25 June 2013

Tomb Raider 2
Nivo 10: The Deck (Paluba)

NAPOMENA: Ovaj nivo je jako kompleksan i komplikovan za opisivanje, prvenstveno zato što Lara nema kompas u ovom nastavku. Ja ću se truditi da što bolje objasnim kuda ona mora da ide. Postoji puno načina da se ovaj nivo pređe, puno prečica i zaobilaznih puteva, a ovde je opisana najkraća moguća ruta na kojoj ćete pokupiti svaki medipak ili municiju, kao i svaku tajnu, a usput ćete se najmanje vraćati na ista mesta. Na ovom nivou istražujete četiri palube Marije Dorije, plus okolni prostor, i veoma je bitno da zapamtite šta se na kojoj palubi nalazi. Najniža (i najveća) paluba Marije Dorije je glavna paluba. Ako niste upoznati sa brodskom terminologijom, proverite šta je pramac, šta je krma, itd, da biste se lakše snašli sa ovim walkthrough-om.

GLAVNA PALUBA: Nivo počinjete na ulazu na glavnu palubu Marije Dorije koja vam se nalazi s desne strane. Iako prvo morate da idete levo po jedan ključ, savetujem da ipak odete prvo desno, dobro naoružani. Na palubi se nalazi jedan plaćenik sa bacačem plamena, i preporučljivo je da ga sada ubijete. Takođe, pridružiće mu se i jedan tip sa papagajkama, koji će ispustiti MM kada ga ubijete. Vratite se u prolaz iz koga ste došli, gde vidite nekoliko prozora sa desne strane. Popnite se u jedan od njih i skočite u vodu ispod. Brzo plivajte na levu stranu, gde se nalazi jedna niska stena na koju možete da se popnete. Odatle ubijte dve barakude u moru.

Sa ove niske stene popnite se na malo višu stenu pored nje i sledite kamenu stazu okolo pećine, sve dok ne skliznete niz strmi deo blizu ugla. Tu se popnite na stenu u uglu i uzmite Ključ od krme (Stern Key). Skočite u vodu, i plivajte kroz otvor sa leve strane (ako ste okrenuti prema trupu broda) u jednu pećinu. Tu plivajte u desno pa kroz otvor u uglu u sledeću pećinu. U njoj plivajte na drugi kraj pa naviše, kroz otvor gde možete da izađete iz vode. Ubijte jednog rmpaliju sa papagajkama koji dolazi sa druge strane. Osmotrite malo okolinu: velika olupina od drveta koja vam se nalazi s leve strane, predstavlja krmu Marije Dorije koja se odlomila u brodolomu od glavnog dela broda. Ako ste okrenuti licem prema olupini krme, idite desno, siđite na zemlju i preskočite preko uzvišenja. Izvadite bolje oružje i brzo ubijte jednog plaćenika sa bacačem plamena koji se nalazi na povišenoj metalnoj stazi s vaše desne strane. Zapazite jedan zatvoreni kapak na toj metalnoj stazi, idite još napred, pa potom levo za ugao krme, gde ćete videti nekoliko drvenih kutija.

KRMA: Iza ovih drvenih kutija sakriven je ulaz u krmeni deo broda. Priđite kutiju koja stoji "usamljena" na uglu olupine, pa je gurnite tako da stoji pored tri naslagane kutije. Popnite se na nju pa gurnite gornju kutiju jednom u napred. Siđite unazad sa prve kutije, pa je povucite unazad da je vratite na prvobitno mesto. Pređite na drugu stranu te kutije i gurnite opet tu prvu kutiju u sam ugao staze, za jedno polje dalje od tri naslagane kutije. Sad možete da povučete srednju kutiju ka prvoj kutiji. Na drugoj strani se sada nalazi pristupačan ulaz u krmeni deo broda. Uzmite odatle kutiju baklji i otključajte vrata pomoću ključa.

