09 July 2013

TR3 TLA 2

Tomb Raider 3 The Lost Artifact
Nivo 02: Willard's Liar (Vilardova jazbina)

tajne: 3

ULAZ U PODZEMLJE: Kad se nivo učita, skliznite (ponovo) do dna kosine i uzmite brzo kutiju baklji. Odatle gde ste uzeli baklje skočite pravo napred u otvor da se sklonite s puta zidu sa šiljcima koji vam se približava s leve strane. U kratkoj cut-sceni videćete jednog gorštaka sa šljivom na oku ;) Skliznite niz tunel u malo viši tunel blizu pajsera. S vrha rampe spušta se ka vama jedna kamena kugla, zato sačekajte da se kugla malo približi pa je preskočite skokom u stranu ili u nazad. Kad kugla prođe mimo Lare, obavezno pokupite PAJSER (Crowbar) i krenite uzbrdo. Čučnite u tunel i puzite u otvor podzemnog jezera. U njemu ćete naći tri svežnja harpuna (upalite baklju da biste ih lakše našli). Ako na prvom nivou niste uzeli HARPUNSKU PUŠKU, sada ćete je naći na dnu ovog jezera. Izađite iz vode nazad u tunel iz kog ste došli pa idite nizbrdo do ulaza u malu pećinu sa izmaglicom. Tu skočite na zeleni kamen na sredini pećine pa se odatle bezbedno spustite na zemlju. Ubijte jednog psa i pazite da ne upadnete u jamu sa šiljcima. Oprezno uđite u jedan tunel HODAJUĆI, da vas ne probodu sečiva, pa puzite ispod sečiva i uzmite MM. Skrenite levo za ugao, i dalje hodajući, da izbegnete druga sečiva, pa puzite ispod njih i uđite u pećinu sa nekoliko nepokretnih kamenih kugli.

PEĆINA SA KAMENIM KUGLAMA: Kad se Lara nađe na određenim mestima unutar ove pećine, pojedine kugle će početi da se kotrljaju ka njoj. Postoji nekoliko načina da prođete kroz ovu pećinu i ostanete živi, i usput pokupite svu municiju raspoređenu na veoma opasnim mestima u pećini, a ovde je opisan klasičan način na koji ovu deonicu prelazi najveći broj rejdera. Za početak, sačuvajte poziciju i ne zalećite se odmah ka kutiji sačme, jer će Laru istovremeno da pregaze bar tri kamene kugle ;) Interesantno, kugle u ovoj pećini mogu da se kotrljaju jedna kroz drugu, ali kad naiđu na Laru, neće proći kroz nju nego preko nje ;) Dakle, oprez.

Držite se blizu desnog zida na ulazu u ovu prostoriju. Čim uđete, potrčite dijagonalno u levo prema jednom stubu, ali ne obilazite taj stub da uzmete municiju sakrivenu iza njega. Umesto toga, čim stignete do tog stuba, stanite i sačekajte da se kamene kugle aktivirane vašim ulaskom zaustave. Obiđite kameni stub sa desne strane (suprotno od kazaljki sata), i trčite mimo rakete na podu pećine sve do zadnjeg zida pećine. Kad kugla pređe iza Lare preko rakete i zaustavi se, priđite oprezno raketi i uzmite je. Kameni stub vam se sada nalazi pravo napred. Trčite dijagonalno u desno i sakrijte se iza stuba od još jedne kamene kugle, i najzad uzmite okvire za Desert Eagle sa poda. Idite napred pa levo, u pravcu ulaza u pećinu. Otrčite do sačme, ali je ne uzimajte odmah. Čim priđete sačmi, ka vama će krenuti još jedna kugla, pa zato hopnite jedanput ili dvaput unazad da joj se sklonite s puta. Uzmite potom kutiju sačme, pa odatle (ako vam je ulaz u pećinu s desne strane) idite dijagonalno u levo, bez zastajkivanja, u hodnik koji vodi napolje. U niši s leve strane naći ćete par mina. Izađite iz niše, idite levo i brzo skrenite na stepenište s leve strane da se sklonite poslednjoj kamenoj kugli s puta. Popnite se uz stepenice i pre nego što uđete u prostoriju s leve strane, sačuvajte poziciju.

