25 June 2013

Tomb Raider 2
Nivo 9: Living Quarters (Dnevni boravak)

BRODSKI TRUP: Nivo počinjete pod vodom. Plivajte kroz otvor u metalnom zidu, i čim prođete kroz njega, idite levo i na metalnom zidu pronađite podvodnu polugu. Povucite je da otvorite kapak u trupu broda pa plivajte od poluge ka trupu broda, pa naviše kroz spušteni kapak. Krenite kroz prostoriju koja predstavlja unutrašnji deo trupa, i ubijte jednog tipa sa papagajkama, koji će ispustiti MM. Prođite kroz prolaz iz koga je on došao i sledite ga dok ne dođete u veliku halu sa ogromnim klipovima, koja očigledno predstavlja Mašinsko odeljenje Marije Dorije. Tu idite levo, popnite se na metalni blok pored zida i zapazite kako Lara posmatra jedan prekidač u visokoj niši ispred sebe. Ne možete još da dođete do tog prekidača, zato siđite sa bloka na pod na drugoj strani i uđite u prolaz. Sledite taj prolaz do nižeg tunela, i čim siđete u taj tunel, naoružajte se Sačmaricom, na primer, i krenite samo korak ili dva napred, da namamite dvojicu neprijatelja da se pojave.

Ubijte ih i nemojte da ulazite u sledeći hodnik. Uzmite od neprijatelja harpune i okvire za Automatski pištolj, pa uđite u sledeći hodnik. Ne skrećite ni levo ni desno, već se brzo vratite nazad u hodnik iz koga ste došli i sačekajte da se burići zaustave. Takođe, sačekajte da se pojavi i treći neprijatelj, i ubijte ga. Potom uđite u hodnik sa burićima, idite levo i u sledećoj prostoriji se držite blizu zida s leve strane, da vas ne spljeskaju sledeći burići.

PROSTORIJA SA PLAMENICIMA: Popnite se uz kosinu i sa vrha kosine pogledajte u zid iznad plamenika. Vidite li malu pukotinu iznad plamenika? Iz zaleta skočite da se uhvatite za tu pukotinu. Verite se duž te pukotine u desno i spustite se u malu nišu na drugoj strani plamenika. Tu upotrebite prekidač koji će isključiti plamenike. Popnite se u prolaz levo od prekidača i u sledećoj prostoriji se popnite uz merdevine u sledeći hodnik. U prostoriji sa rupom u podu upotrebite prekidač na zidu i promenite položaj klipova u Mašinskom odeljenju. Spustite se potom kroz otvor u podu u hodnik ispod koji vodi nazad do Mašinskog odeljenja.

MAŠINSKO ODELJENJE: Sada kada ste promenili položaj velikih klipova, možete da pređete preko njih do visokog otvora na drugoj strani hale. Popnite se na metalni blok uza zid sa desne strane, pa sa njega običnim skokom sa Akcijom skočite prema prvom klipu. Popnite se na njega, hodajte do suprotne ivice, pa opet običnim skokom sa Akcijom skočite ka sledećem klipu. Sa ovog klipa skočite velikim skokom sa Akcijom na četvrti klip i popnite se na njega. Odatle, skočite velikim skokom u nišu s desne strane i uzmite srebrnog zmaja (tajna #1). Spstite se iz niše na pod Mašinskog odeljenja, pa idite levo i opet se popnite na metalni blok. Ponovite skokove dok ne dođete do četvrtog klipa, pa ovog puta sa njega skočite velikim skokom u prolaz pravo napred. Ubijte jednog naoružanog plaćenika i uzmite njegove okvire za Automatski pištolj. Sledite hodnik do kraja, gde ćete naći jednu pokretnu kutiju.