Spustite se niz kosinu unutar krme i uskočite u vodu. Plivajte napred i naniže, sve dok ne dođete do skretanja u desno. Čim skrenete, na zidu s desne strane nalazi se podvodna poluga. Malo je teže zapaziti je, ali ako upalite baklju, biće lakše. Povucite tu polugu da otvorite jedan kapak negde na brodu. Plivajte nazad ka krmenom delu, izađite iz vode i napustite olupinu krme. Kad izađete napolje, idite desno prema glavnom delu broda i sa povišene metalne staze ubijte jednog rmpaliju sa sačmaricom. On će ispustiti kutiju sačme. Idite potom u desni deo ove metalne staze gde se nalazi metalni kapak, stanite na njega i on će se otvoriti automatski.

U malom hodniku se popnite merdevinama kroz kapak koji ste upravo otvorili. Povucite prekidač na zidu da isušite onaj potopljeni deo krme. Vratite se nazad na otvoreno, pa opet idite u olupinu krme. Siđite opet niz kosinu unutar olupine, spustite se na isušeno morsko dno, siđite nizbrdo i idite u zadnji deo, gde ćete sa leve strane naći jednu pokretnu kutiju. Povucite je dva puta pa uđite u otvor sakriven iza kutije. On vodi u pećinu sa propelerom. Uđite u široki tunel pored propelera i sledite ga dok ne dođete u ogromnu pećinu sa podzemnim jezerom.

PODZEMNO JEZERO: Na sredini jezera nalazi se čamac na naduvavanje, ali vi ne možete da se popnete na njega. Uskočite u jezero, plivajte ka čamcu, i zapazite da na Laru pucaju dva ronioca. Pucajte u njih iz Harpunske puške, ili izađite na obalu levo od čamca, gde patrolira jedan rmpalija sa papagajkama. Sa obale možete da ubijete ronioce (ako je jedan od njih daleko, koristite M-16, to je dalekometna puška). Iza kutija na obali naći ćete dva para okvira za Uzi. Opet uskočite u vodu, plivajte ka čamcu, pa skrenite levo i plivajte ka suprotnoj strani jezera (u odnosu na ulaz). Među morskom travom na dnu jezera naći ćete srebrnog zmaja (tajna #1). Levo od srebrnog zmaja nalazi se jedan mali prolaz u steni. Brzo plivajte kroz njega, pa u malom jezeru izronite na površinu i popnite se u tunel iznad, pre nego što jedna barakuda poručka Laru. Iz tunela ubijte barakudu, pa krenite niz tunel.

Negde na polovini tunela susrešćete jednog zlikovca sa sačmaricom. Ubijte ga, uzmite njegovu kutiju sačme i nastavite dalje niz tunel. U maloj prostoriji sa rupom u podu naći ćete VM. To vam je signal da treba da napunite Larinu energiju na sto posto. Okačite se za ivicu otvora u podu i padnite na gumeni čamac ispod. Lara će u ovom padu da izgubi preko 80 posto energije. Sa kutije na čamcu uzmite Ključ od kabine (Cabin Key), a sa čamca uzmite i dva svežnja harpuna. Pre nego što opet uskočite u vodu, osmotrite gde se nalaze dve ajkule koje su se u međuvremenu pojavile. Ubijte ih pa tek onda uskočite u vodu, ili ih ubijte iz vode pomoću harpuna, kako želite. Uskočite u vodu i plivajte opet u ono malo jezero gde ste maločas bili. Usput ćete sresti još jednu ajkulu, pa je ubijte ako želite, ili joj prosto pobegnite. Popnite se opet u onaj pećinski tunel, kao da želite opet da idete prema čamcu. Ali ovog puta, blizu mesta gde ste ubili onog zlikovca, na levoj strani, nalazi se otvor koji vodi napolje. Morate da se popnete uz nekoliko kamenja, dok ne dođete u pećinu koja vodi do otvora iznad gornjih paluba Marije Dorije.

GORNJE DVE PALUBE: Spustite se iz pećinskog otvora na palubu ispod. Idite potom kroz prolaz pravo ispred, između dve kabine, sa spremnim oružjem. Ubijte dva naoružana neprijatelja i uzmite kutiju baklji od jednog od njih. Skrenite levo za ugao pa idite do jedne klupe. Desno od klupe naći ćete jarak sa dva para mina u njemu. Uzmite ih pa idite dalje u istom smeru, prema prednjem delu palube. Nemojte silaziti niz stepenice pravo napred, već skrenite levo za ugao i priđite ivici palube. Vidite li bazen na palubi ispod? Okačite Laru za ivicu palube baš iznad tog bazena, pa se opet popnite na palubu iznad. Sada ste namamili dvojicu neprijatelja sa papagajkama da se pojave na toj palubi. Ubijte ih, pa idite dalje prema levoj strani palube, gde možete da se spustite na nivo ispod. Čim budete na palubi ispod, naoružajte se boljim oružjem i ubijte jednog neprijatelja sa bacačem plamena.

