03 July 2013

TR2 12

Tomb Raider 2
Nivo 12: Barkhang Monastery (Manastir Barkhang)

VAŽNO!!! Na ovom nivou srešćete monahe manastira Barkhang, koji su obučeni u narandžasto i imaju koplja. Veoma je važno da ne pucate na njih, slučajno ni namerno. Ako ih ostavite na miru, monasi će vam pomagati tako što će ubijati Bartolijeve plaćenike. Ukoliko naletite na grupu monaha koja se bori protiv grupe plaćenika, nemojte ni pokušavati da pucate, već stanite negde sa strane i sačekajte da se borba okonča. Ako neki plaćenik preživi, onda možete da ga ubijete. Ukoliko makar i slučajno opalite metak u jednog monaha, onda će vam svaki monah u manastiru postati neprijatelj, i moraćete da ubijete svakog od njih.

ULAZ: Sledite pećinski tunel koji savija u desno i vodi na otvoreno. Kad izađete iz tunela, pogledajte iza ugla zida prema ulazu u manastir, i videćete kako se tri monaha bore protiv dvojice plaćenika. Sačekajte da se borba okonča, i ako neki negativac preživi, ubijte ga. Od njih dvojice uzmite dva para okvira za Uzi, MM i okvire za Automatske pištolje. Ako ste okrenuti prema ulazu u manastir, idite levo i na crvenom zidu naspram ulaza u manastir locirajte merdevine. Popnite se njima do male prostorije gde će vas napasti jedna vrana. Ubijte je pa skočite dijagonalno u desno u nišu iznad merdevina. Odatle skočite u prozor i siđite na platformu na spoljnoj strani. Idite do drugog kraja platforme i skočite dijagonalno u desno u prolaz na vrhu stene. Hodajte do vrha ove stene, i kad Lara ne bude htela dalje da hoda, stanite, jer se ispred nje nalazi strmina. Ubijte još dve vrane ako se pojave.

Dok stojite na vrhu ove stene, zid manastira (sa terasom) nalazi vam se sa desne strane. Okrenite se u suprotnom pravcu, da vam taj zid bude s leva, i skočite u levu stranu na strmu stenu, okrenuti uzbrdo. Držite Akciju da se Lara uhvati za ivicu stene. Odatle padnite i uhvatite se za pukotinu ispod. Verite se duž ove pukotine u levo dok Lara ne bude mogla da se popne na ravnu stenu blizu terase manastira. Popnite se na terasu i razbijte jedan od dva prozora, pa uđite u prostoriju u manastiru.

CRVENI HODNIK: Iz ove prostorije izađite kroz prolaz u krajnjem desnom uglu u crveni hodnik. Pravo napred nalazi se još jedna prostorija, ali za sada nemojte tamo da idete, već uđite u hodnik levo (sa crvenim zastavama koje vise sa tavanice). Na kraju ovog hodnika nalaze se velika zaključana vrata. Prostorija sa desne strane (sa pokretnim sečivima) trenutno nije bitna, zato uđite u prostoriju s leve strane hodnika. Čim uđete u ovu prostoriju, u crvenom hodniku pojaviće se plaćenik, ali će jedan monah da istrči u hodnik da se s njim obračuna. Pojaviće se još jedan monah, a vi nemojte samo stajati sa strane, već odjurite nazad u hodnik, idite desno pa levo i uđite u prostoriju sa drvenim bubnjevima. Priđite prozoru da naterate da još jedan plaćenik uskoči kroz prozor i sačekajte da se oni monasi obračunaju sa obojicom. Ako neki od negativaca preživi, dokrajčite ga. Od njih pokupite okvire za Uzi, MM i okvire za Automatski pištolj, a na terasi iza prozora kroz koji je uskočio neprijatelj naći ćete i mine. Kada sve to pokupite, zapazite još jedna zaključana vrata od dasaka u prostoriji sa drvenim bubnjevima i vratite se nazad u crveni hodnik sa zastavama, pa nazad u prostoriju na levoj strani tog hodnika.

