12 January 2012

Tomb Raider 7 Legend
nivo 5: Kazakhstan - Project Carbonek (Projekat Karbonek)


tajne: 5 bronzanih, 3 srebrne, 1 zlatna


UVOD: Lara stiže u vojno postrojenje negde u planinama Kazahstana i kontaktira Zipa i Alistera. Oni je obaveštavaju o onome što su uspeli da saznaju o ovoj tajnoj vojnoj bazi. Čini se da su ljudi u ovoj bazi proučavali kameni fragment mača za kojim Lara traga, i da je usred tog procesa došlo do nekakve nesreće u bazi, zbog čega je KGB kasnije pokušao da zatvori ovu bazu. Iako su Amandini plaćenici izvršili napad na ovu bazu i sukobili se sa Kazahstancima, Lara ipak odlučuje da pronađe komandni centar ove baze.

Kada se učita nivo i prvi čekpoint, krenite napred prema otvoru u žičanoj ogradi. Lara će početi da pada niz liticu. Budite spremni da pritisnete kursor Dole kada se na ekranu pojavi odgovarajuća strelica, i na taj način otvorite padobran. Lara će se potom meko prizemljiti na jedan krov u dvorištu baze.

PREDNJI DEO DVORIŠTA BAZE: Nakon sletanja, primetićete da dole u dvorištu, kao i u susednoj zgradi, patroliraju Amandini plaćenici. Nemojte odmah silaziti sa krova u dvorište, već iskoristite taktičku prednost Larinog položaja. Priđite fiksiranom mitraljezu malo ispred Lare na krovu i pritisnite Interact da ga Lara uhvati. Odatle možete sasvim lako i brzo da poubijate 11 plaćenika u dvorištu i u zgradi (pucajte kroz prozore zgrade). Ako budete pucali u buriće sa gorivom, moći ćete da dignete po kojeg plaćenika u vazduh. Kada vazduh bude bio čist, nemojte odmah silaziti na zemlju. Umesto toga, krenite prvo po tajnu.

Od mitraljeza se uputite desno prema višem krovu, i popnite se na njega (usput ćete moći da uzmete pušku RC650 ukoliko je želite). Na višem krovu idite levo i skočite prema poprečnoj šipci na jarbolu sa zastavom. Odatle skočite na sledeći krov pravo napred. Sa ovog krova poubijajte još 5 plaćenika koji će se pojaviti oko kamiona i unutar zgrade sa desne strane. Pre nego što sa ovog krova siđete na zemlju, nađite jednu jedinu daščanu kutiju, raznesite je pomoću nišana i uzmite prvu bronzanu Teslinu kuglu. Potom siđite na zemlju i pokupite sve Medipakove koji vam trebaju, i dopunite municiju za pušku RC650, ukoliko vam je potrebno. Takođe, plaćenici će ispustiti i nekoliko bombi, pa možete da ih pokupite ukoliko vam nedostaju.

Uđite u zgradu pored kamiona gde su bili plaćenici. Zapazite jedan okrugli tanki stub pravo ispred. Na njemu se nalaze merdevine. Ali, pre nego što se popnete uz njih, idite prvo desno, pa u malo skladište, gde ćete na polici blizu poda pronaći drugu bronzanu Teslinu kuglu. Uzmite je pa se vratite do merdevina i popnite se na krov kasarne. Na krovu pažljivo pomerite kameru tako da možete da osmotrite stražarski toranj ispred vas. Na njemu se šeta još jedan plaćenik. Ubijte ga iz zaklona, pa skočite sa staklene platforme krova na toranj i uzmite njegovu municiju i/ili Medipak. U dvorištu ispod primetićete još nekoliko plaćenika, ali je malo nezgodno sa ovog tornja da ih ubijete, jer su daleko. Zato se brzo spustite pomoću sajle sa tornja na zemlju, i prvo ubijte plaćenika koji stoji za fiksiranim mitraljezom, potom ubijte plaćenika u žutom prsluku koji ima minobacač, i na kraju, obračunajte se sa još dva obična plaćenika. Pokupite njihove Medipakove, municiju i bombe, a ako želite, od mrtvog plaćenika u žutom prsluku možete da uzmete i Minobacač.

Pre nego što uđete u baraku sa zelenim krstom, idite prvo po još jednu tajnu. Levo od barake sa zelenim krstom nalazi se prostor ograđen žičanom ogradom, pored koje se nalaze naslagani drveni sanduci. Između dva velika drvena kontejnera naći ćete pet daščanih sanduka. Raznesite ih pomoću nišana, da otkrijete otvor u žičanoj ogradi. Prođite kroz otvor u ograđeni prostor, i raznesite jedno bure sa gorivom (sa distance) da vam ne bi smetalo. Potom raznesite još jedan daščani sanduk blizu ovog bureta i uzmite prvu srebrnu Teslinu kuglu. Možete da izađete iz ograđenog prostora kroz otvor s leve strane (koji ste napravili kada ste razneli bure sa gorivom) ili kroz otvor gde ste ušli. Idite potom do barake sa zelenim krstom i uđite unutra.

