23 August 2011

TOMB RAIDER 4 THE LAST REVELATION
nivo 32: The Great Pyramid (Velika piramida)

tajne: 1

MASTABE: Sledite tunel do otvora iznad Lare i popnite se u porušenu mastabu. Uzmite MM i crvenu sačmu iz uglova, raznesite daske na ulazu, pa izađite na stazu izvan mastabe. Tu vas čeka jedan Von Krojev plaćenik s desne strane, i još jedan plaćenik na drugoj strani duboke jame. Ubijte ih pa sa ivice jame skočite dijagonalno u levo na stazu između mastaba. Sa naspramnog dela duboke jame još jedan vojnik puca na Laru. Rešite ga se, otvorite vrata mastabe pored Lare i unutra ubijte još jednog plaćenika i veliku bubu.

Ova mastaba ima drugi izlaz, sa desne strane, ali pre nego što izađete napolje, nađite zakamuflirani podni kapak na sredini mastabe i otvorite ga (zapalite jednu baklju ako ne možete da locirate kapak, i priđite kapku okrenuti na zapad). Siđite niz merdevine u mračni tunel i nađite 68. tajnu: Minobacač. Popnite se uz merdevine nazad u mastabu, pa izađite na vrata s leve strane (sever). Razvalite daske ispred ulaza u sledeću mastabu i uđite unutra. Ubijte Von Krojevog plaćenika, i izađite na druga vrata u uglu mastabe (kapak na podu mastabe vodi u duboku jamu).

Kad izađete idite levo prema dubokoj jami iza koje se nalazi Velika Piramida. U panorami ćete videti bok Piramide uz koji kasnije treba da se popnete. Pre nego što priđete jami da je preskočite, prvo razvalite daske na ulasku u mastabu kraj jame, uđite i ubijte unutra dve bube. Iz uglova pokupite okvre za Uzi i normalne mine. Otvorite podni kapak i iz malog okna uzmite VM. Izađite iz mastabe, idite prema jami uz levu stranu, i sa isturenog kockastog kamena iz zaleta preskočite jamu.

BOK VELIKE PIRAMIDE: Vaš cilj je da se popnete do oboda piramide na levoj (zapadnoj) strani, a da pritom ne skliznete u duboku jamu pored nje. Naravno, ne postoji direktan put do te tačke, pa morate prvo da se penjete prema istoku, pa kad dođete do određene visine, da nastavite da se penjete (i spuštate) prema zapadnom obodu piramide.

Na kamenu pored piramide gde ste se našli kad ste preskočili jamu, okrenite se u levo i skliznite niz kosinu na niži ravni kamen. Odatle iz zaleta skočite da se uhvatite za kamen ispred. Popnite se na njega, pa na prvi red blokova piramide. Ubijte veliku bubu, pa idite uz još dva reda. Okrenite se u desno (na istok) pa velikim skokom skočite preko strmih blokova i padnite na ravan kamen iza njih. Čim Lara doskoči na njega, pomerite Laru u levu stranu i čučnite, da eskivirate blok koji pada ka njoj. Kada ovaj blok prođe, običnim skokom skočite sa sredine bloka, preko strmog bloka, na sledeći ravan blok. Opet preskočite običnim skokom sledeći strmi deo i odmah čučnite da eskivirate još jedan blok koji pada niz bok piramide.

Popnite se na sledeći red. Okrenite se u desno (na istok) i običnim skokom preskočite strmi blok do sledećeg ravnog bloka. Preskočite i sledeći strmi blok i doskočite na malo širi ravni blok. Ispred Lare se nalazi dugačak strmi blok. Velikim skokom skočite na njega, da Lara padne na treći kvadrat tog bloka, pa skliznite sa njega na ravan blok malo niže. Pomerite se u stranu i čučnite da eskivirate padajući blok. Siđite na stazu ispod, koja se nalazi na obodu provalije. Odatle velikim skokom preskočite provaliju i uhvatite se za četvrtasti blok na drugoj strani. Popnite se na blok pa se okrenite levo (na istok) i ubijte jednu veliku bubu.

Iz zaleta skočite na zakošeni blok sa koga je velika buba doletela. Na tom bloku okrenite se u levo prema piramidi pa iz zaleta preskočite jamu i uhvatite se za ivicu stene ispod piramide. Popnite se, idite malo u desno pa se popnite na ravan kamen na prvom redu blokova piramide. Odmah čučnite da izbegnete padajući blok. Tu se okrenite prema usamljenom bloku na kome vidite medipak, običnim skokom skočite na njega, uzmite VM, pa skočite nazad na blok sa koga ste skočili.

Okrenite se na severozapad pa skočite običnim skokom na ravni blok na sledećem redu, pa još jednom skočite na sledeći blok u gornjem redu. Sad se okrenite u levo i običnim skokom preskočite strmi blok i padnite na malo povišeni ravni blok. Ubijte jednu veliku bubu pa se popnite uz dva reda ravnih blokova piramide. Potom se okrenite u desno (na istok), preskočite strmi blok i padnite na još jedan ravan blok. Skočite još jednom preko sledećeg strmog bloka, i čučnite da eskivirate padajući blok odozgo.

