10 April 2011

Tomb Raider 8 Underworld
nivo 4: Southern Mexico

DRUGI DEO: Xibalba

artefakti: 19
relikvije: 0

VAŽNO: Kao i na prethodnoj deonici, i ovde postoji opasnost od pojave velikog baga koji će vas sprečiti da završite igru i nateraće vas da odigrate sve od početka. Taj bag se aktivira samo na jednoj stazi u džungli, i zato pratite ovaj walkthrough, kako ne biste išli na tu stazu i izazvali bag.

PRVI KALENDAR: Na podu hrama vidite koncentrične krugove, koji predstavljaju majanski kalendar. Priđite figuri u sredini kalendara (figura nema glavu), priđite joj s prednje strane i pritisnite Interact da Lara postavi Glavu Jaguara na nju. To će otključati kalendar, i sada možete da ga okrećete.

Da biste rešili zagonetku ovog kalendara, potrebno je da sva tri koncentrična kruga okrenete tako da se simboli poravnaju. Simbol na spoljašnjem krugu nalazi se na svom mestu, a druga dva treba da dovedete u liniju s njim. Priđite figuri u sredini i uhvatite ručku na njenim leđima. Ova figura okreće unutrašnja dva kruga kalendara. Okrećite ovu figuru sve dok se simbol na srednjem krugu ne poravna sa simbolom na spoljašnjem krugu. Pustite ručku i idite do figure s lobanjom koja se nalazi na spoljašnjem krugu. Uhvatite ručku na poleđini ove figure i pomerite spoljašnji krug do kraja u levo, da biste podigli unutrašnji krug i tako ga odvojili od srednjeg kruga. Sada unutrašnji krug možete zasebno da okrećete. Priđite centralnoj figuri i okrenite unutrašnji krug da se poravna sa simbolom na srednjem krugu. Na kraju, idite do figure sa lobanjom i vratite spoljašnji krug na njegovo staro mesto. Sada kada su sva tri simbola poravnata, ogromni blokovi u dvorištu ispod biće reorganizovani.

Izađite iz odaje sa prvim kalendarom kroz mali otvor gde ste na prethodnoj deonici ušli. Na stepeništu ubijte dva crna pantera pa se vratite do motora. Sednite na njega, vozite od hrama do račvanja, i ovog puta, idite desno i uzbrdo.

Vozite punom brzinom duž staze kroz džunglu. Kad dođete do prve jame sa šiljcima, ne smanjujte brzinu, već u punom gasu krenite uz malu drvenu platformu iznad jame, da se odbacite od nje i preskočite jamu. Vozite dalje niz stazu do sledeće jame. Nju ne možete da preskočite, ali zato, uza levi zid, nalazi se uzana staza. Idite na tu stazu i siđite s nje na drugoj strani jame. Vozite dalje kroz džunglu duž vijugave staze, sve dok ne dođete do sagrađenog trouglastog tunela. Tu siđite s motora i uzmite 10. artefakt iz crvene urne. Sedite opet na motor i vozite kroz tunel dalje, sve dok ne dođete do raskrsnice. Parkirajte motor ispred raskrsnice, pa krenite peške na stazu desno, prema još jednom trouglastom tunelu.

VELIKO DVORIŠTE: Na prvom stepeništu, ispred trouglastog tunela, naći ćete urnu sa 11. artefaktom. Kad prođete kroz tunel, na sledećem stepeništu, naći ćete još jednu urnu sa 12. artefaktom. Kad uđete u veliko dvorište, idite desno, do kraja, i u žbunju nađite još jednu urnu sa 13. artefaktom. Potom idite levo, do sledećeg ugla dvorišta, i u visokoj travi nađite urnu sa 14. artefaktom. Idite dalje levo, do sledećeg ćoška dvorišta. Ovog puta, urna se ne nalazi u uglu, već malo u levo, na otvorenom. Uzmite 15. artefakt, pa idite dalje levo, dok se ne vratite do ulaza u dvorište. Idite uz stepenice pa nazad do raskrsnice.

Ostavite motor za sada tu gde jeste. Na raskrsnici idite pravo, kroz prirodni polukružni tunel. Čim izađete iz tunela,pogledajte na stene s leve strane. Iza dve palme koje vidite nalazi se staza. Idite na tu stazu, pa iza niskog sagrađenog zida nađite urnu sa 16. artefaktom (desna strana staze). Idite dalje do kraja staze, i u visokom žbunju nađite još jednu urnu sa 17. artefaktom (dobro je skrivena u žbunju). Kad uzmete taj artefakt, skliznite sa staze na glavnu stazu ispod pa idite levo. Ubijte jednog pantera ako se pojavi, popnite se uz nekoliko kamenova u tunelu i idite dalje sve dok na izlazu iz tunela ne ugledate ruševine ogromnog hrama u daljini.