STAZA IZNAD GLAVNE SALE: Kad se ponovo vratite u ovu prostoriju, popnite se merdevinama na stazu visoko iznad glavne sale sa kipom Bude. Idite desno pa skrenite na centralnu stazu levo na kojoj se šetka jedan monah. Odatle uzmite Ključ od glavne sale (Main Hall Key). Odatle idite do račvanja staze, pa levo, do suprotnog kraja staze, koja vodi u jednu sivu prostoriju. Ne ulazite u prolaz, već samo protrčite ispred njega da aktivirate jednu kamenu kuglu. Sklonite se u stranu i sačekajte da kugla prođe. Potom uđite u taj hodnik i idite do račvanja. Ne uzimajte odmah baklje, već im samo priđite i odmah se vratite nazad u hodnik iz koga ste došli, da se sklonite s puta drugoj kamenoj kugli. Kad i ona prođe, idite i uzmite kutiju baklji, pa krenite levo (uzbrdo) kroz hodnik.

KROZ VODU: Pre nego što uskočite u bazen, sačuvajte poziciju. Struja u ovom bazenu je veoma jaka, i može se desiti da odvuče Laru tako da ne možete da izronite opet na površinu. Iz hodnika uskočite u bazen pravo napred, i plivajte do zida bazena ispred vas. Tu skrenite levo i držite se što bliže zida i što bliže dna bazena dok plivate. Brzo skrenite u podvodni prolaz s desne strane čim dođete do njega, pre nego što vas struja povuče ka rešetki na dnu bazena odakle vam nema izlaza.

Kad izađete na površinu vode, idite do rupe u podu i padnite u nju. Rupa je jako duboka, ali se dole nalazi voda, tako da nema brige. Izađite u plićak kojim je ispunjen ovaj mračni hodnik i sledite hodnik do prvih teških vrata. Treba da prođete kroz njih kada se vrata otvore, da vrata ne bi ubila Laru. Još dvoja teška vrata vas očekuju u ovom hodniku, pa ponovite istu tehniku da prođete kroz njih. Na kraju hodnika popnite se uz merdevine na gornji nivo.

PRVI MOLITVENI CILINDAR: Kad uđete u prostoriju gde se monah bori protiv jednog plaćenika, sačekajte da se borba okonča pa ubijte plaćenika ako preživi. Uzmite njegov MM, pa uđite u prostoriju sa desne strane. Tu ubijte još jednog plaćenika, pa upalite baklju da bolje vidite oko sebe. Na podu s leve strane nalaze se ugašeni plamenici. Preskočite ih skokovima u stranu i sa najvišeg stepenika uzmite prvi molitveni cilindar (Prayer Wheel). Sada će se plamenici upaliti. Pomoću skokova u stranu preskočite šipku između dva plamenika pa izađite iz prostorije.

U glavnoj prostoriji, iz koje ste došli, nalaze se dva pokretna bloka, jedan u podnožju stuba sa leve strane (u odnosu na ulaz), a drugi u zidu direktno iza prvog bloka. Stanite pored prvog pokretnog bloka tako da vam ulaz bude s leve strane a prostorija sa plamenicima iza leđa. Povucite ovaj blok jednom od zida. Priđite drugom bloku i povucite ga dva puta unazad. Obiđite blokove i uđite u sada otkriveni tunel. Popnite se merdevinama do hodnika sa dve kamene kugle, skrenite desno za ugao pored kamene kugle, i na sledećem račvanju idite levo i vratite se na stazu iznad Glavne sale. Na stazi ćete zateći jednog mrtvog plaćenika koga su monasi u međuvremenu ubili. Idite do drugog kraja staze, siđite niz merdevine i vratite se nazad u crveni hodnik.

KLJUČEVI OD TREZORA I KROVOVA: Čim izađete u crveni hodnik, idite levo i otključajte velika vrata glavne hale. Uđite unutra i trčkarajte malo po velikom predvorju ispred ogromnog kipa Bude, da namamite trojicu plaćenika da uđu u glavnu salu. Potom se sklonite u stranu i pustite monahe da se obračunaju sa njima. Ako monasi poginu a plaćenici prežive, dokrajčite ih i uzmite od njih MM, VM i okvire za Automatske pištolje. Pre nego što krenete dalje, zapazite jedna zatvorena vrata s leve strane, kao i jedan kapak sa ključaonicom odmah pored ovih vrata. Ako ste okrenuti licem prema Budi, s desne strane vam se nalaze stubovi, a iza njih dva prolaza u bočne prostorije. Uđite prvo kroz prvi prolaz s desne strane.