Popnite se uz još dva reda do dugačkog ravnog bloga, idite do leve (zapadne) strane tog bloka i ubijte dve velike bube na sledećem dugačkom bloku sa leve strane. Popnite se na taj dugački blok i idite na njegovu levu (zapadnu) stranu. Odatle iz zaleta skočite da padnete na treći strmi kvadrat i skliznite na ravan blok tri redova niže. Tu se okrenite na zapad, iz zaleta preskočite dva strma bloka i padnite na blok gde vas čeka još jedna velika buba. Ovde imate mogućnost da odaberete dve rute, ali jedna vas vodi u smrt, a druga na kraj nivoa. Dakle, ne penjite se naviše.

Iz mesta skočite sa ravnog bloka preko strmog bloka u istom redu. Skočite potom na jugozapad, na blok u donjem redu. Još jednom skočite na jugozapad, na blok u nižem redu, pa potom na severozapad, na blok u višem redu. Ponovo skočite na jugozapad na niži kamen, pa još jednom skočite velikim skokom na severozapad na ravan kamen gornjeg sloja. Ubijte još jednu veliku bubu pa se popnite uz tri reda iznad. Skočite dijagonalno na severozapad na blok u gornjem redu, pa potom skočite preko strmog bloka na sledeći ravan blok u istom redu. Čučnite da se sklonite od padajućeg bloka, pa skočite u istom pravcu na sledeći ravan blok. Sa njega skočite velikim skokom na treći strmi kamen da skliznete na sledeći nivo.

TOMB RAIDER 4 THE LAST REVELATION
nivo 33: Khufu's Queen's Pyramids (Piramide Kufuove kraljice)

tajne: 0

BUNKER: Kad se nivo učita, krenite stazom od Velike Piramide, gde ćete susresti dva vojnika koji se bore protiv džinovske škorpije. Čim se Lara približi, pojaviće se još jedna džinovska škorpija. Ubijte škorpije i probajte da ne pucate pritom na vojnike, pa vas oni neće napasti posle borbe. Na južnoj strani ove staze nalazi se kameni bunker. Siđite niz levu rampu ispred ovog bunkera i otvorite vrata. U bunkeru raznesite nekoliko drvenih kutija i pokupite MM, okvire za Uzi, plavu sačmu, metkove za Revolver, otrovne strele, normalne granate i super granate. Izađite iz bunkera, pa siđite niz drugu (desnu rampu). Otvorite vrata i uđite u skladište sa praznim kutijama. Ako ste na jednom od prošlih nivoa uzeli Ključ od oružarnice (Armory key), moći ćete da otključate vrata u ovom bunkeru. Unutra ćete naći 69. tajnu: normalne strele, Sačmaricu, Samostrel, Uzije, Minobacač, Revolver i crvenu sačmu. Kad izađete iz bunkera na pustinjsku stazu, pomozite još jednom vojniku koga je napala džinovska škorpija.

DUBOKA JAMA: Sad treba da stignete na drugu stranu duboke jame između Velike Piramide i dve manje piramide s leve strane. Priđite ivici jame, uz levu stranu, i skočite na mali ravan blok u podnožju prve male piramide. Odatle velikim skokom skočite prema kamenu između dve male piramide, i skrenite Laru u vazduhu u levo, da padne na stazu između piramida. Ubijte veliku škorpiju, pa hodajte do ivice isturenog kamena na ivici jame između dve male piramide.

Odatle skočite velikim skokom da se uhvatite za ivicu bloka u podnožju Velike Piramide na drugoj strani jame. Tu se okrenite na desno (na jug) pa skočite na blok na toj strani. Ubijte veliku bubu pa se popnite na blok iznad. Okrenite se u levo (na sever) i velikim skokom skočite na mali blok koji štrči iz peskovitog podnožja piramide (bez Akcije). Hodajte do drugog kraja bloka, okrenite se na severozapad, pa skočite na ispupčeni kamen malo ispod. Sada treba da preskočite jamu iz zaleta i uhvatite se za istureni blok na drugoj strani jame. Popnite se na njega pa se okrenite u desno (na sever). Odavde možete da ubijete veliku bubu koja čeka na sledećem bloku. Potom iz zaleta skočite na taj blok i obračunajte se sa džinovskom škorpijom kada skrenete za ćošak piramide.

Na drugom kraju staze između piramida naći ćete MM. Potom odgurajte pokretni blok na zapad, da leži na bloku na kome je naslikana ptica. To će otvoriti vrata male piramide s leve strane. Uđite unutra, otvorite podni kapak i siđite merdevinama u piramidu Kufuove kraljice.

