22 August 2011

TOMB RAIDER 4 THE LAST REVELATION
nivo 29: Menkaure's Pyramid (Menkaurova piramida)

tajne: 1

PEĆINA: Kad se nivo učita, idite malo napred pa se popnite na povišeni kamen s leve strane gde ćete naći okvire za Uzi. Malo dalje u pećini, u krajnjem desnom uglu, naći ćete još jedne okvire za Uzi. Potom se popnite na kamene blokove u jugoistočnom uglu pećine, dohvatite kapak na tavanici i otvorite ga (ako Lara neće da se uhvati za kapak, stanite tačno ispod ručke kapka i okrenite se prema pećini). Popnite se kroz otvor iznad u pustinju.

PUSTINJA KRAJ PIRAMIDE: Čim se popnete, napašće vas džinovska škorpija. Nemojte koristiti Sačmaricu da je ubijete, već bilo koje drugo oružje. Isto važi i za ostale džinovske škorpije koje budete sreli. Iz nekog razloga, ubijanje ove škorpije pomoću Sačmarice, aktivira bag koji vam ne dozvoljava da pređete na sledeći nivo. Ubijte dakle, ovu džinovsku škorpiju, i čuvajte se njene žaoke, jer je toksična. Kada je ubijete, krenite nizbrdo stazom do račvanja. Na levoj strani jedna džinovska škorpija napada jednog vojnika. Kada se završi scena, ubijte škorpiju (ali ne Sačmaricom). Vojnika ne morate da ubijate (ako preživi), ali ako ga ubijete, dobićete njegove metkove za Revolver. Vratite se do račvanja i skrenite levo (na zapad) i uzmite VM sa peska. Vratite se do račvanja i idite levo (na sever) prema dubokoj jami.

Priđite jami s leve strane staze. Iz zaleta preskočite jamu dijagonalno pa sledite stazu između kamenja. Još jedna džinovska škorpija čeka vas iza ugla s desne strane. Kad je ubijete, nastavite dalje do pukotine u zidu na severnoj strani. Stanite uz ivicu provalije, na desnoj strani. Velikim skokom je preskočite i uhvatite se za njenu suprotnu ivicu. Popnite se i ubijte džinovskog škorpiona koji je u društvu jedne velike bube.

PODNOŽJE PIRAMIDE: Za sada, treba da idete desno (na istok) duž osnove piramide do sledeće duboke jame sa bunkerom pored nje. Da biste prešli preko jame, stanite na severozapadnu ivicu jame, gde se nalazi jedan ispupčeni deo kamena. Okrenite se na jug i velikim skokom skočite da se uhvatite za zadnju stranu zakošenog kamena ispred. Popnite se na njega, skliznite niz kosinu i skočite na ravan deo kamena ispred vas. Ubijte jednu veliku bubu koja vam dolazi sleva. Pre nego što uđete u bunker, sačuvajte poziciju. Od ishoda predstojeće bitke, zavisiće da li ćete uzeti tajnu kasnije ili ne.

BUNKER: Otvorite vrata bunkera i uđite. Unutra se nalazi jedan vojnik koga napada džinovska škorpija. Ako ubijete škorpiju pre nego što ona ubije vojnika, moći ćete da uzmete ključ od njega koji vam otključava odaju sa tajnom. Malo je nezgodno nanišaniti na škorpiju, a da pritom ne pucate i u vojnika. Kad se završi cut-scena, otrčite dalje u baraku i stanite škorpiji s leve strane. Onda pucajte (ali ne iz Sačmarice) da je ubijete. Ako uspete da ubijete škorpiju pre nego što ona ubije vojnika, uslediće cut-scena: Škorpija treska vojnika o zid, a Lara je dokrajčuje pištoljima. Potom se Lara saginje ka ranjenom vojniku. Vojnik će se zahvaliti Lari, daće joj dva ključa i reći će joj da se sakrije u Menkaurovoj piramidi. Nakon cut-scene u Inventaru ćete naći Stražarev ključ (The Guard's Key), kao i Ključ od oružarnice (Armory Key). Ovaj drugi ključ vam treba da biste otvorili vrata sa tajnom na nivou Piramida Kufuove kraljice. S druge strane, ako ne uspete da spasete vojnika i ako ga škorpija ubije, naći ćete samo Stražarev ključ.