U prostoriji sa stolovima uđite u hodnik u krajnjem desnom uglu i preskočite prvo sečivo u hodniku. Uđite u prostoriju s leve strane, popnite se na blok i uzmite Ključ od trezora (Strongroom key). Vratite se u hodnik sa sečivima, idite desno, preskočite sečivo i vratite se u prostoriju sa stolovima. Nema potrebe da idete levo niz hodnik, preko druga dva sečiva, jer je na toj strani ćorskokak. Vratite se u glavnu salu, izađite levo kroz veliku kapiju, i sledite crveni hodnik do račvanja. Skrenite levo i uđite u prostoriju gde je ranije jedan plaćenik uleteo kroz prozor. Otključajte vrata od dasaka pomoću ključa koji ste upravo našli, i sa kutija uzmite Ključ od krovova (Rooftops key). Vratite se u crveni hodnik, idite desno u hodnik sa zastavama na plafonu, i ovog puta uđite u prostoriju desno, koja ima kružna sečiva.

DRUGI MOLITVENI CILINDAR: Čim uđete u prostoriju sa kružnim sečivima, idite levo, držeći se blizu zida, da vas prvo sečivo ne zakači. Kad dođete do sledećeg zida, okrenite se u desno i posmatrajte kružna sečiva. Kada i prvo i drugo sečivo krene da se kotrlja u desno, potrčite napred do sledećeg ugla prostorije, otključajte vrata i popnite se stepenicama na krov manastira. Pravo ispred nalazi se prolaz sa pet plamenika, a sa desne strane prolaz između dva zlatna kipa. Idite desno, skrenite opet desno iza kipova i nađite jedan prekidač na zidu s desne strane. Sačuvajte poziciju pre nego što ga povučete.

Kad povučete prekidač, oni plamenici u prolazu se privremeno isključuju. Odmah izvedite skok u desno, potrčite napred prema zlatnim kipovima, skrenite levo između kipova, pa desno u prolaz sa ugašenim plamenicima. Pomoću pet običnih skokova preskočite plamenike pre nego što se opet upale, pa skrenite u dvorište s leve strane. Čim uđete u ovo dvorište, dvojica plaćenika će pripucati na Laru, pa požurite da se sklonite u dvorište s leve strane, i prepustite trojici monaha da se obračunaju sa neprijateljima. Od mrtvih plaćenika pokupite MM i okvire za Uzi, a na terasi iznad merdevina s desne strane dvorišta naći ćete i okvire za M-16.

Sad povucite prekidač na stubu dvorišta da otvorite dva metalna kapka. Siđite u prostoriju ispod, razbijte prozor i uzmite dva dragulja (Gemstones) sa stepenika. Na drugoj strani ove prostorije naći ćete prekidač koji otvara treći kapak u dvorištu, kroz koji možete da se popnete u dvorište. Iz dvorišta se vratite u prolaz sa plamenicima, i idite levo uz stepenice. Sa desne strane ovog krova videćete veliko zlatno sunce, a sa leve strane dve zlatne statue. Između dve statue nalazi se otvor za jedan od dragulja. Upotrebite dragulj da pomerite zlatno sunce u stranu, pa prođite kroz ta vrata u sledeći hodnik. S leve strane ćete naći pokretni blok. Izvucite ga dva puta iz zida i uđite u prostoriju iza bloka, gde ćete naći drugi molitveni cilindar (Prayer Wheel).

TREĆI MOLITVENI CILINDAR: Vratite se u prolaz sa plamenicima, koji su se u međuvremenu ugasili, preskočite ih pa siđite niz stepenice nazad u prostoriju sa pokretnim sečivima. Na isti način kao i prvi put prođite mimo sečiva i u crvenom hodniku idite desno kroz veliku kapiju koja vodi u Glavnu salu. Idite prema Budi, pa u desni ugao sivog podijuma, gde se nalazi otvor u niskoj drvenoj ogradi ispred Bude. Siđite na stazu desno od Bude i uđite u hodnik sa desne strane. U njemu uđite kroz prvi otvor s desne strane, u prostoriju sa pokretnim kutijama.