POKRETNE KUTIJE: Gurnite prvu pokretnu kutiju tri puta u hodnik  (sve dokle možete). S leve strane ćete videti dva otvora u podu. Spustite se kroz drugi otvor, idite za ugao i nađite drugu pokretnu kutiju. Gurnite tu kutiju jednom u napred. Vratite se potom do prve kutije i povucite je dva puta unazad. Preskočite otvor u podu sa leve strane da doskočite u tunel blizu druge pokretne kutije i idite desno. Tamo gde je maločas stajala prva kutija, sada ćete naći dve kutije sačme. Najzad, spustite se kroz otvor u podu u prostoriju ispod. NAPOMENA: U nekim verzijama igre u ovom hodniku postoji samo druga pokretna kutija. U tom slučaju, uzmite sačmu, idite do druge pokretne kutije i gurnite je jednom u napred, pa siđite kroz otvor u podu.

U ovoj prostoriji ste već bili. Ponovo povucite prekidač na zidu da vratite klipove u početni položaj. Sad nemojte da silazite kroz otvor u podu, već se vratite u hodnik sa pokretnim kutijama, pa kroz tunel nazad do visokog otvora iznad Mašinskog odeljenja.

MAŠINSKO ODELJENJE (opet): Sa metalne staze ispred otvora skočite običnim skokom na prvi klip. Velikim skokom skočite na drugi klip, pa velikim skokom sa Akcijom skočite na poslednji klip. Odatle skočite velikim skokom sa Akcijom dijagonalno u desno, prema niši sa prekidačem. Popnite se u nišu i upotrebite prekidač da potopite onu prostoriju sa plamenicima. Da biste se spustili na pod Mašinskog odeljenja iz ove niše, bez gubitaka energije, sa leve strane niše skočite velikim skokom nazad na najbliži klip, pa sa klipa na metalni blok desno, pa potom siđite na pod s desne strane i sledite opet onaj prolaz da se vratite u sobu sa plamenicima, koja je sada potopljena. Čim uđete u ovu prostoriju, odmah desno pored ulaza naći ćete podvodnu polugu. Povucite je da otvorite vrata u ovoj prostoriji, izvedite kolut i plivajte kroz ta vrata u malu prostoriju sa otvorom na podu.

PODVODNA PEĆINA: U tom otvoru čeka vas jedan ronilac, koga možete da ubijete pomoću harpuna, ako želite, a možete i da ga ubijete i na drugi način. Ako vam ponestaje vazduha, pored otvora kroz koji ste ušli u podvodnu pećinu nalazi se još jedan otvor, gde možete da izađete iz vode i odatle da ubijete ronioca, a ujedno i da uzmete vazduh. Potom opet uskočite u vodu i pronađite nepravilni otvor na zidu pećine. Sledite tunel u toj pećini do prekidača, i pazite, jer s desne strane prekidača na vas vreba jedna jegulja. Povucite ovu podvodnu polugu da otvorite još jedan kapak na trupu broda, i plivajte nazad u veliku pećinu. Čim izađete iz tunela u pećinu, odmah iznad videćete spušteni kapak. Popnite se kroz njega opet u brod.

HALA SA VENTILACIONIM TUNELIMA: Kad uđete u veliku halu sa ventilacionim tunelima, prvo ubijte jednog naoružanog tipa koji se šetka po ventilacionim tunelima iznad. Potom idite do sredine hale, preskočite strmi deo staze i popnite se na poprečnu stazu na sredini hale. Idite desno, i povucite polugu na zidu da otvorite vrata na levom kraju staze. Uđite u tu prostoriju i sačuvajte poziciju. Odmah desno od ulaza na zidu se nalaze dve poluge. Povucite prvo desnu polugu da podignete jednu platformu iznad jame sa staklom, pa brzo pritisnite i levu polugu, da podignete još jednu platformu iznad jame sa staklom. Čim ste povukli polugu, izvedite kolut, potrčite i skočite sa Akcijom da se uhvatite za ivicu podignute platforme. Brzo se verite u desno iznad jame sa polomljenim staklom, dok ne dođete do niše, gde možete da se popnete. Morate to da učinite brzo, jer su obe platforme iznad jame sa polomljenim staklom samo privremeno podignute. U niši upotrebite prekidač da spustite jedan kapak nazad u hali. Spusite se iz niše na pod, pa idite do ulaza i popnite se u njega. Prođite kroz prolaz nazad u halu.