Nakon bitke, pretražite bunker i nađite plavu i crvenu sačmu, kao i dva MM pre nego što izađete napolje. Sad treba da se vratite do piramide. Sa desne strane nalazi se široka provalija, pa ne možete da dođete do malih piramida. Zato idite do velike jame s leve strane i stanite uz desnu stranu njene ivice. Skočite u vis da se okačite za vrh sivkastog kamena koji se diže na desnoj strani provalije. Ne penjite se na njega, već se verite bočno u levo i oko ugla. Kad Lara više ne bude htela da ide u levo, pustite se sa ivice i skliznite na ravan kamen blizu severne ivice provalije. NAPOMENA: Ukoliko se pojavi onaj bag, u ovom bunkeru Lara neće moći da pomera ruke, a samim tim ni da koristi oružje, niti da se vere kasnije. Ako se taj bag pojavio iako ste se trudili da ga izbegnete, pokušajte da ga rešite na sledeći način: Uđite u Inventar, i odaberite Samostrel iz Inventara. Potom uđite u Inventar, odaberite Baklje (Flares) i odaberite opciju Use. Potom pritisnite 6 na alfanumeričkoj strani tastature da izaberete Samostrel. Lara bi trebalo da funkcioniše normalno posle toga.

USPON PREKO PIRAMIDE: Okrenite se na severozapad i skočite na kamen piramide. U istom pravcu skočite još jednom napred na malo viši kamen. Na njemu se popnite na kamen s desne strane, pa opet skočite na severozapad, na malo duži kamen gde će vas napasti jedna velika buba. Na drugom kraju ove staze velikim skokom skočite dijagonalno u levo (na jugozapad) i skliznite na dugu stazu ispod. Odozgo vam nailazi jedna velika buba, pa je se rešite.

Idite do kraja ove staze i okrenite se uzbrdo (u desno). Možete da se popnete uz sledeća dva nivoa, jer su ta dva kamena dovoljno ravna da Lara ne sklizne niz bok piramide. Potom se pomerite u desnu stranu ravnog kamena, i popnite se uz sledeća tri nivoa piramide. Velikim skokom preskočite strme blokove sa desne strane i padnite ispred vrata sa ključaonicom. Ubijte još jednu veliku bubu ispred vrata. Obavezno otključajte vrata, jer ćete uskoro morati da pobegnete kroz njih, i to jako brzo. Pre nego što prođete kroz vrata, idite prvo po tajnu.

Okrenite se leđima prema vratima i stanite uz levu stranu ivice dovratka. Siđite na kamen ispod. Odatle skočite velikim skokom preko strmog kamenja s leve strane (ako ste okrenuti leđima prema piramidi). Ubijte jednu veliku bubu, pa se popnite uz tri sledeća nivoa. Tu skočite običnim skokom na ravan stub desno od vrata. Uzmite MM sa tog stuba, pa skočite velikim skokom na susedni stub levo od vrata, da uzmete 65. tajnu: Revolver. Čim ga uzmete, sa piramide počinju da silaze bubetine, zato brzo siđite do vrata i prođite kroz njih da pobegnete od buba i završite nivo.

TOMB RAIDER 4 THE LAST REVELATION
nivo 30: Inside Menkaure's Pyramid (Unutar Menkaurove piramide)

tajne: 1

VISEĆA SEČIVA: Krenite niz tunel do visećih sečiva i ubijte usput jednog slepog miša. Potom hodajte ka sečivu što bliže možete, držeći se leve ili desne strane staze. Kada se sečivo zaljulja u drugu stranu, potrčite napred. Ponovite isti postupak i sa drugim sečivom. U sledećoj odaji ubijte još dva slepa miša.

DVORANA SA VELIKIM KORITOM: Krenite niz stepenice i na pola stepeništa stanite i pogledajte u mali otvor iznad hodnika sa sečivima. Unutra ćete opaziti zlatnu zvezdu. Raznesite je pomoću nišana da otvorite jedan kapak u odaji sa koritom. Kad siđete u dvoranu, raznesite dve mumije i ubijte jednog slepog miša. Pokupite metkove za revolver iz krajnjeg desnog ugla. Sa ćoška postolja korita skočite unazad preko ivice korita i siđite kroz otvor u tunel ispod.

JAME SA KONOPCIMA: Siđite niz rampu do velike jame sa skrivenim sečivima i konopcem iznad. Iz zaleta skočite na konopac. Spustite se do kraja konopca pa se zaljuljajte prema naspramnoj platformi. Uđite u sledeću odaji i ubijte još dve mumije i slepog miša. Posle ove odaje čekaju vas još dve jame sa skrivenim sečivima i konopcima. Skočite iz zaleta na prvi konopac, spustite se do kraja, zaljuljajte se preko desne jame pa skočite na sledeći konopac. Spustite se do kraja tog konopca, zaljuljajte se pa skočite u prolaz. Idite uz rampu i upotrebite prekidač da otvorite jedan podni kapak u blizini. Pređite nazad preko jame pomoću dva konopca.

