12 July 2013

TR3 TLA 3

Tomb Raider 3 The Lost Artifact
Nivo 3: Shakespeare's Cliff (Šekspirova litica)

Tajne: 3

DVORIŠTE POSTROJENJA: Lara je helikopterom prebačena na jug Engleske, i usput se presvukla u malo ugodniju i prikladiniju odeću :) Kad se nivo učita, idite desno i popnite se na nisku žutu kutiju gde ćete naći kutiju baklji. Sačekajte da Laru napadne jedan čuvar, pa ga ubijte, pa krenite ka kamionu. Prođite mimo kamiona, pa skrenite levo čim prođete na stazu između kamiona i žutih kutija. Na kraju niza žutih kutija nalazi se jedna plava kutija koja je pokretna. Odgurnite je jednom u desno pa uzmite okvire za Desert Eagle sakrivene ispod. Okrenite se u levo i na zidu ćete videti prekidač. Povucite ga da otvorite žuta metalna vrata pored prekidača i uđite u postrojenje.

SKLADIŠTA: U prvom skladištu sa žutim kutijama ubijte jednog radnika u narandžastom odelu pa uđite u sledeću prostoriju. Tu vas čeka još jedan radnik. Malo dalje, levo od kontrolne konzole, ubijte još jednog radnika u naranžastom kombinezonu. Blizu ulaza u ovu prostoriju nalazi se pokretna plava kutija. Gurnite tu kutiju u levo (ako ste leđima okrenuti ka ulazu), prema žičanoj pregradi, i uzmite kutiju sačme sakrivenu ispod. Povucite kutiju unazad da je vratite u prvobitni položaj, i otvorićete žičanu pregradu malog skladišta s leve strane (u odnosu na ulaz). Uđite u to malo skladište i nađite tajnu #1: kutiju sačme na prvoj kutiji i veliki medipak u udubljenju iza ove kutije. Vratite se nazad u kontrolnu sobu i idite levo. Na prvi pogled nalazite se u ćorsokaku jer nema izlaza na toj strani. Međutim, varate se. U levom uglu prostorije nalaze se rešetke ventilacije koje možete da raznesete pištoljima.

BUŠILICA: Popnite se u tunel iza razbijene rešetke i sačekajte da se plamenik ugasi pre nego što se popnete na stepenik iza. Ponovite isto i sa drugim plamenikom pa se popnite u okno sa bušilicom. Obiđite okno s leve strane. Sa zadnje strane okna treba da uskočite u okno, tačno na mestu gde se na oknu nalazi mali simbol za visoki napon. Okrenite leđa oknu i skočite unazad u okno, držeći pritisnutu Akciju. Lara će skliznuti niz strmu ivicu okna i uhvatiti se za merdevine. Brzo se spustite niz ove merdevine da vas ne zakači velika bušilica koja se spušta odozgo ka Lari. Silazite niz merdevine do plamenika ispod, pa potom u levo, gde možete da padnete sa merdevina na metalnu rešetku. Kad padnete na ovu rešetku, ostanite nepomični i priljubljeni za zid, da vas ne spali drugi plamenik s Larine leve strane. Kad se taj plamenik ugasi, hopnite jednom-dvaput unazad na bezbedni deo rešetke, gde ćete ujedno naći i okvire za MP5. Sačekajte da se bušilica spusti pa velikim skokom skočite na drugu stranu, u veliki tunel sa ventilatorima.

TUNEL SA VENTILATORIMA: Povucite prekidač na bloku s desne strane da otvorite jedan kapak u velikom tunelu sa ventilatorima nedaleko odatle. Popnite se potom na taj blok pa u niski tunel iznad Lare. Puzite napred pa za ugao u levo, brzo ustanite i ubijte dva pacova. Odmah tu na uglu naći ćete još jedan prekidač koji zaustavlja jedan veliki ventilator nedaleko odatle. Uzmite mali medipak sa zemlje pa idite dalje niz tunel, čučnite i spustite se unazad u okno ispod. Pravo ispred Lare nalazi se ulaz u jednu prostoriju, ali nemojte odmah da ulazite tu. Umesto toga se popnite na blok s desne strane i uđite u sledeći hodnik koji vodi u levo. Upravo ste ušli u kanal sa ventilatorima gde ste maločas otvorili kapak. Ispred ventilatora se popnite na jedan blok s desne strane pa raznesite rešetku ventilacionog tunela. Sledite taj tunel do sledeće rešetke i raznesite je. Skliznite iza jednog ventilatora, uzmite par mina sa zemlje pa se istim putem vratite nazad do prethodnog tunela sa četiri ventilatora, od kojih je jedan nepomičan. Prođite ispod zaustavljenog ventilatora i skliznite unazad niz kosinu kroz otvoreni kapak u prostoriju sa drvenim skelama.