U ovoj sobi nalaze se tri pokretne kutije, dve na donjem nivou, i jedna na gornjem, i ispod ovih kutija skrivena je municija. Dve pokretne kutije koje se nalaze na podu, nalaze se baš ispred vas kad uđete u ovu sobu. Obiđite naslagane kutije s leve strane, i povucite prvu kutiju jednom unazad, prema bubnjevima. Sada idite u levi ugao pored ove kutije, između bubnjeva i zida, i odatle gurnite tu kutiju napred, da stoji pored ulaza u sobu. Sad se okrenite u levo prema drugoj kutiji i povucite je jednom unazad, na mesto prve kutije, preskočite je i uzmite okvire za Automatske pištolje. Ako baš želite, možete se popeti na kutije i pomeriti kutiju iznad, da uzmete i dva svežnja harpuna, ali mislim da nema potrebe da to radite, jer vam harpuni nisu potrebni na Tibetu, gde je najbliže more udaljeno barem hiljadu kilometara.

Kad uzmete željenu municiju, idite u hodnik levo od ulaza u sobu, i pravo napred u sledeći hodnik. Preskočite kapak koji će se automatski otvoriti i idite do mesta gde se hodnik račva u levo i desno. Idite desno i popnite se uz stepenice s leve strane. Iza vas će se pojaviti četvorica plaćenika. Ako su monasi i dalje vaši prijatelji, onda pucajte da razbijete prozor i siđite u vežbalište ispod prozora. Pomoću prekidača na zidu s desne strane otvorite kapiju, da monasi mogu da izađu iz vežbališta u hodnik sa plaćenicima. Ne morate ići za njima, pošto ćete se uskoro vratiti kroz taj hodnik. Čim otvorite kapiju, okrenite se na drugu stranu i pređite na drugu stranu vežbališta. Popnite se u okno uz nekoliko merdevina, gde ćete naći treći molitveni cilindar (Prayer Wheel). Siđite nazad na vežbalište, prođite kroz vrata koja ste maločas otvorili, i od mrtvih plaćenika pokupite MM, VM i kutiju sačme. Vratite se u hodnik iz koga ste došli, preskočite otvor u podu, pa idite u sobu sa bubnjevima i pokretnim kutijama. Izađite iz nje u hodnik i idite desno. Na kraju hodnika uđite u jednu prostoriju, i sačekajte tu da se dvojica plaćenika obračunaju sa monasima nazad u hodniku. Posle bitke uzmite od plaćenika okvire za Uzi i mine.

HODNIK SA ZAMKAMA: Vratite se nazad u sobicu na kraju hodnika i idite kroz prolaz s leve strane, prema hodniku sa mnogo zamki. Podrazumeva se da treba da sačuvate poziciju pre nego što uđete u ovaj hodnik, ali i nakon svake uspešno pređene zamke. Želim vam puno sreće :)

Sačekajte da se plamenik ispred vas ugasi, stanite levo ili desno uza zid i kada se vreća sa sečivima udalji od Lare, preskočite ugašeni plamenik i upadnite u rupu ispod vreći. Idite na drugi kraj ove rupe i okrenite se u pravcu iz koga ste došli. Tu se ponovo popnite u hodnik iznad, ali ostanite u mestu, da vas vreća sa sečivima ne zakači. Okrenite se lagano u mestu prema hodniku gde se kotrlja jedno kružno sečivo. Kad sečivo prođe u levo, preskočite rupu i trčite prema sledećem plameniku. Čim se plamenik ugasi a vreća sa vaše strane udalji, uskočite preko plamenika u sledeći jarak. Sledite taj jarak do kraja i popnite se u sledeći hodnik, s desne strane jarka, a ne napred.