CUT SCENA "ALLIES UNDER FIRE": Čim uđete, započeće kratka cut-scena: Vidimo dva kazahstanska vojnika koje je zarobio jedan Amandin plaćenik. Lara, naravno, pritiče u pomoć Kazahstancima i ubija plaćenika. U razgovoru sa kazahstanskim čuvarima, Lara dobija šifru za otvaranje kapije nedaleko od barake, kako ne bi morala da aktivira alarm ako kapiju otvori bez šifre. Lara im se potom zahvaljuje na ruskom jeziku. Nakon cut-scene možete da pokupite municiju/pušku od mrtvog plaćenika. Potom napustite baraku.

KAPIJA: Čim izađete, u zasedi vas čekaju još petorica Amandinih plaćenika. Možete brzo da otrčite do fiksiranog mitraljeza pravo napred i brzo poubijate ove plaćenike, ali to je mnogo teže nego što se čini. Plaćenici bacaju bombe na Laru i ako je Lara za mitraljezom, neće moći da ih eskivira. Zato preporučujem da se držite podalje od mitraljeza, ali i od burića sa gorivom (ako ih ranije niste razneli) i da se obračunate sa plaćenicima na uobičajen način. Kada je vazduh čist, dopunite svoje zalihe municije za pušku, Medipakove i bombe, a možete da uzmete Minobacač ukoliko želite. Najzad, priđite kapiji iza male prijavnice pravo napred u odnosu na baraku sa zelenim krstom, i priđite brojčaniku pored kapije. Pritisnite Interact, i Lara će ukucati šifru u brojčanik da otvori kapiju.

Kad prođete kroz kapiju, naoružajte se pištoljima. Na vrhu rampe dvojica plaćenika kotrljaju buriće sa gorivom prema Lari. Da biste ih izbegli, nišanite u buriće i pritiskajte Interact da ih raznesete dok su još daleko. Krećite se polako uz rampu, i raznosite buriće usput. Na vrhu rampe ubijte tu dvojicu plaćenika, ako ih niste već razneli zajedno sa burićima, i pokupite njihovu municiju za pušku. Potom uđite u Komandni centar vojne baze.

CUT SCENA "COMMAND CENTER": U ovoj cut-sceni vidimo kako Lara prilazi centralnoj konzoli sa računarima i uključuje mapu vojne baze. Na mapi se vidi tajna laboratorija skrivena u planinama, kao i voz koji vodi do laboratorije. Zip potom obaveštava Laru da je taj voz upravo spreman za polazak.

Kao što možete da pretpostavite, Lara sad treba da stigne na vreme na taj voz. Međutim, ova trka sa vremenom ne počinje odmah nakon ove cut-scene. Tek kada vidite narednu, jako kratku cut-scenu, počeće trka sa vremenom, dakle, još nema razloga za paniku.

JURNJAVA PREMA VOZU: Popnite se uz merdevine na krov Komandnog centra i sa staklene platforme skočite na sledeće merdevine. Popnite se njima na vrh stražarskog tornja. Skočite da se uhvatite za sajlu iznad i skliznite niz sajlu do sledećeg stražarskog tornja. Sa njega možete da vidite plaćenike koji čuvaju prugu, ali ne gubite vreme da ih ubijate sa ovog tornja. Umesto toga, spustite se niz sledeću sajlu na krov gde se nalazi fiksirani mitraljez. I opet, ne gubite vreme da ubijate plaćenike sa krova ili pomoću mitraljeza. Jednostavno, sa krova siđite na zemlju sa desne strane, i krenite u obračun sa plaćenicima.

Za početak, ubijte plaćenika u žutom prsluku koji ima Minobacač, jer je on najopasniji. On stoji na povišenom betonskom bedemu blizu zatvorene kapije tunela. Potom ubijte i ostalih pet plaćenika. Čim ubijete prvu dvojicu, uslediće sledeća kratka cut-scena koja prikazuje kapiju tunela koja se otvara, i voz koji polazi. Od ovog trenutka imate nepunih 40 sekundi da dođete do motora i krenete za vozom. Nema potrebe da ubijate preostale plaćenike, ukoliko nemate vremena. Dovoljno je samo da utrčite u tunel, gde se nalazi motocikl, i da brzo ubijete dvojicu plaćenika koji ga čuvaju. Sedite na motocikl i pokrenite ga, pre nego što voz ode previše daleko.

VOŽNJA DUKATIJEM: Preporučujem da ručno usnimite svoju poziciju na početku vožnje motociklom, i to na novom slotu, jer se može desiti da se u igrici aktivira bag koji vam neće dozvoliti da završite ovu vožnju (Lara će beskonačno voziti motocikl i nikada neće sustići voz).

Ova vožnja slična je vožnji u Peruu. Treba da vozite dovoljno brzo da vam ne pobegne voz (ako usporite, Zip će Laru da upozori da treba da ubrza). Pritom treba da izbegavate drveće i stenje na putu, a takođe i da ubijate Amandine plaćenike koji voze motocikle i džipove. Imajte na umu sledeće: ako vozite suviše brzo, desiće se da plaćenike ostavite iza sebe, umesto da ih ubijete. U tom slučaju može da se pojavi pomenuti bag. Dakle, poenta je da vozite dovoljno brzo da ne izgubite voz, a opet ne suviše brzo ;) Ubijte svakog plaćenika usput, usporite kad morate i ubrzajte kad možete. Takođe, s vremena na vreme naići ćete na Medipakove (ja sam se trudila da što više ovih Medipakova ovde pomenem), a takođe i buriće sa gorivom koje možete da raznesete pomoću dugmeta Interact i na taj način dignete u vazduh i ponekog plaćenika.

