02 July 2013

TR2 11

Tomb Raider 2
Nivo 11: Tibetan Foothills (U podnožju Tibeta)

NAPOMENA: Evo nas, dakle, na Tibetu. Lara treba da nađe manastir Barkhang pošto se njen avion srušio pre vremena. Na ovom nivou imaćete motorne sanke koje Lara treba da vozi preko raznih ponora i uzbrdica, bar je tako predviđeno. Međutim, dešava se da izgubite motorne sanke, ili da motorne sanke upadnu u neku rupu odakle ne možete da ih izvadite, pa onda morate da pređete nivo peške. To nije predviđeno u igrici, i nivo je osmišljen tako da bude nemoguće preći ga bez sanki, pa ipak, postoji način da ga Lara pređe pešice. Ukoliko pak, želite da koristite sanke i pređete nivo kao što je predviđeno, onda savetujem da čuvate poziciju često, i to uvek na novom slotu, za slučaj da ostanete bez sanki a Lara preživi. KONTROLE ZA UPRAVLJANJE SANKI su kursori Napred-Levo-Desno-Nazad, a ako držite Akciju, sanke koriste turbo-pogon. Ukrcavanje u sanke je pomoću Akcije, a iskrcavanje pomoću Skok + Levo ili Skok + Desno

KANJON: Čim se nivo učita, naoružajte se i ubijte jednog lešinara koji leti iznad. Sledite stazu do kraja pa preskočite kosinu s desne strane. Idite malo napred po ovoj stazi i kliznite niz kosinu. Čim Lara doskoči na stazu, ka vama će početi da se kotrljaju velike snežne grudve. Trčite uzbrdo prema njima, držeći se blizu stena sa leve strane, pošto grudve sa desne strane stižu pre nego grudve sa leve strane. Trčite ka grudvama, i čim desna grudva prođe pored Lare, skočite dijagonalno u desno između leve i desne grudve, da se sklonite s puta grudvi sa leve strane. Nastavite dalje da trčite uzbrdo, opasnost još nije prošla. Čim ugledate proširenje na levoj strani staze, uđite unutra, da se sklonite sledećem talasu grudvi sa puta. Kada se situacija smiri, vratite se malo nizbrdo prema grudvama i pogledajte u stene koje vam se nalaze s desne strane. Kad ugledate jedan polu-providni zid od leda, raznesite ga pucanjem. U tunelu ubijte jednog snežnog leoparda i uzmite dva para okvira za Automatske pištolje.

Izađite nazad na stazu i idite uzbrdo do kraja, pa se popnite u pećinu iz koje su se grudve dokotrljale. U pećini hodajte do ivice uzbrdice i pogledajte napred u pećinski zid. Taj ledeni zid je moguće razbiti pomoću pucanja, ali ako to pokušate da učinite iz mesta, videćete da je zid neprobojan. Zato izvedite veliki skok sa uzbrdice, pucajte da razbijete ledeni zid, i brzo vratite pištolje u futrolu. Čim proleti kroz razbijeni led, Lara će početi da kriza prema ponoru u sledećoj pećini. Blizu ponora skočite sa Akcijom da se Lara uhvati za zid s ledenim prečkama. Verite se do desne ivice zida, pa do vrha, pa onda još malo u desno, po gornjoj ivici otvora u steni. Padnite odatle na stazu ispred otvora i prođite u drugi deo pećine. Staza u ovoj pećini vodi na ivicu kanjona. Pazite da ne padnete sa ivice kanjona u reku ispod, jer ćete morati dosta da se penjete nazad. Ubijte dva lešinara pre nego što krenete dalje.