Idite do sledeće jame pa se poslužite konopcima da pređete preko nje. Popnite se uz rampu do kapka kog ste upravo otvorili. U odaji iznad čeka vas jedno polubožanstvo. Kad se popnete, odmah se naoružajte, skačite levo-desno dok pucate i ubijte neprijatelja oružjem po izboru. Potom upotrebite pajser da skinete Zapadni ključ od okna (Wesern Shaft Key). Kada ga uzmete, spustiće se jedan blok kod stepeništa, otkrivajući prolaz.

Vratite se u donji hodnik i idite nazad do jame. Preskočite je pomoću konopaca, pa idite nazad do prve jame sa samo jednim konopcem. Preskočite na drugu stranu, pa idite uz rampu i popnite se u veliko korito. Preskočite ivicu korita, pa se popnite uz stepenice. Tu skrenite desno (na istok) pa prođite kroz otvor koji ste upravo oslobodili.

Skliznite niz rampu u mračni tunel. Puzite kroz tunel da izbegnete horizontalna sečiva. Skrenite za ugao pa se popnite uz rampu do kapka na tavanici. Skočite da se okačite za taj kapak i spustite ga. Potom se popnite kroz otvor u pustinju iznad i nečim eksplozivnim ubijte dve džinovske škorpije.

PODNOŽJE DVEJU PIRAMIDA: Prođite između dve manje piramide, i nađite dugme u maloj niši s leve strane. Pritisnite ga da otvorite vrh druge piramide. Još jedna džinovska škorpija će se pojaviti, pa je ubijte. Pre nego što krenete da se penjete uz manju piramidu, sačuvajte poziciju, jer to može da bude i problematičan deo. Ako omašite neki od skokova, Lara lako može da sklizne u duboku jamu ispod.

Vratite se prema otvoru kroz koji ste se popeli, pa idite levo, prema dubokoj jami. Na toj stranici piramide nalaze se ravniji kamenovi na kojima Lara može da stoji. Popnite se uz dva reda pa velikim skokom preskočite strmi deo kamenja sa desne strane. Popnite se uz još dva reda kamenja, a potom na malo povišeni ravniji kamen s leve strane. Popnite se na najviši kamen blizu vrha piramide pa se na njemu spustite u otvor piramide i siđite niz merdevine u piramidu.

MENKAUROVA PIRAMIDA: Popnite se uz kosinu do jame sa sečivima. Preskočite je iz zaleta pa idite do sledeće duboke jame. Pređite na drugu stranu pomoću prečki na tavanici. Idite do treće, široke jame sa sečivima, iznad koje se ljulja sečivo. Stanite uz ivicu jame s leve ili desne strane. Kada se sečivo zaljulja na drugu stranu, iz zaleta preskočite jamu i uhvatite se za njenu ivicu. Popnite se i nastavite do sledeće jame.

Ponovite isti postupak da pređete ovu jamu sa šiljcima i sečivom iznad. Na drugoj strani nalazi se jedna jama sa prečkama na tavanici s leve strane, i jedna duboka jama sa sečivom pravo napred. Prvo preskočite tu jamu pravo napred velikim skokom sa Akcijom. Skrenite za ugao i povucite lanac da otvorite kapiju u blizini. Skočite nazad preko jame sa sečivom, pa idite desno do sledeće jame i pređite je pomoću prečki iznad. Prođite kroz kapiju koju ste upravo otvorili.

PEĆINA: Sačuvajte poziciju, jer nije lako uzeti sledeću tajnu. Skliznite niz rampu, i skočite u desno na dnu rampe, da doskočite na bezbedan kamen u jami sa sečivima. Tu pokupite 66. tajnu: Uzije. Popnite se iz jame na trouglasti kamen malo iznad, i nastavite da klizate kroz mali četvrtasti tunel na dnu pećine. Sledeći prolaz odvešće vas na nivo Ispod Sfinge. U podnožju kosine nalazi se ona dvorana sa tri dugmeta, ali kapija je zatvorena. Popnite se na vrh rampe i ponovo uđite na nivo Kompleks Sfinge.