TUNELI: Okrenite se za 180 stepeni, idite napred pa levo za ugao da obiđete čeličnu konstrukciju umotanu u plavu ciradu. Na kraju drvene skele naći ćete kutiju baklji. Idite pravo napred da padnete preko ivice skele na pod prostorije, jer tu ne postoji opasnost da Laru zahvati plamen iz zapaljenog bureta. Popnite se u otvor desno od Lare i prođite u sledeću prostoriju. Preskočite otvor u podu dijagonalno u levo ili desno pa opet dijagonalno skočite u ulaz u sledeće skladište. Popnite se preko strmina na stazu s desne strane i ubijte jednog radnika u narandžastom kombinezonu koji će ispustiti mali medipak. Obiđite čelični stub i skrenite levo za ugao u zadnjem delu sobe. Preskočite malu rupu u podu pa se popnite na metalnu stazu iznad. Ubijte jednog naoružanog čuvara pa se popnite oprezno u hodnik sa plamenikom.

Sačekajte da se plamenik ugasi pa prođite na drugu stranu. Pre nego što skliznete niz kosinu u tunel, okrenite se prema plameniku. Skočite dijagonalno na blok s desne strane plamenika, raznesite rešetku na zidu pa uđite u tunel iza. Na kraju tunela se okrenite u pravac iz kog ste došli i skočite u vis da se uhvatite za ivicu hodnika iznad. Popnite se u taj hodnik i nađite u njemu kutiju sačme i mali medipak. Vratite se dole u tunel s plamenikom pa skliznite niz kosinu u veliki tunel podzemne železnice. U kratkoj cut-sceni Lara će videti kako se tunel s njene leve strane otvara.

VOZ: Siđite sa bloka na šine pa brzo pretrčite na drugu stranu do strmih blokova. Preskočite ih da se sklonite s puta jednom brzom vozu. Nemojte još otvarati žuta vrata pomoću prekidača, već idite prvo po tajnu. Kada voz prođe skliznite nazad na šine pa idite desno (u pravcu iz kog je došao voz). Sprintajte kroz otvorenu kapiju. Kada čujete dramatičnu muziku, to je znak da dolazi još jedan voz. Priljubite se uza zid s leve strane i voz će proći mimo Lare. Kad prođe, idite dalje niz tunel, uzmite VM sa šina, vratite se par koraka unazad pa preskočite strmi deo na ulazu u mali bočni tunel s leve strane (sa iste strane gde je stajao medipak). U tom tunelu ćete naći tajnu #2: raketu, a iza male makete voza naći ćete i ZOLJU. Vratite se nazad u tunel pa idite desno i nazad do onih žutih vrata sa prekidačem. Otvorite ih i uđite u malo skladište.

MOTOCIKL: Na ulazu u skladište ubijte jednog radnika u narandžastom kombinezonu i jednog naoružanog čuvara koji će ispustiti kutiju baklji. Obiđite naslagane kutije i pronađite motocikl u uglu. Sad treba pažljivo i oprezno da vozite motocikl do vrha skladišta, uz vijugave rampe koje idu duž zida skladišta. Kad dođete na najvišu rampu (koja vodi u desno ka velikom otvoru iznad šina), sačuvajte poziciju. Okrenite motocikl u pravcu otvora iznad šina i vozite skroz u rikverc do zida. Nemojte odmah da vozite napred punim gasom, već turirajte malo motor u mestu (držite Akciju za gas i Sprint za kočnicu u isto vreme). Kada se motor motocikla dobro "zagreje", pustite kočnicu i vozite pravo napred kroz otvor. Lara će preleteti kroz tunel iznad jednog brzog voza, uskočiti u tunel na drugoj strani i nastaviti da vozi. Ne oduzimajte gas, već u punom gasu preskočite pukotinu na šinama. Čim uđete u sledeći tunel, skrenite desno da ne biste upali u pukotinu u šinama s leve strane. Tu možete da sačuvate poziciju opet. Okrenite motor prema ovoj pukotini, opet turirajte malo u mestu pa krenite uz metalnu rampu s leve strane pukotine da preskočite pukotinu. Vozite dalje pravo napred do velikog okna sa olupinom voza. Pregazite jednog radnika s desne strane olupine, pa parkirajte motor. Sledeću deonicu preći ćete pešice.