Kad se učita deonica sa vozom i vožnjom, nalazite se na sedmom čekpointu. Vožnja do osmog čekpointa je prilično laka, uprkos nekoliko Amandinih plaćenika koje morate da ubijete usput. Tada vas Zip upozorava da je izgubio voz iz vida. Primetićete da voz u tom trenutku ulazi u tunel. Držite se desne strane puta da ne biste udarili u stene, a potom se vratite malo u levo, da biste ostali na stazi a ne sleteli u ponor.

Na osmom čekpointu staza se račva na nekoliko mesta. Na prvom račvanju, ako odete levo, naići ćete na kosinu sa drvenim barikadama. Ova staza vodi do uzane staze gde ćete morati malo da usporite da biste ostali na stazi. Ako odete desno, naći ćete Medipak u podnožju snežne kosine. Ukoliko krenete uz ovu kosinu, dodajte gas, da biste preskočili ponor iza kosine.

Na sledećem račvanju opet možete ići levo ili desno. Levo se nalazi uzana staza, a desno je drveni klimavi most. Svejedno je koju stazu odaberete. Međutim, na trećem račvanju nije svejedno. Tu idite levo, jer se desno nalazi kameni zid. Iza ovog račvanja čeka vas još jedno račvanje gde je opet svejedno koju stazu odabirate: uzanu stazu s leva ili desnu stazu sa Medipakom. Ako odaberete desnu stazu, u punom gasu idite uz snežnu kosinu da preskočite ponor.

Na devetom čekpointu put skreće u levo, i tu vas čekaju dva Medipaka. Od ovog čekpointa opet vozite širokom stazom sa stenama i drvećem, i ovde će vas opet napasti Amandini plaćenici. Neki od njih su na motociklu, a neki su u džipovima (i naoružani su Sačmaricama). Potrudite se da ubijete svakog od njih (usporite prilikom susreta sa njima da ih ne biste suviše prestigli), i ubrzajte kad god plaćenici ne budu oko vas. Kad god možete, sakupljajte Medipakove usput. Ovo je možda najteža deonica u vožnji, i očekujte da Laru bar jedno dva-tri puta ubiju plaćenici iz džipova.

Kad uspešno dođete do desetog čekpointa, više nema plaćenika. Voz ulazi u još jedan tunel, a vi morate da vozite levo, duž staze. Opet nailazi nekoliko račvanja. Na prvom račvanju možete ići levo i uzvrdo, ili desnom stazom koja je šira i ravna. Malo dalje, na sledećem račvanju, opet možete ići levo, uz uzanu stazu, ili desno, preko drvenog mosta iznad provalije.

Iza drugog račvanja, nailazi duga krivina u levo. Kad prođete krivinu, dajte pun gas i vozite uz drvenu kosinu, da biste preskočili voz. Kad Lara ponovo sleti motorom na zemlju, sledi krivina u desno, pa još jedna drvena kosina. Vozite u punom gasu i ponovo preskočite voz. Najzad, pratite stazu koja skreće u levo, dok ne dođete na uzanu stazu sa ledenicama iznad. Ova staza je paralelna pruzi na kojoj se nalazi voz. Vozite se malo uz voz, pa čim ugledate otvor u snežnom nasipu sa leve strane, skrenite u levo tako da Lara motorom sleti sa staze na vagone voza. Kada vam to uspe, vozite motor po vagonima prema lokomotivi, držeći se po sredini voza.

CUT SCENA "RUNAWAY TRAIN": Lara je uspela da stigne do lokomotive. Zli mašinovođa uopšte nije obradovan što je vidi i počinje da puca na nju. Ispostavlja se da je to pogrešan potez, jer ne uspeva na vreme da zapazi jedno bure sa gorivom koje leži nasred pruge. Voz udara u to bure, i lokomotivu zahvata plamen. Lara uspeva da preživi eksploziju, skida svoju zapaljenu jaknu i na pomahnitalom vozu ulazi u tunel...

Odmah nakon ove cut-scene uslediće Interaktivna cut-scena na jedanaestom čekpointu. Da se Lara ne bi razbila zajedno sa vozom koji će izleteti iz šina, potrebno je pritisnuti kontrole koje će se pojaviti na ekranu. Prvo pritisnite Dole da se Lara sagne i ne udari glavom u poprečnu metalnu gredu. Potom pritisnite Desno da Lara pucnjem obori jednu čeličnu cev i time zaustavi voz. Kad voz izleti iz šina unutar postrojenja, pritisnite Levo da Lara baci sajlu sa magnetom i bezbedno siđe sa voza koji u plamenu izleće iz šina i zaustavlja se unutar jedne napuštene hale. U panorami ćete takođe videti i nekoliko smernica kako da iz ove hale izađete.