STEPENIŠTE VELIKOG HRAMA: Nemojte odmah da potrčite napred prema hramu. Znam da vas privlači Lekoviti Napitak koji vidite na kamenu pravo ispred, ali ipak sačekajte malo, možete i kasnije da ga uzmete. Umesto toga, posmatrajte visoke staze gde se nalaze vojnici. Njih napadaju panteri, te sačekajte da se ta borba završi, jer ćete u svakom slučaju imati manje neprijatelja. Imate 3 pantera i 5 ljudi, i nakon bitke u većini slučajeva ostaće 3 čoveka i 1 mačka.

Kada se bitka završi, naoružajte se oružjem velikog dometa (Assault Rifle) i pucajte u bližeg od dvojice vojnika koji stoje na levoj strani. Jedan vojnik će otrčati u zaklon blizu stepeništa. Ubijte prvog vojnika pa nađite drugog u zaklonu i ubijte i njega. Popnite se uz stepenice, i pucajte u preživelog pantera. Još jedan vojnik krije se na vrhu stepeništa iza zida na desnoj strani. Ponekad je i četvrti vojnik ovde, pa morate i njega da ubijete (on može da se sakrije u nižem dvorištu). Kada vazduh najzad bude čist, možete da pokupite artefakte i napitke raštrkane po dvorištu. Siđite niz stepenice nazad u niže dvorište.

Na kamenu na sredini dvorišta naći ćete Lekoviti Napitak. Levo od stepenica, uza zid, naći ćete urnu sa 18. artefaktom. Desno od stepenica naći ćete jednu šipku prislonjenu na zid. Uzmite je i popnite se uz stepenište u gornji deo dvorišta. Od stepenica idite desno, prema polomljenim stubovima. Na vrhu nižeg stuba vidite crvenu urnu. Zabodite šipku u rupu na tom stubu, popnite se na nju pa na stub, razbijte urnu i uzmite 19. artefakt. Nedaleko od ovog stuba, pored mrtvog vojnika nalazi se još jedna urna sa 20. artefaktom. Vratite se do stepeništa. Ako ste okrenuti leđima prema stepenicama a licem prema hramu, na zidiću desno od stepenica naći ćete Lekoviti Napitak. Krenite odatle prema hramu i velikim četvrtastim stubovima. U uglu desno, iza zadnjeg stuba, naći ćete još jednu urnu sa 21. artefaktom. Kada ste sve to pokupili, treba da nađete put u unutrašnjost hrama.

PENJANJE U HRAM: Vratite se po onu šipku koju ste upotrebili da uzmete 19. artefakt, iščupajte je iz stuba i ponesite je prema ulazu u hram. Postoje tri stuba sa rupama za šipku. Zabodite šipku u krajnji levi stub, popnite se na nju, pa sa šipke skočite na kamenu prečku iznad. Verite se u levo oko ugla, pa skok u levo na sledeći stub. Verite se opet u levo oko ugla, i sa zadnje strane stuba skočite unazad na ispupčeno kamenje na zidu hrama. Verite se bočno po kamenju u levo, skočite u levo na sledeće kamenje i idite do kraja u levo. Skočite sa kamenja unazad na drvenu gredu između stubova.

Na ovoj gredi okrenite se prema dvorištu hrama i idite po gredi do kraja u levo. Skočite na kamenu ivicu stuba koji vam se nalazi dijagonalno sa leve strane. Verite se u levo oko stuba pa se popnite na polomljenu drvenu gredu s leve strane stuba. Okrenite se licem prema hramu, pa skočite dijagonalno u desno na gredu na susednom stubu. Okačite se za ovu gredu pa se verite u levo prema zidu hrama, i popnite se na susednu gredu na drugoj strani stuba. Skočite na sledeću gredu, koja štrči iz zida hrama, pa sa nje u vis na kamenu prečku iznad. Verite se po prečki u desno, oko ugla zida, pa padnite na visoku terasu hrama. Nedaleko odatle naći ćete još jednu urnu sa 22. artefaktom. Najzad, obiđite centralni stub na terasi i popnite se na horizontalnu šipku koja štrči iz njega. Sa nje skočite u vis na gornju šipku. Okrenite se prema zidu, pa se zaljuljajte oko šipke i skočite na sledeću metalnu šipku. Popnite se na tu šipku, idite levo do kraja šipke, pa skočite u vis da dohvatite ivicu zida na krovu hrama. Pre nego što uđete u hram, okrenite se prema dvorištu. Na vrhu stuba sa šipkama vidite crvenu urnu. Skočite na vrh stuba i uzmite 23. artefakt. Skočite nazad na krov i idite levo, do metalnog prstena.

