11 April 2011

Tomb Raider 8 Underworld



Pregled i kritike:

Novembra 2008. godine objavljen je osmi nastavak čuvene igrice, za PC, PlayStation3 i XBox 360, a nešto kasnije objavljene su i verzije za PlayStation2 i Nintendo Wii. Odmah po izlasku u prodaju, ovaj nastavak doživeo je neviđenu popularnost, što je nakon Tomb Raider 7 i Tomb Raider Anniversary nastavaka, predstavljalo pravo osveženje. Uprkos mnogim novinama i dotad neviđenim promenama koje je igrica pretrpela u ovom nastavku, fanovi su bili i više nego zadovoljni; posle više godina frustracije, najzad je igrica poprimila svoj originalni i prepoznatljivi stil akcione avanture, koji ju je u početku i proslavio.

Underworld (Podzemni svet) je prava pravcata avantura u punom smislu te reči, sa izuzetno naprednom i detaljnom grafikom, velikim i složenim okruženjem koje Lara mora da istraži, sa prekrasno dizajniranim pejzažima, sa puno dobre akcije, mozgalica, zamki, neprijatelja, i sa puno različitih lokacija. Igrica počinje na Mediteranu, duboko na dnu mora, gde Lara istražuje podvodne ruševine, da bi je zatim njena avantura odvela u tropske predele, na Tajland, gde imamo priliku da vidimo ogromne hinduističke hramove sakrivene u planinama. Potom se Lara vraća u svoj dom u Engleskoj, gde istražuje podzemnu kriptu ispod svoje vile, da bi se zatim brzinski prebacila u Južni Meksiko, gde istražuje sve tajne majanskih hramova sakrivenih duboko u meksičkoj džungli. Završnica igrice je još misterioznija i čudesnija: Lara odlazi na ostrvo San Majen, gde zalazi duboko u nordijski podzemni svet Valhalu, da bi potom otišla na Arktičko more, gde istražuje davno potopljen nordijski hram, a potom još jedan podzemni svet mrtvih, čuveni Helhajm, gde se najzad obračunava sa svojim starim neprijateljem, atlantiđanskom kraljicom i boginjom Natlom...

Neustrašiva Lara u ovom nastavku može mnogo više nego ikada do sad... Njeni akrobatski pokreti su unapređeni do neverovatnih granica, i mnogo novih poteza je uvedeno u ovom nastavku. Na primer, Lara sada može da puca dok visi na rukama, može da vodi podzemne bitke, može da koristi karate udarce, takođe može da puca u dve mete istovremeno iz duplih pištolja, može da izvede tzv. Dimnjak Manevar (skakanje sa zida na zid), a njene alpinističke sposobnosti unapređene su do savršenstva. Ono što je itekako obradovalo većinu fanova, svakako su deonice na kojima Lara vozi motor, što u prethodnom nastavku (Tomb Raider Anniversary) nije bio slučaj.

Ali, ovo nisu jedine novine. Kompletan Larin inventar je izmenjen, i ovog puta igrači imaju na raspolaganju standardne duple pištolje, plus još jedno dodatno oružje ograničene municije, koje biraju na početku svake deonice. U Inventaru ćete naći i Sonarnu mapu, koja je izvrsna zamena za dvogled, a takođe je izmenjen i sistem obnavljanja energije. Osim standardnih medipakova koji obnavljaju Larinu energiju (a kojih ima jako malo u igrici), Lara skuplja i Lekovite Napitke koji odmah po uzimanju obnavljaju deo Larine energije. Takođe, Relikvije koje sakupite u toku igrice takođe povećavaju i obnavljaju Larinu energiju. Sistem čekpointa, koji se pojavio još u sedmom nastavku, i ovde je aktuelan, što je, kao i uvek, dočekano s negodovanjem...