TAJNO POSTROJENJE: Lara stoji na jednoj metalnoj platformi sa sanducima nakon skoka sa voza. Nedaleko od platforme videćete jedan konopac. Morate da bacite magnetnu sajlu na kuku na kojoj visi taj konopac, a potom da povučete kuku ka sebi, da biste i konopac približili dovoljno da Lara može da skoči na njega. Kada se konopac vrati u početni položaj, zaljuljajte se na njemu i skočite na platformu pravo napred. Popnite se uz merdevine do vrha, pa sa njih skočite u desno na ivicu metalne ploče na zidu. Verite se bočno duž ploče u levo, pa skočite na prvu horizontalnu šipku. Sa nje skočite na drugu horizontalnu šipku, pa sa šipke na sledeću metalnu ploču na zidu. Verite se još malo u levo pa padnite na metalnu platformu na drugoj strani zapaljenog voza.

Siđite sa ove metalne platforme na pod postrojenja i ispod platforme nađite jedan drveni sanduk u kome nešto svetluca. Raznesite taj sanduk pomoću manuelnog nišana, i uzmite treću bronzanu Teslinu kuglu. Potom se pomoću drvenog sanduka popnite nazad na metalnu platformu. Zapazite još jedan konopac nedaleko odatle. Pomoću magnetne sajle privucite kuku tog konopca ka sebi, skočite na konopac, zaljuljajte se preko plamena i skočite sa konopca na sledeću metalnu platformu. Izvadite pištolje i pomoću Interaction dugmeta raznesite ventilator na kružnom otvoru u zidu pravo napred. Sa metalne platforme skočite da se uhvatite za žućkastu lajsnu ispod kružnog otvora, pa potom skočite u vis da se popnete u kružni otvor.

HODNICI: Sledite hodnik u kome će Lara prokomentarisati da postaje hladnije. Kad naiđete na kosinu koja vodi nizbrdo, skliznite niz nju pa skočite da preskočite električne kablove. Izvedite Kolut ispred sledećih električnih kablova, pa priđite mrtvom naučniku. Tu ćete naći Medipak i njegov izveštaj (pritisnite Interact da ga uzmete). Potom idite u hodnik s leve strane. Sledite tunel do ivice. Skočite na horizontalnu šipku, pa sa nje na konopac. Dobro se zaljuljajte pa skočite na drugu stranu rupe. Skliznite niz kosinu u sledećem hodniku i usput preskočite električne kablove.

Kad skrenete desno u sledeći hodnik, izvucite pištolje i uz pomoć Interaction dugmeta raznesite elise koje vise na električnim kablovima. Izvedite Kolut ispod kablova pa skrenite u hodnik levo. Skliznite niz kosinu, izvadite pištolje i brzo pritisnite Interact da raznesete elise, pa brzo preskočite električne kablove. Preskočite sledeće kablove u ravnom delu hodnika pa izvedite Kolut ispod sledećih kablova, i najzad skrenite u hodnik desno. Skliznite niz kosinu, preskočite električne kablove, pa sa ivice kosine skočite da se uhvatite za horizontalnu šipku. Pustite Laru da padne sa šipke na dno rupe.

Nedaleko odatle nalazi se daščana kutija. Raznesite je i uzmite četvrtu bronzanu Teslinu kuglu. Potom idite do drugog kraja rupe, popnite se na veliki sanduk i okrenite se u pravcu iz koga ste došli. Skočite sa sanduka i pritisnite Q da Lara baci magnetnu sajlu i okači se na njoj. Dok visite na sajli, okrenite Laru u suprotnom pravcu, popnite se malo uz sajlu, i zaljuljajte se prema suprotnoj ivici rupe. Pre nego što skliznete niz kosinu, uz pomoć Interact dugmeta raznesite elise ventilatora na ivici tunela. Najzad, skliznite niz kosinu u pogon sa generatorom.

GENERATOR: Lara i Zip će zaključiti da Amanda u ovoj prostoriji nije pokrenula generator. To je nagoveštaj da Lara to sada treba da uradi. Pre nego što se date na posao, idite po sledeću tajnu. Nedaleko od ulaza, s desne strane, na zidu, nalaze se mali beli ventilacioni otvori. Skočite da se uhvatite za niži od njih, pa još jednom do sledećeg. Tu se verite malo u levo dok ne budete mogli da se popnete na metalnu platformu. Idite malo u levo i osmotrite zatvoreni metalni kavez. Pomoću magnetne sajle otvorite vrata kaveza (koristite Manuelni nišan), uskočite u kavez i raznesite drveni sanduk. Tu ćete naći drugu srebrnu Teslinu kuglu. Siđite potom na pod kroz otvor u kavezu sa leve strane.

Vratite se do mesta gde ste ušli u prostoriju sa generatorom. Nedaleko od ulaza nalazi se mali beli ormar (levo od ulaza). Popnite se na njega pa skočite dijagonalno u levo na ivicu klima uređaja. Verite se u desno po ivici klima uređaja pa skočite u desno na viseću metalnu plarformu. Sa drugog kraja viseće platforme skočite na stabilnu metalnu platformu i idite desno. Kad ugledate konopac na generatoru s desne strane, skočite da se uhvatite za njega. Larina težina će povući konopac naniže i sipati gorivo u generator. Potom padnite na pod prostorije. Udaljite se malo od generatora, pa se okrenite ka njemu. Bacite sajlu i zalepite magnet za svetlucavi cilindar na generatoru. Potom uz pomoć Interact dugmeta povucite cilindar prema sebi da uključite generator. To će osvetliti mapu na zidu i otključati vrata. Idite do tih vrata i oprezno uđite u sledeći hodnik, gde vas čeka sedamnaesti čekpoint.