Sa snežne staze na ivici kanjona se spustite bezbednim padnom na strmu stenu ispod. Skliznite unazad i uhvatite se za njenu ivicu. Ne puštajte Laru da padne, već se verite malo u desno pa se popnite na ravan kamen u uglu. Odatle se okrenite prema suprotnoj strani kanjona, i dijagonalno u levo. Vidite li medipak na jednoj steni iznad vode? Velikim skokom skočite na kosu kamenu stazu ispred tog medipaka, pa siđite i uzmite VM. Na tom kamenu se okrenite dijagonalno u levo i skočite na kamen iza ugla. Popnite se uz nekoliko kamenova s desne strane dok ne dođete do vrha kanjona, na drugoj strani. Ubijte dvojicu naoružanih stražara koji čuvaju motorne sanke i zaključanu kolibu, i uzmite VM i okvire za Automatske pištolje od njih. Ako ste okrenuti prema kolibi, idite desno, gde vidite dve zatvorene kapije. Ispred desne zatvorene kapije naći ćete srebrnog zmaja (tajna #1). Vratite se potom do motorih sanki.

PLATO: Levo od kolibe nalazi se jedan široki pećinski tunel. Vozite motorne sanke kroz taj tunel. Usput ćete sresti jednog naoružanog neprijatelja. Možete sići sa sanki i ubiti ga na uobičajeni način, a možete i da ga pregazite. U svakom slučaju, on će ispustiti kutiju sačme, pa ne propustite da je uzmete. Vozite sanke dalje do otvorenog platoa sa razbacanim kamenjem. Na ovom platou cilj vam je da na sankama uđete u pećinu čiji se ulaz nalazi u krajnjem desnom uglu platoa, što zvuči jednostavno, ali nije tako u praksi. Za početak, parkirajte sanke blizu ulaza u plato, i pređite na drugu stranu, gde se nalazi veliki otvor pećine preprečen sa dva ledena bloka. Levo od tog otvora, u steni se nalazi još jedan, manji otvor, u braonkastom kamenu. Popnite se na kamen ispod tog otvora pa uskočite u otvor.

Pratite kratak tunel do pećine na drugoj strani ledenih blokova i ubijte dva snežna leoparda. Sad treba da pomerite dva pokretna ledena bloka sa ulaza u pećinu da vam ne bi stajali na putu. Oba bloka ugurajte u mali tunel iz koga ste došli, pa siđite kroz veliki pećinski otvor nazad na plato i vratite se do sanki. Sad predstoji malo teži deo. Sačuvajte poziciju, za slučaj da omašite skok i razlupate sanke (i Laru, naravno).

Blizu ulaza na plato videćete jednu dugačku poprečnu kosinu koja vodi u desno. Treba da vozite sanke uz tu kosinu, uz jako kratak turbo-pogon (Akcija), i da sa vrha kosine skočite dijagonalno u desno na širi deo kamene staze blizu desnog zida platoa. Taj skok je nezgodan, jer ćete vrlo često omašiti tu stazu i pasti na drugu stranu staze, ili je uopšte nećete ni dohvatiti, pa ćete pasti ispred te staze. U svakom slučaju, ako Lara preživi taj pogrešan skok, probajte ponovo. Kada se jednom nađete na toj dugačkoj stazi, pažljivo okrenite sanke u pravcu otvora pećine, sačuvajte poziciju, i krenite duž te staze ka pećini, sa turbo-pogonom. Uz malo sreće, Lara će preskočiti dve pukotine u stazi i uskočiti na sankama u pećinu. Ako vam ne uspe, učitajte snimljenu poziciju i probajte ponovo. NAPOMENA: Ako vam skokovi na sankama predstavljaju problem, moguće je preći nivo bez sanki, tojest pešice. U teoriji, sanke vam trebaju kasnije da preskočite jedan ponor, ali čak je i to moguće izvesti bez sanki, pa odlučite kako ćete da igrate ovaj nivo.

LEDENE PEĆINE: Kad uđete u pećinu, vozite sanke duž levog zida, i uz turbo-pogon preskočite provaliju pa skrenite u tunel levo. Sledite taj tunel dok ne dođete u veliku pećinsku dvoranu sa provalijom u sredini i dve staze sa strane. Parkirajte sanke na levoj stazi, i idite pešice uz stazu sa desne strane provalije. Na kraju staze, u bližem desnom uglu, naći ćete dva para mina, a u naspramnom uglu ledene merdevine. Popnite se njima do prostorije iznad i povucite prekidač da otvorite vrata na izlazu iz ove pećine. Vratite se nazad na stazu, i ubijte jednog plaćenika koji puca na vas sa druge strane provalije, a potom i još jednog naoružanog plaćenika koji vas čeka kod sanki. Od njega uzmite okvire za M-16, pa otiđite peške do prvog neprijatelja, preskočite velikim skokom pukotinu u stazi i uzmite njegov MM. Vratite se do sanki pa vozite pomoću turbo-pogona preko pukotine, i napolje kroz vrata koja ste upravo otvorili. Vozite punim gasom kroz tunel pa preko ledenog mosta, gde možete da pregazite jednog plaćenika. U sledećem tunelu pregazite još dvojicu plaćenika, pa izađite na otvoreno kroz prolaz s desne strane.

