Na kraju hodnika, pored skrivenih vrata, nalazi se prekidač. Povucite ga da otvorite vrata i vratite se u gornji deo Vile Kroftovih. Kad Lara uđe u hodnik, odjeknuće eksplozija i vilu će zahvatiti plamen... Šta se to, zaboga desilo?
Ovaj deo nivoa isti je kao i Prologue. Krenite napred niz hodnik i skrenite desno. Popnite se na stepenik (dva puta levi Ctrl) i idite dalje niz hodnik. Popnite se uz stepenice i povucite prekidač na zidu da otvorite vrata. Kad uđete u ovu odaju, čućete zvuk za prvi čekpoint. Idite napred malo i popnite se na bezbedni deo gomile šuta u plamenu. Na drugoj strani sobe potražite vrata sa metalnim prstenom i upotrebite kuku da ih otvorite (Q da bacite kuku, E da povučete vrata prema sebi i razvalite ih). Uđite u tu prostoriju.
Posle čekpointa idite napred i uzmite medipak sa poda. S leve strane pod je srušen i zahvaćenplamenom. Ako poginete pre sledećeg čekpointa, obavezno opet pokupite medipak, jer će se obrisati iz inventara. Priđite ivici polomljenog poda i skočite prema lajsni na desnom zidu. Verite se u levo do kraja, pa skok u vis na gornju lajsnu. Opet se verite u levo do kraja, na drugu stranu rupe u podu, pa padnite na donju lajsnu. Odatle skočite unazad na bezbedni deo poda, gde se nalazi treći čekpoint.
Priđite kutiji nedaleko odatle i gurnite je napred u sledeći hodnik, do zida. Sa nje skočite da se okačite za lajsnu na zidu, i verite se u desno, iznad polomljenog poda. Kad stignete do kraja, držite Desno i skočite na bezbedni deo poda. Nakon čekpointa idite prema zatvorenim vratima. Sa tavanice će pastizapaljena greda i porušiće deo poda ispred vas, ali i vrata. Skočite preko rupe u podu ka vratima, i Lara će se izvući na pod i ući u sledeću odaju. Na ulazu vas čeka još jedan čekpoint.
Nalazite se u dobro poznatom predvorju Vile Kroftovih, koje je uništeno u plamenu. Idite levo do kraja galerije. Stepenište je u plamenu i srušeno, ali iznad na zidu postoji metalni prsten zgodan za kuku. Zatrčite se, skočite sa ivice i pritisnite Q da bacite kuku. Držite Napred i Lara će se ljuljati u napred. Sa najviše tačke skočite na susednu galeriju iznad predvorja. Idite do kraja ove galerije i pogledajte u desno. Tu je ograda galerije polomljena. Spustite se tuda na pod predvorja...
FMV: Za razliku od uvodnog nivoa, ovaj FMV je nešto duži, i nudi nam objašnjenje zašto je Zip pucao u Laru... Opet vidimo Vinstona i Zipa kako pokušavaju da otvore glavna vrata predvorja i pobegnu iz zgrade zahvaćene plamenom. Kada im se Lara približi, Zip počinje da puca na nju, ali ga Vinston zadržava i opominje da je to Lara. Ali Zip odgovara: "Znam da je to Lara..." Ali, scena se ne završava ovde. U nastavku, Lara izvlači svoje pištolje i naređuje Zipu da baci svoje oružje. Zip je sluša, ali ironično dodaje: "Zašto, jel zato da možeš ponovo da pucaš u mene?" Vinston odgovara umesto Lare: "Nije to bila Lara. Zašto bi ona zapalila svoju kuću?" Zip potom objašnjava da je Lara - ili neko ko savršeno liči na nju - ušla u podrum vile pomoću skenera rožnjače, ukrala Kamen Gneva i potom digla vilu u vazduh. Lara tvrdi da to nije bila ona, ali Zip joj i dalje ne veruje. Tada Lara pita gde je Alister, ali njih dvojica to ne znaju. Na kraju, Lara im naređuje da izađu iz vile, a ona će da pogleda snimke na monitoru video-nadzora, ne bi li pronašla Alistera...
KONTROLNA SOBA: Idite prema kaminu u sredini predvorja. Desno od kamina, na zidu, nalaze se kamene prečke. Skočite četiri puta u vis da dohvatite najvišu prečku, pa se verite u desno oko ugla zida, sve do kraja. Padnite na galeriju i idite desno. Sa ivice galerije skočite dijagonalno u levo, da se uhvatite za vrh staklenog zida kontrolne sobe. Spustite se sa druge strane stakla na pod kontrolne sobe.
FMV: Lara prilazi radnom stolu sa monitorima, ali iznenada oseća nečije prisustvo i okreće se prema staklu... Neobična prilika, apsolutna Larina kopija, stoji na drugoj strani stakla i nemilice zuri u Laru. Lara prilazi staklu, i vadi pištolj iz futrole, ali i duplikat Lare radi to isto, oponašajući svaki njen pokret... Iznenada, iza Larine kopije pojavljuje se Alister, i Larina kopija mu iznenada puca u grudi... Lara se baca prema prekidaču za staklena vrata, i otvara ih, ali njena kopija je brža... Lara pokušava da se obračuna sa svojom dvojnicom, ali je njena kopija mnogo brža, jača i spretnija od prave Lare. Dvojnica uskoro razoružava Laru, nanoseći joj nekoliko preciznih udaraca, pa beži iz predvorja, očigledno unapređena nekom čudesnom nadljudskom snagom.
Lara otrčava do ranjenog Alistera, ali njemu više nema pomoći. Pre nego što će umreti, Alister poručuje Lari "Vidimo se u Avalonu."
Potom se prizor menja, i sada vidimo Vinstona i Alistera kako čekaju Laru na prilazu vili. Larina dvojnica iskače kroz prozor kuće i beži u noć, a koji sekund kasnije i prava Lara izlazi iz vile, noseći mrtvog Alistera na rukama. Videvši je, Alister zahteva odgovore od nje. Lara objašnjava da je već jednom imala priliku da se sretne sa svojom kopijom, pre mnogo godina, kopijom koju je Natla napravila, ali je to očigledno bio samo prototip, pošto je ova kopija mnogo naprednija čak i od originala (setite se Larine kopije od mesa i kostiju iz originalnog prvog dela, ili iz TR Anniversary).
Zip i dalje ne može da shvati kako je Natla mogla da kreira ovo stvorenje, kada je Amandina zarobljenica, ali Lara objašnjava kako njih dve sada očigledno sarađuju. Potom Lara odlučno dodaje kako mora smesta da ode za Meksiko, gde se, prema očevoj mapi, nalazi Torov pojas. "Molim?!" šokiran je Zip, "Alister je mrtav, ali za tebe je ovo očigledno samo biznis?" napada on Laru, ne shvatajući da Lara mora da nađe taj pojas i Malj da bi mogla da se obračuna sa Natlom.
Odlučnim ledenim glasom punim pritajenog gneva, Lara odgovara: "Moram da pronađem Torov pojas da bih mogla da pronađem njegov Malj. A njegov Malj mi je potreban da bih mogla da ubijem jednog boga", misleći pritom na besmrtnu atlantiđansku boginju Natlu. Potom se udaljava od svoje vile koju sve više i više proždire plamen, i nestaje u noći...
No comments:
Post a Comment