Priđite bazenu i ubijte barakudu u njemu. Potom stanite na ivicu bazena iznad vrata koja vidite u uglu bazena. Dijagonalno preskočite ugao tog bazena na drugu stranu, da namamite jednog ronioca da se pojavi i otvori vrata u bazenu. Ubijte ga, pa uskočite u bazen i plivajte kroz otvorena vrata, da nađete zlatnog zmaja (tajna #2). Izađite iz bazena na palubu. Stanite između bazena i brodske kabine, tako da vam bazen bude iza leđa. Odatle, s desne strane, iza jedne pokretne kutije, naći ćete dva para okvira za M-16. Na ovoj strani palube, ako pogledate na palubu ispod (to je leva strana srednje palube) videćete jednog zlikovca sa sačmaricom kako dole patrolira. Ubijte ga, ali ne silazite na tu stranu palube, jer on nema ništa kod sebe, a i nema potrebe da sada idete dole. Umesto toga, siđite na desnu stranu srednje palube, a to je strana gde ste našli municiju za Uzije. Pazite da se ne zeznete pa greškom siđete na najnižu, Glavnu palubu, jer ćete u tom slučaju, morati da se vratite obilaznim putem na Srednju palubu.

NA OLUPINI KRME: Na srednjoj palubi idite prema olupini krme koju vidite u daljini, i prema levom uglu palube. Pre nego što pokušate da izvedete sledeći skok, sačuvajte poziciju, jer ako omašite skok, padate na Glavnu palubu, pa morate obilazno da se vratite na Srednju palubu. Sa ćoška skočite velikim skokom na stub koji štrči na Glavnoj palubi ispod, pa sa suprotne ivice tog stuba skočite velikim skokom sa Akcijom na visoki sivi zid u desnom uglu olupine. Dok stojite na tom zidu, sa desne strane, u steni, možete da vidite zmaja od žada, ali nemojte sada da idete po njega, jer ćete morati mnogo unazad da se vraćate ako to sad učinite. Umesto toga, sa sivog zida skočite velikim skokom pravo napred na krov olupine krme. Na olupini idite levo, prema sredini i prema najvišem delu olupine, pa idite desno, prema ivici koja je najdalja od glavnog dela broda. Tu se okačite za ivicu, padnite da se uhvatite za pukotinu ispod, i verite se bočno u levo dok Lara ne bude imala dovoljno mesta da se popne u pukotinu. Odatle skočite velikim skokom u pećinski tunel u steni.

Sledite ovaj dugački pećinski hodnik do jedne pećine sa strmom kosinom i ponekim ravnim kamenom koji štrči iznad kosine. Idite do levog ugla ove pećine, popnite se na najniži kamen, pa dijagonalnim skokom skočite na najbliži kamen. Skačite tako s jednog kamena na drugi, običnim skokovima, dok ne dođete do vrha kosine, gde vas čekaju dva zlikovca sa papagajkama. Ubijte ih, uzmite njihov VM pa sledite sledeći pećinski tunel, do otvora iznad Gornje palube. Velikim skokom sa Akcijom skočite da se uhvatite za ivicu krova kabine na Gornjoj palubi, pa se popnite na krov.

GORNJA PALUBA: Idite prema drugoj strani krova pa levo, prema sledećem krovu. Skočite na njega, pa propadnite kroz kapak u kabinu ispod. Ubijte jednog zlikovca sa papagajkama i uzmite dva para okvira za Automatske pištolje sa poda kabine. Idite do vrata koja će se otvoriti automatski. Pre nego što izađete iz kabine, odvucite pokretnu kutiju iz niše prema vratima, pa je odvucite od zida, i upotrebite prekidač u niši da otvorite jedna vrata na drugoj strani palube. Izađite iz kabine, idite levo i ubijte jednog naoružanog neprijatelja. On će ispustiti dva okvira za Automatske pištolje. Idite dalje napred prema prednjem delu palube. Kod klupe skrenite levo i idite ka levoj strani palube. Tu skrenite desno i uđite kroz vrata koja ste upravo otvorili. U ovoj kabini naći ćete dva para okvira za M-16.