VELIKI PONOR SA MOSTOM: Nalazite se na polomljenom kamenom mostu visoko iznad ponora. Nemojte odmah preskakati taj ponor, već parkirajte sanke i velikim skokom skočite na stenu u uglu s desne strane, gde ćete naći zmaja od žada (tajna #2). Sa ove stene možete da ubijete dva snežna leoparda koji se pojavljuju na mostu. Skočite nazad na most, sedite na sanke, i u punom gasu sa turbo-pogonom preskočite preko pukotine u mostu na drugu stranu. Opet parkirajte sanke, i uđite u sledeću pećinu peške, ali oprezno. Na levoj strani pećine nalazi se duboka provalija, a ako pogledate na kosinu desno od provalije, videćete tri velike snežne grudve kako čekaju da spljeskaju Laru.

Okrenite se prema provaliji i hodajte do njene desne ivice. Tu ćete aktivirati prvu snežnu grudvu, ali ako ostanete gde već jeste, ona vas neće zakačiti. Sačekajte da grudva upadne u ponor, pa skočite dijagonalno u desno na kosinu gde se kotrljala ova grudva. Lara mora da doskoči na ovu kosinu okrenuta uzbrdo. To će aktivirati drugu grudvu, ali ako ste skočili na kosinu prve grudve, druga grudva je neće zakačiti. Držite Akciju da se Lara uhvati za ivicu provalije, gde se nalaze ledene merdevine. Za svaki slučaj, naterajte i treću grudvu da padne u provaliju, da ne biste posle imali problema sa njom. Dok Lara visi na merdevinama, pomerite je skroz u levo, pa je popnite na kosinu iznad (tu je skliznula druga grudva). Držite Akciju da se Lara opet uhvati za ivicu provalije, i sačekajte da se treća grudva skotrlja u provaliju. Tada siđite merdevinama do otvora u steni, padnite sa merdevina i uhvatite se za ivicu otvora. U tom otvoru naći ćete Ključ od pokretnog mosta (Drawbridge Key). Siđite potom u prostoriju ispod, razbijte ledeni zid sa desne strane i ubijte jednog naoružanog zlikovca. Izađite kroz ledeni zid u sledeću prostoriju, gde vidite zatvorenu kapiju i prekidač pored nje. Hodajte oprezno prema prekidaču da oborite ledenice sa tavanice, tako da padnu ispred Lare a ne na nju. Potom upotrebite prekidač da otvorite kapiju i izađite kroz nju u ponor ispod polomljenog mosta.

Spustite se na dno ponora, i pređite dijagonalno u levo na drugu stranu ponora. U jednoj plitkoj jami ispod ledenih merdevina naći ćete dva para mina. Čim ih uzmete, u ponoru će se pojaviti tri snežna leoparda. Možete ih ubiti u direktnom sukobu, ili možete iz jame da ih ubijete, tako što ćete skakutati gore-dole da biste ih mogli uzeti na nišan. Kada sva tri leoparda budu mrtvi, izađite iz jame, pređite dijagonalno u levo na drugu stranu ponora, i popnite se na kamen ispod ledenih merdevina. Popnite se uz desnu stranu merdevina na stenu pored mosta, siđite na desnoj strani na most i uđite u pećinu gde ste parkirali motorne sanke.