Posmatrajte kružno sečivo u ovom hodniku i okrenite se dijagonalno u levo. Kada sečivo prođe mimo Lare u desno, skočite brzo dijagonalno u levo u hodnik iz koga je došlo sečivo, i trčite malo napred i odmah uđite u nišu sa leve strane, da se sklonite sa puta sečivu koje se vraća ka vama. Kad sečivo prođe u levo, istrčite iz niše, idite malo dijagonalno u levo preko hodnika i uđite u nišu preko puta. Tu sačekajte da sečivo ode u levo, istrčite u hodnik, idite desno i oprezno uđite u poslednju nišu s leve strane. Nemojte tu mnogo da se zalećete, jer vas čeka sledeća zamka: teška vrata. Prođite kroz ovu zamku kada se vrata otvore, pa potom kroz još jedna teška vrata s leve strane. Tu ćete naći zmaja od žada (tajna #1). Vratite se kroz dvoja vrata, i kad sečivo ode u desno, istrčite u hodnik i idite dijagonalno u desno u nišu preko puta. Iz niše istrčite u nišu preko puta, koja je dijagonalno u levo, kad sečivo ode u desno. Najzad, iz ove niše istrčite u hodnik kad sečivo ode u levo, trčite u desno i brzo uđite u sobu s leve strane. Tu ćete naći Ključ od kapka (Trapdoor key) i malo udahnuti vazduh nakon svih ovih zamki :)

BAZEN: Srećom po vas, ne morate da se vraćate kroz isti hodnik. Napustite sobu gde ste našli ključ kroz prolaz s leve strane, i malo dalje skliznite u veliki bazen. U krajnjem desnom uglu ovog bazena nalazi se mala podvodna niša odmah iznad betonske staze, i tu ćete naći srebrnog zmaja (tajna #2). Kad uzmete tajnu, popnite se na stazu koja ide oko bazena, i sledite je dok ne dođete do izlaza iz dvorane. Taj tunel vodi nazad u onaj hodnik iz koga ste maločas došli. U tom hodniku skrenite desno i vratite se u Glavnu salu pored kipa Bude.

PLANINA OKO MANASTIRA: U Glavnoj sali idite do onog zatvorenog kapka koji vam se sada nalazi s desne strane, otključajte ga i siđite u hodnik ispod. Na kraju hodnika popnite se u spoljašnju zgradu i idite prvo levo kroz veliki prolaz u dvorište sa kapijom. Tu otvorite kapiju pomoću prekidača sa desne strane, ali ne prolazite kroz tu kapiju, jer ona vodi nazad u Glavnu salu. Ako sada otvorite tu kapiju, videćete da se monasi unutra bore protiv dvojice plaćenika, pa nećete vi morati kasnije to da radite. Ovi neprijatelji ne ispuštaju ništa iza sebe, pa čim otvorite kapiju, možete da se vratite odakle ste došli i prođete kroz prolaz na suprotnoj strani spoljašnje prostorije.

Sledite tu spoljašnju planinsku stazu, preskačući strme stene, dok ne dođete do jednog kanjona sa velikim stubom u sredini. Obiđite taj stub s leve strane, pa u desnom uglu nađite visoki tunel. Popnite se u taj tunel, pa uz merdevine, i izađite kroz otvor na visoku stazu iznad kanjona. Sledite tu stazu u desno pa idite preko mosta gde morate da ubijete jednog plaćenika i jednog gavrana. Od mrtvog plaćenika uzmite okvire za M-16, pa sledite stazu dalje do malog kanjona sa pomoćnom zgradom. Tu ubijte još dva gavrana, i pazite da pritom ne pucate u jednog monaha koji čuva zgradu.

Popnite se na najvišu stenu koja stoji odmah desno od ulaza u ovaj mali kanjon sa zgradom, i velikim skokom sa Akcijom skočite na visoku, usamljenu kamenu platformu. Tu okrenite Laru prema nižoj ivici zida građevine, i velikim skokom sa Akcijom skočite prema njoj. Popnite se na krov zgrade pa propadnite kroz rupu u prostoriju ispod. Sa kutije u uglu uzmite četvrti molitveni cilindar (Prayer Wheel), povucite prekidač da otvorite vrata, ali nemojte odmah da izlazite napolje. U međuvremenu, onaj monah napolju bori se sa jednim plaćenikom. Sačekajte da se završi obračun, ubijte plaćenika ako preživi i uzmite njegovu kutiju sačme. Vratite se nazad u manastir kroz gornji i donji nivo planinskog kanjona istim putem kojim ste došli. Uđite u manastir kroz kapiju koju ste maločas otvorili da se vratite nazad u Glavnu salu.