HODNIK SA TOKSIČNIM GASOVIMA: Nemojte ići prema zelenim gasovima u ovom hodniku, jer će Lara veoma brzo da izgubi energiju i umre ako ih makar i nakratko udahne. Čim uđete u hodnik, skočite da se uhvatite za metalnu platformu s desne strane. Sa nje skočite na horizontalnu šipku, pa na sledeću metalnu platformu. Potom skočite na sledeću horizontalnu šipku, pomerite malo Laru u levo ako treba da bi visila na sredini šipke, pa sa šipke skočite na konopac. Sa konopca skočite na veću metalnu platformu u uglu hodnika, pa idite desno. Skočite na sledeću malu metalnu platformu sa desne strane pa se popnite na platformu iznad.

Iznad ove platforme, na zidu sa desne strane, nalazi se električni provodnik sa strujnim impulsom. Posmatrajte impuls koji se kreće s desna na levo, pa se opet vraća na početak provodnika. Kada impuls krene u levo, skočite da se uhvatite za provodnik, pa idite u levo za impulsom. Na kraju provodnika skočite unazad da se uhvatite za metalnu rešetku na drugoj strani hodnika. Verite se po rešetki oko ugla u desno, padnite na donju rešetku, pa skočite unazad da se uhvatite za još jednu rešetku na drugoj strani hodnika. Odatle skočite u levo na metalnu platformu. Tačno iznad platforme nalazi se dugačak provodnik koji vodi do sledeće platforme. I po njemu se kreće električni impuls. Kada impuls krene od Lare prema sledećoj platformi, okačite se za provodnik i pređite do sledeće platforme. Na drugoj strani platforme siđite u hodnik i vrata će se otvoriti automatski.


CUT SCENA "REUNION WITH AMANDA": U velikoj dvorani pokraj neobičnog topa, Lara najzad shvata da je Amanda živa. Iako pokušava da joj se izvini zato što je nije bolje tražila, jer je mislila da je mrtva, Amanda to ne želi da prihvati. Dok odlazi iz dvorane, Amanda naređuje svojim plaćenicima da se obračunaju sa Larom. Jedan od njih baca bombu prema Lari, a ona se baca u stranu da bi je eskivirala. Plaćenici odlaze, a Lara ostaje na drugoj strani porušenog metalnog mosta.

HALA SA TESLINIM TOPOM: Ta velika kružna naprava pored Lare zove se Teslin top, ali trenutno ne funkcioniše, jer nema struje u njemu. Kasnije, kada uključite generator u ovoj hali, moći ćete malo da se poigrate ovim neobičnim oružjem. Nemojte raznositi buriće sa gorivom koji se nalaze nedaleko od topa, jer će vam kasnije zatrebati. Pošto sad nemate šta da radite ovde, siđite niz porušeni most na donji nivo hale.

Jedan Amandin plaćenik čeka vas sa desne strane. Ubijte ga i pokupite njegov Medipak i municiju za pušku. Sa leve strane nalaze se još dva plaćenika. Ubijte onog desnog sa distance. Plaćenik s leve strane ima veliki neprobojni štit ispred sebe, pa je malo nezgodno ubiti ga sa distance. Pritrčite mu i izvedite dupli skok da se Lara odbaci od njega (napad iz vazduha) i nađe mu se sa leđa. Tada ga ubijte jednim hicem. Pokupite još jedan Medipak i municiju za pušku, kao i Skraćeni automat, ako želite. U međuvremenu, Zip će reći Lari kako bi trebalo da se popne uz visoke električne stubove, ali pre nego što to učinite, obiđite konstrukciju i iz krajnjeg ugla pokupite petu bronzanu Teslinu kuglu. Potom se vratite do mesta gde je stajao onaj plaćenik sa štitom.

Kada se električni impuls na ovom stubu pomeri dovoljno na gore, okačite se za stub i verite se malo u vis. Sa stuba skočite na metalni stepenik na konstrukciji, pa na malo viši stepenik u uglu. Sa njega skočite na horizontalnu šipku, pa potom na sledeću, i sa nje skočite na konopac. Spustite Laru do kraja konopca i okrenite se u levo, prema sledećem stubu. Okrenite se na ovom stubu još malo u levo da gledate tačno u sledeći stub sa električnim impulsom. Kada impuls ode dovoljno na gore, skočite na taj stub. Posmatrajte impuls na sledećem stubu, i kad ode dovoljno u vis, skočite na njega, i sa njega skočite na stazu blizu mrtvog naučnika. Tu ćete naći Medipak i njegovu poruku (pritisnite Interact da je uzmete).

U poruci mrtvog naučnika piše da su se u ovom postrojenju naučnici bavili neobičnim artefaktom, i da je prilikom eksperimenata došli do oslobađanja ogromne energije. Nakon toga, KGB je obustavio projekat, zatvorio bazu, kao i njene naučnike koji su ostavljeni unutra da umru. Pre nego što krenete dalje, uzmite još jednu tajnu. Desno od naučnika nalazi se zatvoreni metalni kavez. Unutra ćete videti bure sa gorivom. Pomoću manuelnog nišana raznesite to bure da biste otvorili vrata kaveza (morate da pucate kroz mali otvor u rešetki kaveza, levo od zatvorenih vrata). U kavezu ćete naći treću srebrnu Teslinu kuglu. Kada je uzmete, vratite se do mrtvog naučnika i idite levo, prema vratima koja će se automatski otvoriti.