UNUTAR HRAMA: Zakačite kuku za metalni prsten pa se pomoću sajle spustite u prostoriju ispod. Zapazite veliki kameni kvadrat na podu ove prostorije. Krenite prema suprotnom kraju prostorije. Desno od prolaza u sledeću odaju, nalazi se mala niša sa 24. artefaktom u urni. Uzmite ga pa prođite kroz prolaz. Popnite se na najniži blok pa skočite sa njega na malo viši blok s desne strane. Tu ćete naći još jednu urnu sa 25. artefaktom. Odatle se popnite na najviši zid iznad prolaza.

Na ovom zidu okrenite se prema velikoj odaji sa stubom, iz koje ste došli. Idite na levi kraj kamenog zida i okrenite se prema metalnom prstenu na drugoj strani odaje. Bacite kuku u metalni prsten. Kad se kuka zakači, pomerite se u desno, otprilike na polovinu kamenog zida. Potom pritisnite Interact par puta da zategnete sajlu i oborite veliki kamen sa vrha centralnog stuba na pod odaje. Kad kamen padne, razbiće se kameni kvadrat u podu, i jato slepih miševa će izleteti iz rupe prema Lari. Ubijte ih pa siđite niz kamenje na pod odaje. Idite u glavnu odaju gde je sada polomljen pod.

VELIKA JAMA: Tokom spuštanja u ovu jamu, i kasnije tokom penjanja, imajte na umu da kiša čini kamene ivice klizavim, i zato morate da pazite. Kada se Lara uhvati za neku ivicu, često ćete morati da pritisnete Interact da biste joj osigurali hvat, kako ne bi skliznula sa ivice i pala na pod.

Priđite ivici rupe tako da vam centralni stub bude s leve strane. Okačite se za tu ivicu i spustite se na nižu kamenu prečku (uz Interact). Verite se skroz u levo pa padnite na ispupčeno kamenje ispod. Sa kamenja skočite unazad na tanak stub iza Lare, i spustite se niz ovaj stub na pod. Idite ka drugom kraju odaje, gde se nalazi povišeni oltar sa postoljem. Uzmite Kamenu Lobanju sa postolja. Okrenite se prema odaji. Prvo ubijte nekoliko paukova koji se vrzmaju po podu. Na desnoj strani videćete jedan kamen sa niskim polomljenim stubom. Idite do njega, i popnite se uza stub, sve dok Lara ne bude stajala na vrhu stuba. Odatle skočite na prečku na zidu ispred i verite se u levo dok ne budete mogli da se popnete u malu nišu sa urnom i 26. artefaktom. Spustite se iz niše na pod.

Sad treba da izađete iz rupe. Okrenite se licem prema oltaru. Desno od oltara nalazi se stub. Idite do njega i popnite se uza stub sve do vrha. Sa vrha stuba skočite na nižu kamenu prečku desno od oltara. Potom još jednom u vis na gornju prečku. Verite se u levo, pa skok u levo na sledeću prečku. Idite do kraja u levo, pa padnite na nižu prečku. Još se verite u levo oko ugla, pa padnite na ispupčeno kamenje ispod. Verite se dijagonalno naviše i u levo po kamenju, do kraja. Potom pritisnite Gore + Skok da se okačite za ispupčeno kamenje iznad. Idite dalje u levo oko ugla do kraja kamenja. Skok u levo na sledeće kamenje.

Verite se po ovom kamenju prvo malo na dole, pa u levo, do kraja. Skočite sa kamenja u levo da se okačite za gornji deo polomljenog stuba. Okrenite kameru da bude u pravcu ispupčenog kamenja na zidu desno od niše gde ste uzeli artefakt. Skočite sa stuba na to kamenje, verite se na gore, pa pritisnite Gore + Skok da se uhvatite za prečku iznad. Osigurajte Larin hvat pomoću dugmeta Interact. Verite se u levo do kraja, pa skok u levo (uz Interact) na sledeću prečku. Još malo se verite u levo, pa skočite u vis da se uhvatite za ivicu jame (opet Interact da Lara ne izgubi hvat). Najzad, popnite se iz jame na pod odaje odakle ste došli.

Velika dvostruka vrata od rezbarenog kamena i dalje su zatvorena, ali je levo krilo ovih vrata polomljeno, pa možete tuda da izađete iz hrama u dvorište. Dva vojnika vas čekaju napolju, pa se obračunajte s njima koristeći stubove kao zaklon. Siđite niz stepenice u prvo dvorište i obračunajte se sa još jednim vojnikom.

NAPOMENA: Moguće je izaći iz hrama tako što ćete baciti kuku na onaj prsten odakle ste se spustili ranije, ali ako to uradite, može se desiti da dođe do pojave baga koji vam neće dozvoliti da pređete na sledeći nivo. Zato izbegavajte taj način i pratite uputstvo u ovom walkthrough-u.