U hali idite dijagonalno u levo, u ugao gde ste spustili kapak. Skočite prvo na nižu kosinu i držite pritisnut Skok. Lara će se odbaciti od te kosine i skočiće unazad na višu kosinu. Držite pritisnut Skok, i Akciju, da se Lara odbaci od ove kosine i uhvati za ivicu platforme iznad. Sledite stazu od ventilacionih tunela prema mrtvom neprijatelju, i još dalje, do samog zida, gde ćete naći jednu pokretnu kutiju. Povucite je jednom unazad, pa skočite dijagonalno u levo na glavni ventilacioni tunel, pa opet skočite dijagonalno na tunel levo od pokretne kutije. Tu se okačite za ivicu tunela i verite se u levo dok Lara ne bude mogla da se popne na ventilacioni tunel. Okrenite se prema prostoriji i prema jednoj metalnoj kutiji žućkaste boje. Malo ga je teže videti, ali verujte mi, iznad te žućkaste kutije nalazi se tunel. Skočite običnim skokom sa Akcijom u taj tunel, idite na drugi kraj pa skliznite desno na sledeći ventilacioni tunel. Sledite taj tunel do drugog kraja, idite do ivice levo i velikim skokom skočite u otvor u zidu.

DRVENI HODNIK: U hodniku koji je tapaciran drvetom, idite do račvanja. Iz hodnika sa desne strane dolazi jedan radnik sa papagajkama. Ubijte ga pa uđite u taj hodnik. U uglu male kabine nalazi se jama sa polomljenim staklom, iza koga možete da vidite zlatnog zmaja. Nemojte silaziti u jamu, već sa ivice jame skočite sa Akcijom u tunel iznad Lare. Sledite taj tunel i pustite da Lara propadne kroz nestabilni pod u hodnik ispod. Idite do zlatnog zmaja (tajna #2) i uzmite ga. Hodajte kroz polomljeno staklo do ivice otvora i pritisnite Gore + Akcija da se Lara popne u kabinu. Idite nazad kroz tunel do račvanja, pa skrenite desno. Sledite taj prolaz do kosine s leve strane, skliznite niz kosinu i čim Lara sleti na nestabilni pod, odmah skočite u napred da Lara ne bi propala u jamu sa staklom. Idite levo u širi hodnik i zapazite kroz prozor zmaja od žada koji leži na morskom dnu. U plitkoj vodi u ovom širem hodniku pliva jedna barakuda, pa je ubijte pre nego što zagazite u taj plićak.

Držite izvađene pištolje dok ste u plićaku i nemojte odmah da stajete na nestabilni deo poda. Ako imate sreće, Lara će automatski nanišaniti na barakudu koja pliva baš ispod tog nestabilnog poda. Kada je ubijete, možete da stanete na nestabilni pod i propadnete u vodu. Plivajte kroz tunel do morskog dna i uzmite zmaja od žada (tajna #3). Ako ste uzeli i prethodne dve tajne, bićete nagrađeni sa 4 para klipova za M-16. Plivajte nazad u brod putem kojim ste došli.

Kad se opet popnete u drveni hodnik, idite na drugu stranu plićaka i popnite se u prolaz koji vodi u malo veću prostoriju tapaciranu drvetom, koja ima kosi pod. Idite pravo napred od ulaza do jednog drvenog stuba. Pogledajte u pod levo od tog stuba, da locirate jedan nestabilni deo poda. Udaljite se malo prema desnoj ivici stuba i skočite dijagonalno u levo na taj nestabilni deo poda. Nema ničeg opasnog ispod, zato mirno sačekajte da se pod sruši, pa skočite iz jame u desnu stranu na strmi deo poda. Kad Lara sklizne na ravni deo poda, skočite u levu stranu na dugačku kosinu, skliznite niz nju i skočite da se uhvatite za ivicu plavog zida (ako ste brzi, možete da pokušate sa nestabilnog poda da skočite u vis ka toj ivici zida, pre nego što se pod sruši). Verite se u desno duž te ivice do kraja, gde Lara može da se popne na zid. Siđite na pod na drugoj strani zida i idite pravo napred do otvora. Siđite u prolaz ispod, i sledite ga do spavaonice.