TRI ZIDA SA SEČIVIMA: Postoji više načina da prođete kroz ove tri prostorije, jedan od tih načina je da uzmete tajnu odmah ali zato da propustite da uzmete medipak koji ste videli kroz rešetku na ulazu u ovu prostoriju. Ja ću ovde opisati drugi način, da uzmete taj medipak, a prvu tajnu da pokupite malo kasnije. Za početak, skliznite u prvu prostoriju, i budite jako brzi, jer vam jedan zid sa sečivima dolazi za suprotnog zida. Tu gde ste se zaustavili nakon klizanja, okrenite se u desno i popnite se brzo kroz otvor u sledeću prostoriju. Još jedan zid sa sečivima vam dolazi sa leve strane. Potrčite napred i brzo uzmite okvire za MP5 sa poda. Popnite se što pre u treću prostoriju. Tu vam treći zid sa sečivima dolazi s leve strane. Trčite pravo napred ka zatvorenoj kapiji, povucite prekidač na zidu desno od kapije da otvorite jednu malu kapiju s desne strane, pa se okrenite i jurite da što pre prođete kroz taj prolaz pre nego što sečiva prođu kroz Laru. U sledećem hodniku idite desno i siđite u jamu gde ćete naći veliki medipak koji ste ranije mogli da vidite kroz rešetku. Popnite se nazad u hodnik i idite na drugi kraj i skliznite kroz poslednji prozor s leve strane na drvenu platformu na spoljnoj strani zida.

OKNO SA DRVENIM PLATFORMAMA: Skliznite i naoružajte se sačmaricom. Ubijte četiri vrane koje lete po oknu, ali nemojte da idete levo na sredinu drvene platforme na kojoj stojite, jer će Laru ubiti kamenje koje pada. Kad ubijete ptičurine, skočite na beli kamen u uglu pravo napred naspram ulaza. Tu uzmite kutiju baklji pa idite levo do ivice staze. Ispred spuštene rešetke videćete medipak. Nemojte skakati odatle u prozor ispred rešetke, već samo sletite (trčite preko ivice) okrenuti prema medipaku. Trčite napred i uzmite mali medipak, a kamenje koje pada odozgo na ovaj način neće ubiti Laru. Izađite iz prozora nazad na drvenu plaformu, preskočite kamenje koje je palo skokom u desno, pa opet skočite na betonsku ugaonu stenu gde ste maločas našli baklje. Tu skočite u vis da se uhvatite za kamenu platformu iznad, pa na gornjem nivou se popnite na malo povišeni kamen, siđite s njega na drugoj strani, idite duž staze i skočite dijagonalno sa Akcijom u prolaz koji vodi u drugu prostoriju. Ne ulazite dalje u ovu prostoriju da vas ne ubije kamenje koje pada i prvo ubijte jednog psa.

Potom hodajte oprezno u levo do zida obraslog crvenim bršljanom, pa desno, držeći se blizu zida. Popnite se uz bršljan skoro do vrha okna, pa idite u levo dok ne budete mogli da padnete na jednu malu kamenu platormu ispod otvora u zidu. Ako ne želite da idete po tajnu (a to nije nimalo lako ni jednostavno), onda se popnite u taj otvor i nastavite dalje od pasusa ULAZ U BIBLIOTEKU.

PRVA TAJNA: Da biste uzeli prvu tajnu, idite levo ka terasi na kojoj se nalazi kip psa. Skočite dijagonalno sa Akcijom da padnete na stazu levo od psa, pa odatle skočite dijagonalno na stepenište gde ćete naći prekidač. Povucite ga da spustite jedan plafon sa sečivima nedaleko odatle. Skočite nazad na terasu sa kipom psa, pa na stazu iza, idite levo i popnite se u otvor u zidu. Preskočite velikim skokom jamu sa šiljcima na levoj strani, pa hodajte do kraja staze gde se nalazi otvor obrastao bršljanom sa desne strane. Skočite dijagonalno da se uhvatite za taj bršljan pa se spustite niz njega sve do sečiva. Tu se verite bočno u levo do kraja pa padnite na bezbedan deo poda. Hodajte kroz sečiva sa Larine desne strane do kraja hodnika, gde ćete naći kutiju baklji. Hodajte nazad do početka hodnika gde ste sišli, i sačuvajte poziciju pre nego što se popnete na kamen na kome piše "Abandon hope all ye who enter here" (Napustite svaku nadu vi koji ulazite).