Kao i obično, Lara ima priliku da sakupi jako puno artefakata (ranije poznatijih pod imenom Tajne), koji otključavaju bonus sadržaje na kraju igrice. Na početku svake deonice možete da odaberete Larinu odeću, kao i sekundarno oružje, mada oružje možete i kasnije da promenite u Inventaru. Tu je takođe prisutan i Adrenalinski Hitac, sličan Adrenalinskom Skoku u Tomb Raider Anniversary nastavku, s tim što vam on sada nije neophodan, i možete celu igricu da pređete i bez njega. Iako ima jako puno akcije i neprijatelja, što podvodnih, što prirodnih, natprirodnih, manjih ili većih, u celoj igrici nema nijedne jedine borbe protiv "gazde", jer svakog "gazdu" ne pobeđujete u borbi, već nadmudrivanjem. To je možda negativan momenat u igrici, ali ipak, igrica ima jako puno akcije, sasvim dovoljno da vas drži na oprezu.

Mnogi okoreli fanovi smatraju da je ovaj nastavak isuviše ispunjen alpinističkim deonicama, što je sasvim tačno. Lara se u ovom nastavku penje i penje i penje i vere do besvesti. Nivoi su ogromni, i ima puno toga da se istraži, ali po mom mišljenju, ove "penjačke" deonice nimalo ne oduzimaju zanimljivost toku igre. Ima tu dosta trka sa vremenom, zanimljivih i uzbudljivih deonica u kojima vozite motor, teških borbi protiv velikih mačaka, trolova, jetija, paukova, jako puno zamki i podvodnih borbi, pregršt raznih interaktivnih objekata, i igrica nijednog trenutka ne postaje dosadna za igranje. Muzika je takođe savršeno usaglašena sa svim ovim elementima, a zbog prirode same priče, igrica postepeno dobija izuzetno mračne momente, što je razumljivo i ispravno u kontekstu priče.

Najveća mana ovog nastavka svakako su bagovi, koji na pojedinim mestima mogu da izazovu potpunu blokadu igrice, te stoga preporučujem da na početku svakog nivoa napravite Savegame fajl na novom slotu i čuvate ga do kraja, za slučaj da aktivirate neki od bagova koji vam neće dozvoliti da pređete na sledeći nivo. Takođe, hardverski zahtevi za ovu igricu su izuzetno visoki, i morate imati zver od mašine i jako skupu grafičku karticu da biste uopšte mogli da je pokrenete. Ukoliko to nemate, onda vam ne preostaje ništa drugo nego da nabavite verziju za neku od konzola, umesto za PC.





Priča:

Kao što se sećamo iz sedmog nastavka igrice (Tomb Raider Legend), Larina majka nekada davno nestala je u Nepalu, kada se slučajno "teleportovala" u podzemni svet mrtvih. Tada smo i mi i Lara mislili da je lejdi Kroft nestala u Avalonu, legendarnom podzemnom svetu iz mita o kralju Arturu, i znamo da je Larin otac proveo i izgubio svoj život u nameri da je pronađe i izbavi. Tomb Raider Underworld je nastavak ove priče. Dakle, Lara traga za istinom o nestanku svoje majke...

Međutim, već na početku igrice saznajemo da lejdi Kroft nije nestala u Avalonu, već u jednom drugom nordijskom podzemnom svetu, Helhajmu. Da bi došla do Helhajma i otvorila ga, Lara mora da pronađe dve rukavice nordijskog boga Tora, zatim Torov pojas, i na kraju, legendarni Torov malj Mjolnir. Ta četiri legendarna artefakta sakrivena su u četiri druga podzemna sveta: jedan je u Niflhajmu, drugi je u majanskom podzemnom svetu Ksibalbi, treći je u hinduističkom podzemnom svetu Bogavatiju, a Torov malj je u nordijskom podzemnom svetu, Valhali. Dok istražuje mitove i podzemne svetove različitih kultura, Lara dolazi do zaključka da su svi oni međusobno povezani pomoću portala, poput velike mreže. Na kraju, Lara mora da siđe i u Helhajm, gde najzad pronalazi svoju majku... Ali lejdi Kroft više nije ljudsko biće...

U svojoj potrazi za Torovim maljem, Lara takođe saznaje i prošlost svoga oca, koji je takođe tragao za Torovim maljem u nameri da otvori Helhajm. Ser Ričard Kroft upao je u zamku atlantiđanske boginje Natle koja ga je izmanipulisala da pronađe za nju Torov malj, ali je ser Kroft u jednom trenutku to uvideo i odbio da radi za nju, pa ga je Natla ubila. I Lara dolazi u kontakt sa Natlom, koja želi da sakupi četiri moćna Torova artefakta, ne bi li otvorila Helhajm i pokrenula opasnu mašinu Midgardsku zmiju, koja će joj pomoći da uništi svet koji poznajemo i učini od nje vladara...