POKRETNI MOST: Vozite sanke do provalije gde ste maločas bili i upotrebite turbo-pogon da pređete preko strmih kosina desno od provalije. Skrenite u tunel levo i sledite ga do račvanja. Nema potrebe da idete levo kroz kapiju, ako ste uzeli ključ od pokretnog mosta, zato idite desno, kroz široku pećinsku stazu koja se račva na par mesta. Svejedno je koji put da odaberete, jer svaka staza u ovom tunelu vodi na isto mesto. Sledite ih do velike čistine sa zaleđenim jezerom i spuštenim pokretnim mostom. Parkirajte sanke na zaleđenom jezeru i vratite se do ulaza, gde vidite ključaonicu. Upotrebite ključ koji ste upravo našli da podignete pokretni most. Savetujem da svoje sanke ostavite parkirane na sredini jezera, okrenute prema tunelu iz koga ste došli, i da ostatak posla na ovom mestu odradite pešice.

Popnite se na stazu koja vodi ka pokretnom mostu, pređite preko mosta pa skrenite levo prema stazi iznad koje se nalaze snežne grudve. Hodajte polako napred prema grudvama, i čim čujete da se prva grudva kotrlja ka vama, skočite unazad da joj se sklonite s puta. Hodajte dalje da aktivirate sledeću grudvu, i ponovite postupak dok sve četiri grudve ne budu skliznule na smrznuto jezero. Potom uđite u pećinski tunel na drugoj strani staze, i idite lagano ka velikoj provaliji. Ispred te provalije dogodiće se zemljotres, pa će led na jezeru da pukne. Vi sad treba da preskočite preko provalije. Skočite na koso kamenje na levoj strani provalije, tako da Lara doskoči okrenuta uzbrdo, i držite Akciju dok kliza unazad, da se uhvati za ivicu kamenja. Verite se u desno do drugog kraja provalije, gde Lara može da se popne na jedan ravan kamen. Potom sledite taj tunel dalje dok ne izađete opet na zaleđeno jezero.

Kad izađete na jezero, idite prema sredini i levo, u jedan ugao gde je maločas bio led, a gde se sad nalazi Ključ od kolibe (Hut Key). Sačuvajte poziciju pre nego što ga uzmete. Čim uzmete taj ključ, na scenu stupa jedan plaćenik na sankama, iz kojih može da puca na Laru, a takođe, može i da je pregazi. On je teži za ubijanje, jer je u pokretu, a uz to treba i da mu se sklanjate s puta da ne bi pregazio Laru. Koristite Uzije u ovoj prilici, budite stalno u pokretu i pucajte čim ga Lara uzme na nišan. Dopunjavajte Larinu energiju medipakovima, ako je potrebno. Ako imate problema da ga ubijete, možete da sednete na svoje sanke čim uzmete ključ i brzo vozite nazad kroz tunel iz koga ste došli, pa nazad na polomljeni most iznad ponora. Neprijatelj će vas pratiti do tog ponora, ali neće moći da ga preskoči, pošto njegove sanke nemaju turbo-pogon.

Kad ubijete ovog zlikovca, nemojte da sedate na njegove sanke, iako je to moguće, iako su one baš moćne sa svojim mitraljezima, jer nemaju turbo-pogon, pa nećete moći da preskočite onaj polomljeni most iznad ponora. Vratite se dakle na svoje (crvene) sanke, vozite nazad kroz tunel iz kog ste došli, pa u pećinu sa dubokim ponorom, gde treba da vozite preko strme ivice levo od ponora, pa napolje na polomljeni most. Preskočite pukotinu u mostu pomoću turbo-pogona, vozite nazad kroz dugačak tunel sa mostom, pa kroz pećinu sa centralnom provalijom, dok ne izađete na plato sa polomljenim kamenjem. Tu siđite na zemlju i vozite preko platoa ka tunelu iz koga ste došli. Pratite ovaj tunel na sankama sve dok ne naiđete na niski zid preko kojeg sanke ne mogu da pređu. Odatle nastavite pešice, ubijte usput dva leoparda, i vratite se nazad do kolibe.