NAPOMENA: Ako ne znate kako da upravljate motociklom, evo kontrola: Gore - Levo - Desno za upravljanje, Akcija je gas, Skok je rikverc, Sprint je kočnica. Kad želite da siđete s motora pritisnite dugme za Kolut (Roll) i kursor Levo ili Desno. Da biste se popeli na motocikl, priđite mu sa strane i pritisnite Akciju.

OKNO SA OLUPINOM VOZA: Da biste se lakše orjentisali u ovom velikom oknu dok čitate ovaj walkthrough, imajte na umu da kad god kažem "levo" ili "desno" mislim na levo ili desno od olupine voza, ako Lara stoji na njemu, okrenuta licem prema oknu.

Za sad preskočite niske žute kutije desno od voza pa skočite dijagonalno u desno između dva čelična stuba. Ubijte jednog radnika u narandžastom kombinezonu, prođite kroz tunel u kom je on stajao i izađite nazad u okno pored jednog bureta (ako prethodnog radnika niste ubili dovoljno brzo, on će zapaliti ovo bure, u tom slučaju obilazite ovo bure jako oprezno). Popnite se na povišenu stazu iznad bureta i uzmite raketu sa zemlje. Vratite se do motocikla i olupine voza, pa sedite na motocikl i vozite desno pa uz male metalne rampe. Treba sa tih rampi da skočite na krov olupine voza. Kad se nađete na krovu voza (i uspete da se zaustavite pre nego što motocikl sleti na drugoj strani), okrenite se u desno, prema oknu. Uz pomoć turiranja (Akcija + Sprint) zaletite se u punom gasu duž voza pa preskočite okno i uskočite u tunel pravo napred (na istoj visini). Skrenite brzo u tunel s desne strane ili zakočite naglo, da ne biste naleteli direktno na zapaljeno bure ispred.

UZIJI: Ako na prvom nivou niste uzeli Uzije, možete ih uzeti sada pre nego što nastavite dalje sa igrom. Kao i na prvom nivou, i za ove Uzije vam treba mnogo nerava, stprljenja i preciznosti. Ukoliko već imate Uzije, sada ćete naći samo okvire za Uzije, zato u tom slučaju savetujem da ne gubite vreme na njih i da nastavite dalje sa igrom i dalje od sledećeg pasusa. Ali ako ste ipak dovoljno tvrdoglavi, ili nemate oružje, evo kako možete da uzmete Uzije. Čim sletite u ovaj tunel sa zapaljenim buretom, okrenite motocikl u pravcu iz kog ste došli (da vam zapaljeno bure bude iza leđa). Videćete da se na toj strani nalaze dva otvora: levi, široki otvor kroz koji ste došli, i mali otvor desno od plavog stuba. Parkirajte polako motocikl tako da vam taj stub bude s leve strane, zapaljeno bure s desne strane, a manji otvor ispred i desno. Odatle dajte gas i prođite kroz mali otvor iza plavog stuba. Čim prođete kroz otvor držite kursor Desno da zadržite Laru na motociklu što je moguće više na desnoj strani. Ako ste sve dobro izveli, uz malo sreće sletećete na malu kamenu platformu u oknu, gde ćete naći UZIJE. Ni povratak nazad u pećinu nije lak. Okrenite se oprezno na motociklu prema otvoru pećine iz koje ste došli. Sačuvajte poziciju, pa krenite napred i uz strme stene, skrećući levo usput, da možete da uletite u otvor pećine pre nego što Lara sklizne u okno niz strmo kamenje. U pećini naglo zakočite da ne sletite na zapaljeno bure.

SPUŠTANJE KA DNU OKNA: Vozite motocikl kroz tunel blizu upaljenog bureta do jedne žičane ograde iza koje ćete videti vojnika (ne možete da ga ubijete kroz žicu). Tu napravite polukružno okretanje i zaustavite motocikl pre nego što izađete na drvenu stazu u okno. Siđite s motora, izađite na drvenu stazu u okno pešice i uzmite MM. Ako želite sledeću dvojicu vojnika da sredite na malo lakši način, onda siđite sa drvene staze na metalnu stazu ispod, odmah pored merdevina. Popnite se na stazu desno od merdevina i ubijte prvog snajperistu. Uđite u tunel čiji je ulaz ovaj vojnik čuvao, siđite niz stepenice i pokupite okvire za MP5. Ubijte dva pacova na dnu stepenica pa uđite kroz otvor na desnoj strani nazad u okno. Odatle pomoću snajpera ubijte drugog vojnika koji stražari na jednom bloku u oknu. Vratite se putem kojim ste došli do merdevina, pa se tu popnite na drvenu stazu i vratite se do motocikla. Sedite na četvorotočkaša i vozite u punom gasu duž ove drvene staze, da preskočite olupinu voza i doskočite na kamenu stazu u uglu okna.