KOMPLEKS SFINGE: Popnite se iz jame između Sfinginih šapa. Izađite na otvoreni put pa idite desno, prema dubokoj jami. Priđite ivici jame držeći se što bliže stenama sa leve strane, i iz zaleta preskočite jamu. Sa leve strane vam se nalazi bunker sa ključaonicom ispred kapije. Otključajte kapiju pomoću Stražarevog ključa i uđite u prolaz da završite nivo.

TOMB RAIDER 4 THE LAST REVELATION
nivo 31: The Mastabas (Mastabe)

tajne: 1

KANISTER: Izađite na stazu i ubijte jednog psa. Pravo napred nalazi se prva mastaba sa daskama na kojima piše "Opasnost". Raznesite te daske pištoljima, uđite u mastabu i ubijte dva slepa miša. Ova mastaba nije baš tako prazna kao što izgleda. Na podu, u sredini mastabe, nalazi se dobro kamuflirani kapak. Budite leđima okrenuti ulazu u mastabu, da biste mogli da otvorite ovaj kapak. Siđite niz merdevine i nađite u oknu 67. tajnu: VM. Izađite iz mastabe i idite desno prema benzinskoj pumpi. Proći ćete pored još jedne mastabe, ali za sad ne idite desno, već nastavite pravo, do pumpe.

Tu ubijte još jednog psa i uzmite Kanister (Jerrycan) između dve pumpe. Vratite se do druge mastabe koja vam je sada sa leve strane, razvalite vrata nogom i uđite. U uglu ćete naći municiju za Revolver, a na sredini podni kapak. Otvorite ga pa siđite u tunel ispod. Ubijte jednog psa usput. Kad dođete do račvanja tunela, idite levo (na istok) i u sledećoj prostoriji ubijte još dva psa.

MALA BEŠIKA ZA VODU: Pokupite normalne strele i MM sa poda prostorije. Potom pogledajte malo iznad Lare i locirajte na zidovima tri lavlje glave. Pomoću nišana raznesite tri draga kamena unutar lavljih glava, da otvorite kapiju. Iz niše iza kapije izaći će dve mumije, pa ih raznesite jednom eksplozivnom strelom. Iz niše potom uzmite Malu bešiku za vodu (Small Waterskin). Vratite se do račvanja tunela i sada skrenite u tunel s leve strane i popnite se uz stepenice. Usput ubijte još dva psa i na kraju tunela se popnite u srušenu mastabu.

DŽAK PESKA: Ubijte crnu škorpiju i dva slepa miša kad se popnete. U severoistočnom uglu nalazi se prolaz. Sledite ga pa skrenite desno. Ubijte još jednog psa pa velikim skokom preskočite duboku jamu. Raznesite daske na ulazu u sledeću mastabu i otvorite vrata. Unutra ubijte dva slepa miša i psa. Otvorite kapak na podu i siđite u tunel. Kad dođete do račvanja, skrenite desno (na istok).

Ubijte usput još dva psa i slepog miša. U podzemnoj odaji opet ćete videti tri lavlje glave na zidu. Raznesite drage kamenove unutar lavljih čeljusti da otvorite kapiju. Opet će izaći dve mumije iz niše iza kapije. Raznesite mumije pa ubijte dva slepa miša, pa iz niše pokupite Džak peska (Bag of Sand). Vratite se kroz tunel do račvanja. Ovog puta idite desno (na sever).

BAKLJA: Na sledećem račvanju skrenite levo. Ubijte jednog psa i sledite tunel do kraja. U nišama s leve i desne strane naći ćete VM i metkove za Revolver. Vratite se do račvanja, idite levo, pa opet levo. Na kraju tunela popnite se u porušenu mastabu, ubijte dva slepa miša, pa otvorite metalna vrata mastabe. Iza vrata raznesite drvene daske i izađite na stazu. Priđite jami sa leve strane, gde se nalazi mali ispupčeni kamen. Iz zaleta preskočite jamu tako da doskočite na mali kamen na uglu sledeće mastabe (severozapad). Pomerite se uz levu stranu ovog kamena i iz mesta skočite preko jame na širi kamen između dve mastabe (na sever). Prođite između dva kamena u porušenu mastabu, ubijte dve crne škorpije i otvorite podni kapak.

Siđite u tunel i na račvanju skrenite desno (na zapad). U tunelu ubijte jednog psa i uzmite Baklju na kraju tunela. Vratite se do račvanja i idite u tunel pravo (na istok). Kad krenete niz stepenice, odbacite baklju i ubijte tri psa. Potom uđite u prostoriju sa tri lavlje glave i ubijte dva slepa miša unutra. Potom raznesite drage kamenove unutar tri lavlje glave da otvorite kapiju sledeće dvorane. Ubijte dva slepa miša, vratite se po baklju, upalite je na jednom zidnom gorioniku, pa prođite kroz otvorenu kapiju.