KOLIBA: Otključajte vrata kolibe i uđite unutra. S leve strane kolibe naći ćete 2 okvira za M-16, a na desnoj strani ćete naći 2 para okvira za Uzije i dva MM. Kada povučete prekidač u desnom uglu da otvorite jednu kapiju desno od kolibe, napašće vas trojica neprijatelja, pa požurite da ih ubijete. Oni će ispustiti VM, okvire za Uzi i okvire za Automatske pištolje. Izađite potom iz kolibe, idite levo i prođite kroz vrata koja ste upravo otvorili (usput pokupite Srebrnog zmaja ako ga već niste uzeli).

PEĆINA SA SANKAŠEM: Sledite pećinski prolaz do velike pećinske dvorane i sačuvajte poziciju pre nego što siđete u dvoranu. Čim dodirnete tlo u dvorani, naići će još jedan gadan neprijatelj na sankama, pa je potrebno da budete brzi ako nameravate što bezbolnije da ga pređete. Savetujem da potrčite napred prema sredini pećine, ali pazite, sankaš dolazi s leve strane i može da pregazi Laru. Potom otrčite do belog stuba na sredini pećine i popnite se na njega. Tu sankaš ne može da vas pregazi, ali može da puca na vas, zato koristite Uzije i ubijte ga što pre. Kada ga ubijete, možete da sednete na njegove sanke i vozite dalje, a možete da nastavite i pešice.

Sledite pećinski tunel do ponora. Skočite dijagonalno u levo da se uhvatite za ivicu stene iznad ponora i verite se u desno dok ne budete mogli da siđete na drugoj strani ponora. Okačite se za ivicu ponora sa ove strane i spustite se niz ledene merdevine do dna ponora, baš ispred zlatnog zmaja. Čim Lara dotakne dno, iz tunela sa zlatnim zmajem počeće da se kotrljaju snežne grudve. Odmah skočite u levo da ih izbegnete, i kad obe snežne grudve prođu, uđite u tunel i uzmite zlatnog zmaja (tajna #3). Ako ste uzeli i prethodne dve tajne, sada ćete dobiti četiri para okvira za Uzi. Popnite se uz merdevine nazad na stazu i sledite je dok ne izađete na otvoreno.

DOLINA SA SANKAŠIMA: Sačuvajte poziciju čim izađete na otvoreno. Vidite li tragove od motornih sanki na snegu ispred Lare? To je signal da vas očekuje još sankaša u ovoj dolini. Pošto su dvojica sankaša u pitanju, malo je teže ubiti ih i sklanjati im se sa puta. Zato je najbolje da prvo nađete pogodno mesto, gde sankaši neće moći da pregaze Laru, pa da ih odatle ubijete. Čim izađete na otvoreno, popnite se na kameni zid sa desne strane doline, i odatle pucajte u njih. Ovog puta preporučujem pušku M-16 jer ima veći domet nego ostalo oružje. A ako ste uzeli motorne sanke od prethodnog sankaša, možete da se krećete u njima po dolini i pucate iz njih (Akcija) dok ne ubijete obojicu sankaša. Kada obojica budu mrtvi, možete da nastavite dalje. Na dnu brda u dolini naći ćete pokretni ledeni blok uvučen u zid. Gurnite ga dva puta unutra i uđite u pećinu iza njega.

PEĆINA SA BAZENOM: Popnite se na pokretni blok i ubijte dvojicu neprijatelja koji dolaze s desne strane. Siđite s bloka i sledite stazu do velikog ponora sa bazenom ispod, i ubijte jednog plaćenika na stazi s desne strane, malo niže u ponoru. NAPOMENA: Ova tri neprijatelja se pojavljuju samo ako se popnete na pokretni blok. Ali, ako ga obiđete sa desne strane, preskačući strmu stenu pored bloka, oni se neće pojaviti, pa odaberite šta vam se više sviđa. Neprijatelji ionako ne ostavljaju ništa iza sebe.

Da biste sišli do vode ispod a da usput ne ubijete Laru, hodajte do ivice ponora, i stanite skroz uza zid sa desne strane. Tu se spustite bezbedno na snežnu stazu ispod. Kad Lara sklizne na jedan blok, spustite se sa njega na stazu ispod, uskočite u vodu i plivajte dijagonalno u levi ugao jezera. Tu izađite iz vode na jedan nizak kamen, obiđite blok s leve strane i uđite u tunel da završite nivo.