HODNIK SA KABLOVIMA: Uđite u hodnik, gde će Lata zapaziti jednu šinu na podu i nekoliko visećih kablova. Sledite taj hodnik do skretanja u levo. U tom delu hodnika nalaze se zeleni toksični gasovi. Polako priđite maloj metalnoj platformi tik iznad toksičnog gasa, i skočite da se popnete na nju. Sa nje skočite na horizontalnu šipku, pa na sledeću metalnu platformu. Odatle skočite u veliku halu gde vas opet očekuje zaseda.

HALA SA JEZGROM GENERATORA: Čim uđete u ovu halu, obračunajte se sa petoricom plaćenika koji će pripucati na Laru i bacati bombe na Laru. Držite se podalje od burića sa gorivom, da vas plaćenici ne bi digli u vazduh. Kada ih sve sredite, pokupite njihove bombe, Medipakove i municiju za pušku. Potom idite u krajnji desni ugao hale, gde se nalazi mali pokretni kavez sa jezgrom generatora (nalazi se na šini, blizu mape postrojenja). Pomerite taj kavez malo duž šine, do metalnog otpada, pa se popnite na kavez, i skočite sa njega na merdevine na zidu. Sa merdevina skočite u desno na metalnu platformu.

Tu će Laru kontaktirati Zip, ali i Amanda, koja je nekako uspela da dozna Larinu frekvenciju. Sasvim arogantno, Amanda će Lari održati lekciju o legendi o kralju Arturu, kao i o tajnoj svrsi ovog kazahstanskog postrojenja. Reći će da je Lara isuviše naučnički nastrojena i da nije spremna da poima natprirodne pojave koje su suviše kompleksne za njen ograničeni naučnički um.

Sa metalne platforme skočite na horizontalnu šipku, pa na sledeću metalnu platformu. Tu idite desno i skočite na konopac. Zaljuljajte se pa skočite da se uhvatite za ivicu betonske konstrukcije blizu tavanice. Verite se u levo oko dva ugla pa skočite unazad na metalnu šipku. Sa šipke skočite na metalnu platformu. Odatle skočite u desno na merdevine koje će se spustiti pod Larinom težinom. Popnite se do vrha merdevina pa skočite u desno na poslednju metalnu platformu. Odatle prvo raznesite bure sa gorivom (pomoću dugmeta za Interact) koje se nalazi u zastakljenoj kancelariji. Tek onda skočite na konopac, pa sa konopca u kancelariju.

Od mrtvog naučnika uzmite njegovu poruku i Medipak ako vam je potreban. Potom pronađite metalnu polugu na desnoj strani i povucite je da kavez sa jezgrom generatora napunite energijom. Lara će sve vreme održavati kontakt sa Zipom ali ćete imati kontrolu nad njom. Kada povučete polugu, možete da siđete na pod hale. Potom idite do kaveza sa jezgrom. Lara će prokomentarisati kako sad ne sme da dodirne jezgro generatora, jer će je ubiti struja, ali će Zip dati jedan nagoveštaj: magnet na njenoj sajli je izolovan. Dakle, ne dirajte kavez sa jezgrom.

Potrebno je pomeriti kavez sa jezgrom duž šine, a kavez će raskrčiti sebi put kroz metalni otpad i otvoriti vrata na kraju šine. Da biste pokretali ovaj kavez, stanite malo dalje od njega i bacite sajlu da zalepite magnet za kavez. Pomoću dugmeta Interact povlačite kavez prema sebi. Ponovite to nekoliko puta sve dok ne dovedete kavez do vrata. Kada kavez uđe u hodnik sa toksičnim gasom, idite oprezno za njim.

HODNIK SA KABLOVIMA (opet): U hodniku skočite odmah na metalnu platformu iznad toksičnih gasova. Odatle skočite na horizontalnu šipku, pa na sledeću platformu, odakle možete da siđete na tlo na drugoj strani. Kad hodnik savije u desno, Zip će vas opomenuti na viseće kablove, koji su sada naelektrisani. Ako krenete napred prema tim kablovima, primetićete da Lara ne može da prođe kroz električni impuls tih kablova. Da biste uspeli da prođete, upotrebite magnetnu sajlu da zaljuljate električni kabl. Dok se kabl ljulja, možete da izvedete kolut ispod njega i dođete na drugu stranu. Pošto je ovo malo teže izvesti, evo nekoliko saveta.

Bacite sajlu na prvi kabl, pa pomoću Interact dugmeta zaljuljajte kabl i odmah pustite sajlu. Smesta bacite sajlu na drugi kabl i zaljuljajte ga. Odmah izvedite dva-tri koluta ispod kablova koji se ljuljaju. Ponovite istu taktiku sa još dva para električnih kablova u nastavku hodnika. Kada ih prođete, veoma oprezno hodajte prema jezgru generatora, da se jezgro pokrene i da se vrata na kraju hodnika otvore. Kada kavez sa jezgrom prođe kroz vrata, prođite kroz njih i zapazite da se kavez zaustavio. Obiđite kavez sa leve strane i bacite sajlu da zalepite magnet za okvir metalnih vrata na kraju šine. Pomoću dugmeta Interact otvorite klizna vrata centralnog generatora i kavez sa jezgrom će ući u njega. Doći će do velikog električnog pražnjenja, neka vrata u hali će se otvoriti, i Teslin top dobiće potrebnu energiju.