TRI VAGE: Na tri tasa vage morate da stavite odgovarajući element, koji je simbolično prikazan hijeroglifom. Odložite upaljenu baklju na trenutak pa uđite u plitki bazen. U Inventaru odaberite Small Waterskin odaberite opciju Use da napunite bešiku vodom iz bazena. Upotrebite napunjenu bešiku na vagi sa simbolom vode. Stanite potom kraj vage koja ima simbol sunca. Sipajte na tas malo benzina iz Kanistera, podignite upaljenu baklju sa poda i prinesite je ovoj vagi. Pritisnite Akciju da Lara upali benzin. Najzad, priđite trećoj vagi, koja ima simol piramide. Sipajte malo peska iz vreće u ovu vagu. Kada ste sve tri vage napunili odgovarajućim elementom, kapija na levoj strani će se otvoriti.

U toj prostoriji ubijte dve mumije i pomoću pajsera skinite sa zida Severni ključ od okna (Northern Shaft Key). Tada će se otvoriti desna kapija u dvorani sa vagama, pa se vratite tamo i prođite kroz tu kapiju (na zapad). Unutra ćete naći tobolac otrovnih strela i metkove za Revolver. Ubijte dva psa na stepeništu naspram kapije pa se popnite uz te stepenice. U prolazu koji skreće nekoliko puta, idite do račvanja i skrenite levo. Na kraju ovog tunela naći ćete VM. S leđa će vas napasti dva psa. Ubijte ih pa se vratite do račvanja. Skrenite levo i sledite tunel do otvora iznad Lare i popnite se kroz njega na otvoreno. Ubijte dve crne škorpije kad izađete na stazu, pa idite levo do ivice duboke jame.

Na ivici jame okrenite se na severoistok, pa skočite iz mesta na ravan kamen kraj ugla mastabe. Sa tog kamena skočite u istom pravcu velikim skokom, i skrenite Laru malo u levo u vazduhu. Okrenite se u desno (prema jugu), stanite na ivicu jame, uza zid sa leve strane, i skočite velikim skokom da se uhvatite za suprotnu ivicu jame. Popnite se na stazu i otvorite vrata mastabe sa desne strane. Ubijte dva-tri slepa miša unutra, otvorite kapak i siđite u tunel ispod.

TRI MAJMUNA: Idite do prvog račvanja i usput ubijte jednu crnu škorpiju. Skrenite levo, ubijte još jednu crnu škorpiju u tunelu i uzmite metkove za Revolver nedaleko odatle. Vratite se do račvanja pa skrenite levo (na istok). Ubijte treću crnu škorpiju i na kraju tunela popnite se u još jednu srušenu mastabu. Ubijte jednog psa na izlazu iz mastabe, i razvalite daske na ulazu u susednu mastabu. Unutra ćete zateći dva slepa miša i podni kapak. Siđite u tunel ispod i sledite ga do račvanja. Skrenite desno da uzmete MM i ubijete još jednog psa, pa potom skrenite u drugi tunel na račvanju (na istok). Ući ćete u još jednu prostoriju sa lavljim glavama, gde vas toplo očekuju dva psa i dva slepa miša. Raznesite tri draga kamena u čeljustima lavljih glava da otvorite kapiju sledeće dvorane.

U ovoj prostoriji nalaze se tri kipa simpatičnih majmuna u njihovoj tipičnoj pozi: "ne čujem zlo", "ne vidim zlo" i "ne govorim zlo". Ispred svakog kipa nalazi se po jedan prekidač bez poluge. Pomoću pajsera aktivirajte samo prekidač na desnoj strani. Jedan prijateljski nastrojeni majmun će se pojaviti odnekud i popeće se na visoku platformu iznad prostorije, gde će za Laru povući jednu polugu i otvoriti kapiju s desne strane (druge dve poluge oslobađaju još dva majmuna koji će napasti Laru, pa ćete morati da ih ubijete). Uđite kroz otvorenu kapiju u odaju na istoku. Raznesite dve mumije, pa sa zida skinite Južni ključ od okna (Southern Shaft Key). Otvoriće se zapadna kapija u dvorani sa majmunima. Vratite se tamo pa prođite kroz tu kapiju. Sledite vijugavi tunel do rampe, skliznite niz nju pa se popnite uz nekoliko stepenika da završite nivo.