U svojoj težnji da iskoristi Laru i dobije Mjolnir, Natla angažuje nama dobro poznatu Amandu Everet, Larinu nekadašnju prijateljicu koja je još u sedmom nastavku dobila čudesnu nadljudsku moć. Takođe, Natla stvara i Larin zao klon, tzv. Larinu senku, biće nadljudskih sposobnosti, poslatu da ubije Laru... Larina senka zapaliće Larin dom u Engleskoj i ubiće Larinog vernog prijatelja Alistera...

Lara uspeva da pronađe Torov malj, taman na vreme da zaustavi Natlu u njenoj nameri da pokrene paklenu Midgardsku zmiju, a takođe shvata da malj boga Tora, osim što ima izuzetnu razornu moć, takođe ima moć i da ubije boginju Natlu... U toku svoje najteže avanture Lara mora da se suoči sa najmračnijim iskušenjima, kao i sa sopstvenom senkom, dok istražuje paklene podzemne svetove širom planete...





Tehničke karakteristike:

godina: 2008.
plaforme: Windows PC, Sony PlayStation 2, Sony PlayStation 3, Nintendo Wii, XBox 360
tajne: 179 artefakata i 6 relikvija
bonus nivoi: Beneath the Ashes i Lara's Shadow, oba samo za XBox 360
broj nivoa: 21, podeljeni u 7 celina
kontrole: miš i tastatura (PC), džojstik (PC i konzole)
hardverski minimum: CPU Intel Core 2 Duo @ 2.2 GHz ili Athlon 64 X2 4400+, 2 GB RAM memorije, nVidia GeForce 9800 GTX ili ATI HD4800, 8 GB slobodnog prostora na hard-disku, Direct X 9.0c i kompatibilna zvučna kartica, OS Windows Vista, Windows XP ili Windows 7 sa administratorskim privilegijama
pač: na ovoj stranici naći ćete oficijelni pač, koji će vam omogućiti da promenite kontrole na mišu, da koristite opciju centralizacije kamere, neki bagovi će biti sprečeni, itd.

Dostupno oružje: dvostruki pištolji sa neograničenom municijom, plus jedno sekundarno oružje po izboru: Sačmarica (Shotgun), Harpun (Spear gun), Pištolj za uspavljivanje (Tranquilizer gun), dvostruki automati (Submachine guns), Snajperska puška (Assault Rifle), ručne bombe sa čičak-trakom (Sticky grenades), a kasnije i Mjolnir, malj boga Tora. Uz sve to, Lara može da koristi udarce rukama i nogama.
Zalihe energije: medipakovi i lekoviti napici. Takođe, Lara obnavlja energiju postepeno, sama po sebi. Još nešto: ako Lara pogine, kada se nivo učita, njena energija biće 100 posto puna.
PDA: Sonarna mapa za ispitivanje okoline, Informacije (Area info) o broju sakupljenih artefakata, Odabir oružja (Weapon Selection) za promenu sekundarnog oružja, Inventar, sa Rancem (Backpack) gde se nalaze svi medipakovi i predmeti koje Lara sakupi, sa Opremom (Gear) gde se nalazi Larina oprema i njihov opis, sa Arsenalom (Weapons) gde se nalazi opis svog dostupnog oružja, i sa Blagom (Treasures), gde se nalaze artefakti i relikvije. U PDA meniju imate još i Field Assistance opciju, koja vam pomaže savetima, Dnevnik (Journal) sa Larinim mislima, kao i opciju Revisit Location, koja vam je dostupna kad pređete igricu, u Treasure Hunt modu, kako biste odabrali nivo koji želite ponovo da odigrate.
Nivoi: postoje tri nivoa težine: Casual Explorer (lak), Tomb Raider (normalan) i Master Survivalist (težak). U zavisnosti od nivoa težine, imaćete jače ili slabije neprijatelje, Lara će brže ili sporije gubiti energiju, ili će njeno sekundarno oružje imati više ili manje raspoložive municije na startu.


Skrinovi iz igre:








No comments:

Post a Comment