HALA SA TESLINIM TOPOM (opet): Vrata desno od velikog generatora su se aktivirala, ali zbog kvara ne ostaju otvorena, već se naizmenično otvaraju i zatvaraju. Priđite im i tempirajte kolut kroz ta vrata kada se budu otvorila (inače mogu da nanesu povrede Lari). U maloj kontrolnoj sobi priđite velikom kovčegu sa štitom na poklopcu. Lara će kontaktirati Zipa i spekulisati o štitu na pogrebnom kovčegu. Da li možda štit pripada legendarnom Lanselotu, čuvenom vitezu još legendarnijeg kralja Artura? Na poleđini štita Lara će naći mapu, i zapitaće se da li možda ta mapa vodi do grobnice kralja Artura, za koga se veruje da nikada nije ni postojao, osim u legendi.

Od kovčega idite levo prema mrtvom naučniku, uzmite njegov Medipak i poruku koju je ostavio. Isto kao maločas, tempirajte kolut kroz sledeća neispravna automatska vrata u trenutku kada se budu nakratko otvorila. Opet ste se vratili do Teslinog topa, koji je sada napunjen energijom i spreman za upotrebu. VAŽNO: Sačuvajte poziciju ručno na ovom čekpointu, za slučaj da greškom opet padnete na donji nivo. Ukoliko vam se to desi, nećete moći da se opet vratite do Teslinog topa, zbog baga, i jedino rešenje biće učitavanje ove snimljene pozicije.

Kad priđete Teslinom topu primetićete da u halu ulaze i trojica plaćenika sa neprobojnim štitovima, na metalnoj platformi na drugoj strani hale. Skoro je nemoguće ubiti ih pomoću običnog oružja ili bombi, zato se poslužite električnim topom koji vam je trenutno na raspolaganju. Priđite mu i pritisnite Interact da Lara sedne na sedište topa. Top koristi privlačnu magnetnu silu da privuče teške metalne objekte, a potom ih ispali u željenom pravcu. Oko topa se nalaze razne metalne kutije i burići sa gorivom, koje možete da privučete i ispalite ih na trojicu plaćenika.

Dakle, okrenite top prema željenoj metalnoj kutiji ili buretu i pritisnite dugme G da privučete tu kutiju prema sebi. Držite pritisnuto G. Potom okrećite top u levo ili desno u pravcu plaćenika. Ispalite kutiju tako što ćete pritisnuti H (dok držite dugme G). Par napomena: nemojte da pomerate veliku metalnu kutiju koja se nalazi na maloj betonskoj stazi desno od topa, jer vam ta kutija treba da uzmete zlatnu tajnu. Takođe, ako ostanete bez kutija i burića, a plaćenici još nisu mrtvi, možete da siđete sa Teslinog topa i bacite svoje bombe na njih. Ako ni to ne pomogne, koristite obično oružje i manuelni nišan. Možda će vam trebati malo više vremena da sredite vojnike, a ako vam ni to ne uspe, učitajte prethodni čekpoint i probajte ponovo (i budite malo precizniji sa topom).

Kada ubijete plaćenike, treba uz pomoć Teslinog topa da pomerite veliku viseću metalnu platformu koja visi na tavanici na levoj strani hale. Okrenite top ka njoj i pritisnite dugme G. Držite ovo dugme i pomerajte top u desno, da biste i viseću platformu pomerili u desno. Ukoliko želite da uzmete zlatnu tajnu, potrebno je viseću platformu pomeriti skroz do desnog kraja šine. To nije baš tako jednostavno. Blizu desnog kraja, šina savija na gore, pa je potrebno koristiti i dugme H da naterate platformu da se "popne uzbrdo" uz šinu. Trik je sledeći: povucite platformu od levog kraja (dugme G) i dok je platforma u punoj brzini i blizu uzbrdice, pritisnite H nekoliko puta da naterate platformu da se popne uz uzbrdicu i sklizne do kraja šine. Možda ćete morati da pokušate nekoliko puta dok vam ovo ne pođe za rukom. Takođe, ako to ranije niste uradili, izvucite pomoću Teslinog topa četiri kutije koje se nalaze u rupi u zidu odmah iznad crvene ploče desno od topa. Potom siđite sa topa i krenite po tajnu.

ZLATNA TESLINA KUGLA: Popnite se na betonsku platformu gde stoji velika metalna kutija i gurnite tu kutiju skroz do levog kraja betonske platforme (prema crvenoj ploči). Popnite se na kutiju, pa sa nje skočite da se okačite za ivicu rupe u zidu iznad crvene ploče. Skočite u vis na gornju betonsku ivicu. Verite se u levo oko ugla, do kraja ivice, pa padnite na metalnu platformu ispod. Odatle skočite na viseću platformu koju ste pomerili pomoću topa, pa sa nje na povišenu metalnu platformu s desne strane. Okrenite se u desno, skočite na horizontalnu šipku, pa u malu nišu gde ćete naći zlatnu Teslinu kuglu. Skočite nazad na horizontalnu šipku pa na metalnu platfomru. Skočite levo na viseću platformu, pa dijagonalno u desno na platformu sa mrtvim plaćenicima. Pokupite njihovu municiju i Medipakove ako vam trebaju, pa prođite kroz vrata u sledeći hodnik.