Kad ste preskočili olupinu voza maločas, sigurno ste se zakucali u zid pravo napred. Odlično, pošto se nalazite u liniji sa drvenom stazom iza :) Vozite lagano unazad do ivice drvene staze. Potrebno je da siđete sa ove staze na kamenje s leve strane, ali tako da ostanete što bliže plavom stubu. Treba da obiđete ovaj stub i padnete na ravnu stazu levo. Sačuvajte poziciju pre nego što pokušate. Pritisnite gas (Akciju) i Levo i siđite sa drvene staze na kamenje pored plavog stuba (pogledajte skrinšot ispod radi bolje orjentacije). Ne puštajte ni jedno ni drugo dugme, da ne biste skliznuli niz strmo kamenje u okno ispod. Vozite oko stuba i padnite na ravnu stazu iza. Siđite nakratko s motocikla i pokupite kutiju baklji. Ako već niste ubili onu dvojicu snajperista, možete ih odavde ubiti pomoću snajpera. Potom opet sedite na motor i vozite duž metalne staze levo, ispod bloka na kome leži mrtav snajperista. Uđite u prostoriju sa stepenicama gde leži drugi mrtav snajperista. Ako ranije niste bili u ovoj prostoriji, siđite s motocikla, ubijte dva pacova i pokupite okvir za MP5 pa se vratite na motocikl. NAPOMENA: U nekim verzijama igrice snajperista na stepeništu takođe ispušta okvire za MP5, pa ga obavezno pretresite.

Na motociklu se spustite u otvor pored stepenica i prođite kroz mali prolaz u sledeću pećinu. Treba da vozite levo, ali vam treba i pun zalet sa turbo pogonom, zato se udaljite skroz do zida s desne strane, okrenite motocikl prema jednoj čeličnoj konstrukciji gde patrolira vojnik, držite kočnicu i gas da turirate motocikl neko vreme i postignete turbo pogon, pustite kočnicu i vozite pravo napred ka toj čeličnoj konstrukciji, preskačući okno ispod. Pregazite stražara i uzmite njegov par mina. Još jedan par mina naći ćete u jednoj maloj prostoriji s desne strane. Vratite se do motocikla i pronađite prekidač na stubu s leve strane. Povucite ga da otvorite kapiju nedaleko odatle, siđite na metalnu stazu s leve strane (u odnosu na pravac iz kog ste došli) i sa kraja staze pokupite Karticu za aktiviranje bušilice (Drill Activator Card). Vratite se do motocikla, sedite na njega i ovog puta u punom gasu vozite duž metalne staze gde ste našli karticu i preko pukotine uletite kroz kapiju koju ste upravo otvorili. Čim uđete, pre nego što skrenete desno u tunel, parkirajte motor i u uglu kraj rešetkaste ograde nađite MM. Prođite u sledeću prostoriju (sa zapaljenim buretom) pešice.

BUŠILICA: Popnite se u prolaz levo od zapaljenog bureta i u tunelu sa bušilicom ubijte dvojicu radnika u narandžastim kombinezonima. Oni će ispustiti MM i kutiju baklji. Idite desno do kraja tunela gde ćete videti par malih plavih montažnih toaleta. Tu ćete naći okvire za Uzi i moraćete da ubijete tri pacova usput. Vratite se nazad do velike bušilice. Na zadnjoj strani bušilice, iza motora, naći ćete prekidač. Povucite ga da otvorite kapak u kabini bušilice. Popnite se na bušilicu i propadnite kroz otvoreni kapak u kabinu bušilice. Upotrebite karticu u čitaču da aktivirate bušilicu, koja će izbušiti tunel ispred. Izađite napolje u tunel i idite levo ka prednoj strani bušilice. Preskočite strmi deo kamenja i spustite se u otvor u zemlji. Skliznite niz tunel u hodnik ispod, ubijte dva pacova i idite levo do kraja tunela. Povucite prekidač na zidu da otvorite dve kapije nedaleko odatle, pa idite ka prvoj otvorenoj kapiji. Velikim skokom preskočite okno i uhvatite se za ivicu otvora druge otvorene kapije. Popnite se u tunel i uzmite Disk za pristup pumpi (Pump Access Disk). U kratkoj cut-sceni videćete toalete i olupinu voza na vrhu okna. Iz ovog tunela skočite velikim skokom da se uhvatite za merdevine na zidu okna pa se njima popnite do ravnog kamena iznad.