PREDVORJE POZORIŠTA: U spavaoni izvadite oružje i ubijte jednog naoružanog zlikovca koji stoji na stepeništu s desne strane. Idite uz stepenice i uđite u predvorje pozorišta. Sa desne strane, na nižem nivou, na Laru puca još jedan zlikovac. Ubijte ga pa uđite u zadnji deo prostorije, gde vidite crveni tepih. U krajnjem levom uglu, u zidu, videćete drvenu pokretnu kutiju. Povucite je jednom unazad, vratite se do ulaza i preskočite ogradu da padnete na niži deo predvorja (onaj mrtvi zlikovac nema ništa za Laru). Idite malo napred, pa skrenite desno u prostor sa stubovima i jamom u podu. Tu ubijte još jednog zlikovca sa sačmaricom i jednog plaćenika sa močugom, pa siđite u jamu u podu. U krajnjem levom uglu jame naći ćete još jednu pokretnu kutiju. Odvucite je jednom iz ugla, popnite se na nju pa siđite u ugao, gde ćete naći Ključ od pozorišta (Theatre Key).

Popnite se iz jame nazad u predvorje i ubijte još jednog naoružanog zlikovca. Vratite se do mesta gde ste ubili prvog zlikovca, i skrenite u hodnik s leve strane. Ako ste odvukli kutiju, prolaz s leve strane je sada slobodan (ako niste, popnite se na drvenu kutiju blizu prvog mrtvog zlikovca, preskočite ogradu i idite u zadnji deo prostorije, pa odvucite kutiju u uglu). Skrenite u hodnik sa prozorima. Na levom zidu videćete bravu ali pre nego što upotrebite ključ, idite do kraja ovog hodnika i ubijte jednog tipa sa močugom. Vratite se do ključaonice, otključajte vrata i uđite u brodsko Pozorište.

POZORIŠTE: Imate dve staze u pozorištu, u levo i u desno. Malo je lakše koristiti levu stazu, jer Lara ima bolju stratešku prednost protiv neprijatelja koji je ovde čekaju. Krenite, dakle, levo pa niz kosinu prema pozornici. Ubijte jednog tipa sa močugom, pa se popnite na treći red sedišta i idite desno. U loži desno od pozornice patroliraju još dva neprijatelja, od kojih jedan ima sačmaricu. Probajte da ga ubijete odavde, a ako se on sakrije, sa trećeg reda sedišta skočite sa Akcijom prema loži i popnite se u nju. Ubijte ih obojicu i uzmite okvire za Uzi. Upotrebite prekidač u loži da podignete deo pozorišne zavese. Siđite nazad u pozorišnu dvoranu, popnite se na pozornicu i krenite prema podignutom delu zavese. Ubijte jednog zlikovca sa papagajkama pa uđite u prostor iza zavese.

Upalite baklju ako vam je suviše mračno, i idite do pokretne kutije. Povucite je jednom unazad, pa se popnite na nju i u otvor iznad. Iza kulisa idite levo, preskočite jamu sa polomljenim staklom i pritisnite dugme na zidu u ćošku da onu jamu u predvorju pozorišta ispunite vodom. Vratite se nazad u pozorište, popnite se do ulaza, izađite u hodnik i idite desno, pa u hodnik levo. Tu ubijte jednog naoružanog zlikovca i uzmite njegovu kutiju sačme. Kad izađete iz hodnika u predvorje, idite desno, pa uskočite u vodu u jami. Preplivajte na drugu stranu i popnite se u prolaz da završite nivo.