LAVIRINT: Kad prođete kroz otvorenu kapiju u tunelu piramide, naći ćete se u neobičnom lavirintu. Kapija će se zatvoriti kad uđete, pa morate da prođete na drugu stranu lavirinta, uzmete četvrti ključ od okna, pa se vratite kroz lavirint do ulaza. Problem je u tome što se u hodnicima lavirinta nalaze blokovi koji će zatvoriti hodnik iza Lare kada Lara tuda prođe. To znači da nećete moći da se vratite kroz lavirint istim putem kojim ste kroz njega prvi put prošli. Takođe, susrešćete i neke škorpije usput, ali one već nisu toliki problem. U nekim otvorima na zidu naći ćete oružje ili medipakove, a neki drugi otvori na zidu skrivaju one bubetine. U suštini, nije komplikovan lavirint, ali se čovek lako u njemu može dezorjentisati.

Kad uđete u lavirint i kad se kapija iza Lare zatvori, skrenite levo na prvoj raskrsnici. Kada nagazite na podno dugme, blok ispred Lare će se spustiti. Prođite preko njega i ubijte crnu škorpiju. Idite dalje do druge rupe na desnom zidu. Zavucite ruku i uzmite okvire za Uzi. Ne idite dalje niz hodnik, jer ćete stati na podno dugme, i podići blok iza vas, čime ćete blokirati prolaz iza Lare. Umesto toga, vratite se na zapad to račvanja kod spuštene kapije.

Idite pravo napred (na zapad) i stanite na podno dugme koje će spustiti blok ispred vas. U prvoj niši s leve strane naći ćete MM. U tunelu iza ubijte još jednu crnu škorpiju. Skrenite levo za ugao, nagazite na sledeće podno dugme i spustite još jedan blok u hodniku. Na sledećoj raskrsnici ubijte crnu škorpiju pa skrenite desno (na zapad). Nagazite na podno dugme da spustite još jedan blok, ali nakon tog bloka nalazi se još jedno podno dugme koje će opet podići taj blok. Skrenite levo za ugao, i ne uvlačite ruke u dva otvora u desnom zidu, jer sadrže samo bubetine. Skrenite levo za sledeći ugao, nagazite na podno dugme da spustite blok ispred, i ubijte još jednu crnu škorpiju na sledećoj raskrsnici.

Na ovoj raskrsnici prvo skrenite levo (na sever). Blok ispred Lare će se spustiti. Zavucite ruku u prvu nišu s desne strane u ovom hodniku da nađete okvire za Uzi. Čim ih uzmete, vratite se na jug do raskrsnice. Nastavite pravo na jug na raskrsnici, i pređite preko sledećeg podnog dugmeta da spustite pa podignete još jedan blok. Na skretanju u levo ubijte još jednu crnu škorpiju. Idite dalje na istok, spustite i podignite još jedan blok usput, i preskočite obe niše s leve strane, jer sadrže samo bubetine. Na poslednjem račvanju skrenite desno (na jug). Stanite na podno dugme, i dok se poslednji blok bude spuštao, naoružajte se. Nečim eskplozivnim, ili Revolverom, ubijte polubožanstvo koje čuva ovu dvoranu. Potom sa zida skinite Istočni ključ od okna (Eastern Shaft Key) i usput ubijte tri male crne škorpije. U međuvremenu, kapija na ulazu u lavirint će se opet podići.

Sad treba da se vratite kroz lavirint, ali drugim putem. Na prvoj raskrsnici skrenite desno (na istok) i spustite jedan blok ispred. Zavucite ruku u prvu rupu sa leve strane da nađete VM. Pređite preko spuštenog bloka, skrenite za ugao levo, i ubijte jednu crnu škorpiju. Idite dalje na sever do sledeće raskrsnice. Tu ubijte još jednu crnu škorpiju, pa idite dalje pravo (na sever). U prvoj niši sa leve strane naći ćete crvenu sačmu. Spustite sledeći blok u hodniku i idite do sledeće raskrsnice. Ubijte jednu crnu škorpiju pa na raskrsnici skrenite levo (na zapad). Spustite još jedan blok u hodniku, i na sledećoj raskrsnici skrenite desno (na sever). Spustite još jedan blok i idite pravo napred kroz podignutu kapiju. Popnite se merdevinama u pustinju oko piramide.

BOK VELIKE PIRAMIDE: Kad izađete iz male piramide idite desno prema dubokoj provaliji između piramida. Iz zaleta preskočite jamu i padnite na blok u podnožju velike piramide. Skočite velikim skokom na sledeći blok na levoj strani, pa potom običnim skokom skočite na povišeni kamen u istom pravcu, i ubijte jednu veliku bubu. Popnite se uz dva reda piramide, okrenite se na severoistok pa skočite na ravan blok u gornjem redu. Ne idite dalje u levo dok jedan padajući blok ne sleti u jamu ispod. Potom se pomerite u levu stranu bloka, i skočite još jednom na severoistok i na blok u gornjem redu. Ubijte dve velike bube koje izlaze iz prolaza. Popnite se do ulaza u piramidu i otključajte je Stražarevim ključem. Kad uđete u piramidu, završićete nivo. VAŽNO: U Inventaru morate imati sva četiri ključa od okna, i nemojte da ulazite u Piramidu ako još niste prošli kroz lavirint i uzeli istočni ključ.