U ključaonici upotrebite Ključ od kabine da otvorite vrata. Trčite napred kad uđete kroz ova vrata, da biste prešli bezbedno preko nestabilnog dela poda ispod koga se nalazi polomljeno staklo. Držite se blizu levog ili desnog zida, jer ćete istim putem morati da se vratite nazad. Pritisnite dugme na zidu da otvorite još jedna vrata na ovoj palubi, pa opet pretrčite preko druge polovine nestabilnog poda, nazad prema ulazu u kabinu. Kad izađete na palubu, ubijte još jednog zlikovca sa papagajkama. Na palubi, kad izađete, idite levo, ali ne skrećite u prvi prolaz levo, već idite dalje napred duž ivice palube. Skrenite u sledeći prolaz levo, pa uđite kroz otvorena vrata sa desne strane. Popnite se stepeništem do metalnog bloka, pa potom na blok. Uđite u pećinski tunel s leve strane i sledite ga do kraja. Ivica otvora pravo ispred je suviše visoka, zato se okrenite leđima prema ivici i skočite običnim skokom sa Akcijom sa ivice stepenika da se popnete na visoki kamen blizu ivice. Sa ovog kamena skočite velikim skokom u otvor. Spustite se niz otvor na trup broda i uzmite Ključ od skladišta (Storage Key).

ZMAJ OD ŽADA: Sad treba da idete prema prednjem delu gornje palube, gde ste se maločas sišli na donje dve palube. Spustite se na palubu sa bazenom, idite kao i prvi put u desnu stranu te palube i spustite se na desnu Srednju palubu, idite u levi ugao i opet skočite na onaj kameni stub kao maločas. Sa njega skočite na visoki sivi zid kao i prvi put, i sada idite desno, prema otvoru u pećini gde vidite tajnu. Skočite velikim skokom sa Akcijom prema otvoru, da se uhvatite za pukotinu levo od polomljenog stakla. Dok visite na pukotini, idite u desno, popnite se u otvor, hodajte preko stakla i uzmite zmaja od žada (tajna #3). Ako ste uzeli i prethodne dve tajne, sada ćete dobiti četiri para mina kao nagradu. Hodajte nazad preko stakla i padnite preko ivice otvora na Glavnu palubu. Idite do ivice s desne strane i odatle ubijte dvojicu neprijatelja sa bacačima plamena koji se šetaju blizu ulaza u olupinu krme.

SKLADIŠTE: Sad idite levo do ugla palube i uzmite dva para mina, pa se opet vratite do ivice palube. Treba da se spustite na zemlju ispod, ali Lara će od tog spuštanja da izgubi preko 90 posto energije. Da biste to izbegli, dovoljno je da odete na drugu stranu palube, blizu onog prolaza sa početka nivoa, i da odatle skočite velikim skokom na olupinu krme, gde je olupina niža. Lara će odatle skliznuti na zemlju. Sad idite iza olupine, mimo pećine sa ventilatorom, i na drugoj strani se popnite uz uzbrdicu. U steni ćete videti vrata sa ključaonicom. Otključajte skladište pomoću ključa, uđite u skladište i uzmite Serafa iz ugla da završite nivo.

FMV: Lara izranja na površinu i penje se u hidroavion. Pošto se presvukla u svoju standardnu odeću, pali motore hidroaviona i odlazi put Tibeta, da nađe manastir o kome je pričao onaj nesretni monah. Dok preleće preko planina umotanih u debeli snežni pokrivač, Lara iznenada opaža jednu toplu kožnu jaknu na sedištu, i naravno, uzima je za sebe. Usred kvara na motorima hidroaviona, Lara gubi kontrolu nad vozilom, i u poslednjem trenutku pomoću padobrana iskače napolje, trenutak pre nego što hidroavion udara u kamen i nestaje u eksploziji. Izgleda da će naša junakinja morati da pređe pola Tibeta da bi stigla do manastira Barkhang ;)