Čim se popnete u prvu prostoriju, skočite sa Akcijom dijagonalno u levo da padnete u jamu pravo na mali medipak. Brzo pokupite medipak pa jurite levo i popnite se uza zid na odmorište, pre nego što sečiva koja se spuštaju sa tavanice ubiju Laru. Preskočite sledeću jamu (gde ste pomoću prekidača spustili sečiva, pa u sledećoj jami skočite na kutiju sačme, uzmite je pa opet jurite u levo i popnite se uza zid na odmorište pre nego što se sa tavanice spuste sečiva i ubiju Laru. U poslednjoj prostoriji skočite dijagonalno u levo na zid gde ćete naći dve kutije sačme. Sačekajte da se sa tavanice spuste sečiva do samog kraja, pa se pobrinite da Lara ima 100% energije. Bezbedno se spustite niz ivicu zida kroz sečiva ispod i odmah čučnite da izbegnete dalje gubitke energije. Puzite unazad kroz otvor u prostoriju sa tri zida sa sečivima gde ste maločas bili. Spustite se u nižu prostoriju kroz otvor, pokupite dva svežnja harpuna sa poda i povucite prekidač da otvorite kapiju. Siđite u najniži deo prostorije i uzmite tajnu #1: okvire za MP5 i veliki medipak. Popnite se u najvišu prostroriju, pa prođite kroz otvorenu kapiju u okno sa drvenim platformama. Kao i maločas popnite se do gornjeg nivoa, uđite u susednu prostoriju pa se uz bršljan na zidu popnite do otvora u zidu gde ste maločas ušli.

ULAZ U BIBLIOTEKU: Kad uđete preskočite velikim skokom jamu sa sečivima na levoj strani. Tu se popnite na povišeni kamen, pa se odmah okrenite na suprotnu stranu i skočite u vis da se uhvatite za ivicu platforme iznad Lare. Skočite odatle na sledeću platformu pa se popnite u malu prostoriju gde možete da prođete kroz prolaz na levoj strani pravo u biblioteku. Nalazite se na gornjem nivou biblioteke. Najlakši način da ubijte trojicu čuvara je da se naoružate puškom MP5 i ubijete dva čuvara na donjem nivou i jednog koji će se popeti na gornji nivo. Obiđite otvor u podu i idite desno ka otvoru iz koga je došao treći čuvar. Pre nego što siđete na stepenište koje vodi u desno, skočite pravo napred u prozor pa se popnite u otvor na levoj strani. Puzite do mesta gde Lara može da ustane pa se popnite do najvišeg bloga gde ćete naći MM. Siđite nazad do prozora, pa na stepenište ispod, pa niz stepeniše koje vodi u biblioteku. Od mrtvih čuvara uzmite kutiju baklji i MM. Sa malo povišenog postolja na sredini prostorije uzmite Ključ u obliku stećka (Cairn Key).

Ako ste leđima okrenuti prema stepeništu i ulazu, biblioteka će vam biti s leve strane. Pre nego što odete na tu stranu, idite napred do zadnjeg dela biblioteke, pa u levi ugao gde se nalaze naslagane kutije. Levo od tih naslaganih kutija nalazi se drvena pokretna kutija uglavljena u zid (pogledajte skrin ispod za tačnu lokaciju te kutije). Povucite tu kutiju unazad, pa idite levo oko kamenog stuba da priđete kutiji sa leve strane. Sa te strane je odvucite unazad da otvorite prolaz u tajnu prostoriju. Razvalite ta vrata pomoću pajsera pa uđite u skladište sa puno drvenih kutija. Popnite se na niske kutije s desne strane pa povucite kutiju u uglu unazad dokle god možete. Obiđite tu kutiju i gurnite je sa zadnje strane skroz do zida kraj ulaza. Uđite u nišu gde je stajala ova kutija i uzmite okvire za MP5. Tu se nalazi još jedna pokrenta kutija. Povucite je unazad do kraja. Potom siđite na zemlju.

Pored niskih kutija s desne strane nalazi se jedna usamljena kutija Larine visine. Povucite tu kutiju unazad ka ulazu da ispod nje nađete još jedan par okvira za MP5. Potom se popnite se na kutije s leve strane i nađite još jednu pokretnu kutiju u krajnjem desnom uglu (pogledajte skrin ispod za tačnu lokaciju te kutije). Gurnite tu kutiju u napred da otkrijete tajnu #2: veliki medipak. Uzmite medipak pa se vratite nazad u biblioteku i priđite policama s knjigama.