VERANJE PO BUDI: Pređite preko sale na drugu stranu i ovog puta uđite u prolaz gde još niste bili, a to je drugi prolaz sa desne strane ako ste okrenuti licem prema Budi. Na kraju ovog hodnika popnite se merdevinama u hodnik iznad i hodajte do kraja hodnika koji vodi nazad u Glavnu salu. Sa ivice hodnika velikim skokom sa Akcijom skočite da se uhvatite za ivicu Budine šake. Sa ove šake popnite na šaku iznad, pa velikim skokom skočite da se uhvatite za ivicu Budine glave. Idite do drugog kraja glave, pa skočite na sledeću podignutu ruku. Hodajte do druge ivice šake, pa iz mesta skočite da se uhvatite za ivicu niše pravo ispred. U niši postavite drugi dragulj u kutiju na zidu da otvorite vrata u podnožju kipa Bude.

Iz niše skočite nazad na Budinu šaku, pa siđite sa šake na Budino rame. Odatle siđite unazad preko ivice ramena da skliznete u Budino krilo. Sada obiđite kip Bude i nemojte ulaziti u prostoriju koju vidite levo odatle, već idite desno i preskočite kosinu da dođete između kipa Bude i zida. Tu možete da se popnete u nišu na Budinim leđima, gde ćete naći zlatnog zmaja (tajna #3). Za sve tri nađene tajne, kao nagradu ćete dobiti četiri para okvira za M-16. Siđite nazad na stazu i idite oko Bude dok ne dođete na prednju stranu kipa. Tu siđite u jarak ispod Bude i uđite u malu prostoriju sa kapkom koji ste upravo otvorili. Siđite kroz kapak i sledite hodnik koji vodi do prostorije sa cevima i polugom na zidu. Poluga na zidu će otvoriti vrata prostorije s leve strane, i isušiće bazen. Ako do sada niste uzeli srebrnog zmaja iz tog bazena, treba to da učitine, jer kad jednom isušite bazen, nećete moći da uzmete ovu tajnu.

Povucite polugu na desnoj strani prozora sa bambusom da isušite veliki bazen. Uđite u sledeću prostoriju, zid levo od prozora sa polugom. Na steni ispod vodopada vidite jedan pokretni blok. Preskočite strmi deo stene i popnite se do bloka, tako da stojite levo od njega, i gurnite pokretni blok tako da stoji ispod malog vodopada u susednoj prostoriji. Na taj način ćete sprečiti bazen da se opet napuni. Vratite se u prostoriju sa cevima, idite levo i unazad skliznite niz kosinu u prozoru iznad sada praznog bazena. Uhvatite se za ivicu prozora pa padnite u prazan bazen. Pređite preko njega i popnite se u nišu sa pokretnom kutijom. Gurnite je u stranu i iz niše iza kutije uzmite peti molitveni cilindar (Prayer Wheel). Siđite nazad na dno bazena i idite dijagonalno u levo prema merdevinama. Popnite se uz merdevine na stazu iznad, idite levo prema izlazu i uđite u kratak vijugavi hodnik koji vodi nazad u široki hodnik. U širokom hodniku idite desno prema Budi i Glavnoj sali.

Sada kada imate svih pet cilindara, možete da uđete u onu prostoriju levo od kipa Bude. Kad se vratite u Glavnu salu, siđite u jarak ispred Bude, i idite u jedinu prostoriju u kojoj do sada niste bili. Postavite dva molitvena cilindra s leve strane a tri cilindra s desne strane prostorije da otvorite veliku kapiju. U poslednjoj prostoriji popnite se do velikog zlatnog diska i u njegovoj bravi postavite Seraf da otvorite vrata katakombi. Siđite na pod i idite desno kroz vrata da završite nivo.