Iz donjeg dvorišta hrama vratite se putem kojim ste došli do raskrsnice gde vas i dalje čeka vaš motor ;) Ovog puta, sednite na motor i idite na jedinu preostalu stazu gde još niste bili (ako dolazite sa staze iz pravca velikog hrama, treba da idete levo). Nakon čekpointa nailazi jama sa šiljcima. U punom gasu vozite ka maloj drvenoj platformi iznad jame da se odbacite u vis i preskočite jamu. Vozite dalje, do malog račvanja gde ćete sresti pantera. Obavezno ga ubijte da vam kasnije ne zasmeta. Vozite dalje do sledeće ruševine, i obračunajte se sa tri vojnika koji stoje na kamenju s desne strane staze i sa jednim panterom koji dotrčava iz žbunja. Potom parkirajte motor ispred ruševine, u grmlju s desne strane staze, ispod četvrtastog otvora u zidu, i postavite ga tako da bude okrenut prema stazi. Ovo je jako bitno, jer ćete za povratak u Veliko Dvorište imati ograničeno vreme, i ovo mesto je najpogodnije za parkiranje, kako bi motor bio spreman za pokret.

HRAM SA DRUGIM KALENDAROM: Idite do drugog kraja hrama, pa skrenite desno, prema polomljenom stepeništu. Popnite se do balkona sa mrtvim vojnicima i nađite urnu sa 27. artefaktom u levom uglu iznad stepenica. Desno ćete naći jednu šipku i pokretni blok, kao i Lekoviti Napitak. Pogurajte kameni blok da bude ispod rupe za šipku u zidu hrama, prislonjen uza zid. Uzmite šipku sa zemlje, popnite se na kameni blok i zabodite je u rupu. Lara ne može svojom težinom da spusti šipku do kraja šine, jer joj smeta kameni blok. Zato siđite sa njega, odmaknite ga malo od zida, pa sa njega skočite opet na šipku. Sačekajte da se šipka spusti do kraja šine i okrenite se prema ćošku gde ste maločas našli urnu sa artefaktom. Okrenite se oko šipke i skočite prema vratima koja su sada otvorena. Brzo utrčite kroz vrata u hram pre nego što se opet zatvore.

VAŽNO: Odmah iza ovih vrata nalazi se čekpoint. Obavezno sačuvajte svoju poziciju ovde, i to ručno, na novom slotu. Kada rešite zagonetku drugog kalendara, imaćete ograničeno vreme da se vratite u Veliko Dvorište. Ukoliko ne stignete na vreme, i izlaz se zatvori, onda morate da učitate tu snimljenu poziciju i pokušate ponovo. Da naglasim, ova trka sa vremenom je izuzetno zahtevna i ne smete ni pola sekunde da izgubite.

U hramu idite prvo u krajnji desni ugao odaje da uzmete 28. artefakt sakriven u crvenoj urni. Potom idite levo, do drugog majanskog kalendara. Priđite mesinganoj rupi na spoljašnjem krugu kalendara i pritisnite Interact da postavite Kamenu Lobanju i izvučete kip sa ručkom iz zemlje. Potom ponovite isti postupak kao sa prvim kalendarom, da poravnate tri simbola. Kada to završite, u sceni ćete videti kako se u Velikom Dvorištu odižu veliki kipovi zmija, koji počinju da bljuju vatru, a jedan prolaz ispod glavnog kipa se otvara... Ali ne zadugo. Imate oko 45 sekundi vremena da dođete do Velikog Dvorišta i siđete kroz taj otvor pre nego što se zauvek zatvori...

TRKA SA VREMENOM: Kad se scena završi, pustite polugu kalendara i trčite od kalendara, pa levo, kroz četvrtasti otvor u zidu. Skočite kroz njega pored motora, sedite brzo na motor i vozite punim gasom duž staze nazad prema raskrsnici. Preskočite jamu sa šiljcima, pa kad stignete na raskrsnicu, idite levo, u Veliko Dvorište. Ako kipovi zmija i dalje bljuju vatru, prolaz je otvoren. Vozite pravo napred, niz rampu, prema centralnom kipu, i ne oduzimajte gas. Čim prođete kroz prolaz, preskočite duboku jamu u punom gasu.

FMV: Lara ulazi u podzemni hram ispod Velikog Dvorišta, na svom motoru, ali se odjednom ispred nje pojavljuje nova, veća jama puna šiljaka. U poslednjem trenutku Lara uspeva da zaustavi motor na samoj ivici jame. Potom vadi svoju kameru i snima zapise na zidovima: "Ovo je mesto Straha... Ovo je definitivno Ksibalba, majanski svet mrtvih..."

No comments:

Post a Comment