POLICE: Ove police sa knjigama se okreću za 90 stepeni kad god Lara nagazi određeni deo poda između polica. Potrebno je da prođete preko određenih polja po određenom redu da biste otvorili izlaz. Za početak uđite u odeljak s policama i uđite u nišu s desne strane. Okrenite se ka biblioteci, izađite iz niše i idite napred do suprotnog kraja biblioteke, obilazeći centralne police s leve strane. Na drugom kraju biblioteke jedna polica se pomerila i otvorila prolaz ka zadnjem delu. Uđite u taj deo i zapazite još jednu policu s desne strane koju treba da otvorite. Za sada se okrenite ka biblioteci i vratite se u nju, nazad ka niši iz koje ste došli. Ali pre nego što uđete u nišu, skrenite levo, ka polici koja se pomerila i otkrila ulaz u tajnu odaju gde ćete naći dve kutije sačme. Sad oprezno izađite (hodajte!) kroz levu stranu otvorene police, do sledeće police koja stoji na sredini prostorije, poprečno u odnosu na prethodnu. Kad stignete do ove police okrenite se u desno i hodajte priljubljeni uz policu da ne biste stali na jedno od dva dugmeta odmah pored ove police koja će da zatvore vrata izlaza. Kad dođete do police sa desne strane, okrenite Laru u desno i obiđite je takođe oprezno. Najzad možete da prođete u zadnji deo biblioteke gde se sada nalazi otvorena polica kroz koju možete da prođete.

PEĆINA SA RADIOAKTIVNIM POTOKOM: Popnite se uz drvenu kosinu do velikog obijenog sefa (opet je neko pretekao Laru i uzeo joj artefakt ispred nosa). Čim uđete u ovu pećinu, izbegavajte levu stranu, jer se na toj strani nalazi izlivena smrtonosna materija (svetluca zeleno). Ubijte jednog psa sa crvenim očima i obiđite obijeni sef sa desne strane. Upalite baklju ako vam je mračno i popnite se uz stepenice do trećeg stepenika (pazite da ne stanete na zelenu radioaktivnu materiju desno od stepeništa). Na trećem kamenu se okrenite u desno i skočite na niski kamen pored prozora. Prođite kroz otvoreni prozor i izađite na livadu u izmaglici.

Čim izađete na livadu, idite levo do zida. Na zidu se nalazi dobro zakamuflirana ključaonica za ključ u obliku stećka (na slici ispod vidite tačnu lokaciju tajne ključaonice). Priđite ključaonici i upotrebite ključ u njoj da obezbedite pristup trećoj tajni. To će takođe izazvati pojavu tri gorštaka koja morate da ubijete. Potom se vratite kroz otvor iz kog ste došli u pećinu sa radioaktivnim potokom. U toj pećini sada idite desno uz stepenice i ubijte još jednog gorštaka. Pritom pazite da ne upadnete u plitku jamu sa radioaktivnom tečnošću na vrhu stepeništa. Sačuvajte poziciju pre nego što se popnete u prozor na vrhu stepeništa, da ne završite nivo greškom pre nego što uzmete treću tajnu. Popnite se u prozor pravo napred na vrhu stepeništa. Videćete jedan helikopter koji se spušta na zid s leve strane. Ne skačite prema tom helikopteru da ne biste pre vremena završili nivo.

Umesto toga, čučnite i puzite kroz niski tunel s desne strane. Ustanite kad uđete u ograđenu prostoriju, ubijte jednog gorštaka i uzmite dva para okvira za Uzi i VM. Puzite nazad do mesta odakle ste došli i popnite se kroz prozor koji vam se sada nalazi s leve strane, da se vratite na stepenište u pećini sa radioaktivnim potokom. U pećini na stepeništu prođite kroz otvor na desnoj strani (gde ste otvorili kapiju kad ste upotrebili Ključ u obliku stećka) i čućete da ste našli tajnu #3. Odatle se bezbedno spustite na livadu ispod.

TAJNA LIVADA: Idite levo i uzmite okvire za Uzi sa zemlje. Izađite na livadu sa izmaglicom s desne strane i ubijte usput trojicu gorštaka. Kad prođete mimo velikog centralnog brda idite levo i uzmite još dva para okvira za Uzi, jedan na nižem, drugi na višem kamenu. Još dva gorštaka će se pojaviti kada uzmete ovu municiju. Ubijte ih pa se okrenite u pravcu iz kog ste došli. Idite pravo napred u otvor iz koga izbija bezopasna para. Spustite se u otvor ispod, idite uz stepenice i ubijte usput jednog gorštaka. Opet pazite da ne stanete u smrtonosni radioaktivni potok. Na vrhu stepeništa se popnite kroz otvor blizu helikoptera da završite nivo.