PENJANJE DO VRHA OKNA: Kad se popnete na kamen na vrhu merdevina, okrenite se dijagonalno u levo i preskočite strmi kamen s leve strane. Nalazite se na ulazu u tunel iz kog ste maločas iskočili na čeličnu konstrukciju (koja vam je sada s leve strane). Sada se u ovom tunelu nalazi radnik u narandžastom kombinezonu koji je takođe zapalio i jedno bure. Ubijte ga, uđite u taj tunel, pa se popnite uz merdevine na drveno stepenište. Idite levo uza stepenice, izađite nazad u okno, pa se popnite merdevinama s desne strane do vrha okna. Ako ranije niste uzeli onu raketu, uzmite je sad. Idite desno pa siđite kraj bureta (pazite ako ga je radnik ranije zapalio), idite do kraja staze koja savija za ugao u desno, pa skočite dijagonalno ka žutim kutijama kraj olupine voza. Popnite se na voz, okrenite se leđima prema oknu i potražite pogledom jedan prekidač na zidu u desnom uglu, blizu zapaljenog bureta. Siđite na zemlju i povucite taj prekidač da otvorite vrata nedaleko odatle.

TOALETI: Ako ste licem okrenuti prema oknu, idite duž staze levo od olupine voza, ka plavim montažnim toaletima. Jedan toalet s leve strane je upravo otvoren pomoću onog prekidača. Druga dva toaleta će se automatski otvoriti kada im Lara priđe. U desnom toaletu zateći ćete radnika u narandžastom odelu kako pokušava da se olakša. Ubijte ga pa pokupite dve kutije sačme iz dva mala toaleta. Uđite u toalet levo i upotrebite disk u kompjuteru s desne strane (e sad, koja li je budala stavila kompjuter u toalet, ne znam, ja nisam). To će poplaviti okno. Vratite se do olupine voza, popnite se na nju i idite do ivice. Skočite odatle malo dijagonalno u levo u okno. Kad upadnete u vodu, plivajte ka dnu okna i nađite svežanj harpuna u uglu kraj merdevina, kao i još jedan svežanj harpuna u uglu desno od merdevina. Potom plivajte kroz široki tunel u prirodnoj steni nedaleko od ovih harpuna, gde ćete naći još jedan svežanj harpuna (ili HARPUNSKU PUŠKU ako je već nemate). Na kraju tunela nalazi se površina gde možete da izronite. Izađite iz vode na stazu i čućete da ste našli tajnu #3.

PARK IZ DOBA JURE (TREĆA TAJNA): Ušli ste u unutrašnjost nekog vulkana gde su se leteći dinosaurusi (pterodaktili) sačuvali od izumiranja. Idite oprezno do kraja staze, pazeći da ne upadnete u reku lave ispod. Sa ivice staze skočite velikim skokom dijagonalno na stazu s leve strane. Preskočite strmi deo staze i doskočite na malo viši kamen ispred. Sačuvajte poziciju, skliznite niz kosinu pravo ispred do samog kraja, pa skočite sa Akcijom da se uhvatite za kamen u uglu pećine. Na tom kamenu se okrenite u levo i stanite što bliže zidu s desne strane. Nailazi jedan pterodaktil koji može da obori Laru preko ivice kamena u reku lave ispod. Ubijte ga pa skočite na sledeći kamen. Velikim skokom skočite na poprečnu stazu malo ispred, pa odatle skočite velikim skokom na kamen sa žilicama lave u susednom uglu. Stanite blizu zida i ubijte još jednog pterodaktila.

Skočite u vis i uhvatite se za ivicu stene iznad. Verite se bočno duž ivice ove stene u levo, sve dok ne dođete do stene sa žilicama lave iznad Lare (pogledajte skrinšot ispod za tačnu lokaciju). Tu se popnite na stenu iznad i odskočite unazad sa nje na stazu iznad Lare. Na toj stazi naći ćete VM. Uzmite ga pa se okrenite u suprotnom pravcu. Polako hodajte do ivice staze i pogledajte u desno. Videćete medipak na kamenu s te strane. Međutim, može se desiti da vas jedan pterodaktil napadne s leđa, zato ili sačekajte ovog pterodaktila i ubijte ga, ili brzo skočite na kamen s medipakom, uzmite VM i odmah skliznite u vodu ispred (a ne u potok lave iza), i vratite se kroz podvodni tunel nazad u okno. Plivajte do drugog kraja okna (merdevine s vam s desne strane), pa  u vis, i potom uđite u tunel s leve strane, gde ste ranije našli karticu. Sledite taj tunel dok ne pređete na sledeći nivo.