HODNIK SA KLIZEĆIM PLATFORMAMA: Kad uđete u hodnik, odmah skočite na metalnu platformu iznad toksičnih gasova. Upotrebite manuelni nišan da raznesete metalne šipke koje vam stoje na putu. Potom bacite sajlu sa magnetom na metalnu kuglu visoko na desnom zidu. Kada se magnet zalepi za kuglu, pritisnite nekoliko puta dugme Interact da naterate metalnu platformu na kojoj stojite da klizi duž bočnih šina. Kada prođete metalnu kuglu i magnet se odlepi, bacite ga opet na metalnu kuglu pravo napred, i nastavite da pritiskate Interact, sve dok platforma ne dokliza do sledeće metalne platforme, pa skočite na nju.

Opet bacite magnetnu sajlu prema metalnoj kugli na zidu sa desne strane, pa pritisnite Interact da naterate drugu platformu da klizi duž šine. Kad se približite električnom provodniku, brzo pustite sajlu i čučnite da biste bezbedno prošli ispod provodnika. Na drugoj strani skočite na treću metalnu platformu. Pomoću manuelnog nišana raznesite metalnu cev koja vam stoji na putu. Potom bacite sajlu da se magnet zalepi za sledeću metalnu kuglu na desnom zidu i pomoću Interact dugmeta naterajte platformu da klizi duž šina. Kad naiđete na sledeći horizontalni provodnik, pustite sajlu i preskočite provodnik. Na kraju hodnika siđite na pod i idite desno, prema automatskim vratima, i uđite u veliku halu sa monstrumom.

CUT SCENA "AMANDA'S PET": Lara ulazi u veliku halu sa još jednim Teslinim topom, ali je tu čeka i Amanda. Vidimo Amandu kako rukuje kontrolama u laboratoriji, a potom doziva strašno čudovište koje je pobilo arheologe još davno u Peruu, kada je Lara pomislila da je i Amanda stradala. Očigledno da je Amanda nekako uspela da stekne kontrolu nad čudovištem, i da je ono sada u njenoj vlasti. Kamen koji je Amanda našla u Peruu i koji joj sad visi oko vrata, očigledno služi da se dozove strašni monstrum.

LARA PROTIV AMANDINOG LJUBIMCA: Nemojte ni pokušavati da pucate u čudovište koje je Amanda pustila na Laru, jer je otporno na metke. Jedini način da ga pređete jeste da ukradete kameni fragment koji se nalazi iznad Teslinog topa, zaštićen energetskim štitom. Monstrum će vas juriti i gađati vatrenim loptama, zato budite brzi i tokom trčanja koristite Kolutove, da biste se kretali malo brže. Pre nego što priđete Teslinom topu koji se nalazi u centru hale, morate da povučete četiri prekidača koji se nalaze na četiri strane hale. Trčite (sa Kolutovima) do najbližeg prekidača, pa potom idite do sledećeg, sve dok ne povučete sva četiri. Onda odjurite do Teslinog topa i sedite na njega.

Ovoga puta niste bezbedni dok sedite na Teslinom topu. Monstrum može Laru da zbaci sa topa, zato morate biti jako brzi. Potrebno je pomoću topa naciljati u četiri velike kugle na tavanici hale. Kada naciljate prvu, pritisnite dugme H da je zaljuljate prema dve manje kugle sa električnim impulsom. Zaljuljajte prvu kuglu dva puta, potom brzo okrenite top do sledeće kugle, zaljuljajte je, brzo idite do treće, zaljuljajte i nju dva puta, pa potom i poslednju. Ako to učinite dovoljno brzo (svaka kugla mora da se ljulja i da stupi u kontakt sa električnim impulsima između dve manje kugle), energetski štit oko kamenog fragmenta će se nakratko dezaktivirati. Odmah ustanite sa topa, odmaknite se malo u stranu i brzo bacite magnetnu sajlu da zalepite magnet za fragment. Pritisnite Interact da privučete fragment ka sebi i završite nivo. Ako niste dovoljno brzi ili ako vas monstrum obori sa topa pre nego što zaljuljate sve četiri kugle i onesposobite štit, morate da pokušate ponovo. Kada uspešno ukradete fragment, uslediće završna cut-scena.

CUT SCENA "PRIZE OBTAINED": Lara uzima fragment i mašine počinju da se preopterećuju. Amanda uspeva da se iskrade iz baze dok generator eksplodira i pravi ogromnu rupu u podu. Lara uskače u tunel ispod. Kada ponovo stupi u kontakt sa Zipom i Alisterom, Alister je obaveštava da je rastumačio mapu na Lanselotovom štitu. Ispostavlja se da se poslednji artefakt nalazi u grobnici kralja Artura, koja se nalazi u Kornvolu u Engleskoj. Lara se penje uz cevi i uspeva da izađe iz uništene baze.

No comments:

Post a Comment