04 July 2013

TR2 13

Tomb Raider 2
Nivo 13: Catacombs of the Talion (Katakombe Taliona)

MALA PEĆINA: Kad se nivo učita, nalazite se na vrhu stepeništa u jednoj pećini. Pomerite se skroz uz desnu ivicu stepeništa i polako hodajte niz stepenice, pa vas dve ledenice sa tavanice neće ubiti. Na ulazu u sledeću pećinu takođe hodajte, da greškom ne skliznete kroz rupu na donji nivo. Kad uđete, idite levo, uhvatite se za pukotinu u zidu, pa se verite bočno u desno dok ne budete mogli da se popnete u malu nišu u zidu. Tu ćete naći kutiju baklji kao i srebrnog zmaja (tajna #1). Popnite se opet u otvor iz koga ste došli, i skočite na kosinu sa desne strane, tako da Lara bude okrenuta nizbrdo. Skliznite niz kosinu držeći Akciju, padnite na kosinu ispod, skliznite unazad niz nju i uhvatite se za ivicu te kosine. Odatle padnite u mračnu pećinu u kojoj se šeta jedan Jeti. Upotrebite sačmaricu da ga ubijete, pa povucite prekidač koji se nalazi na desnoj strani prozora da otvorite jedna vrata na vrhu pećine iz koje ste došli.

Popnite se stepenicama do merdevina, pa idite uz merdevine do vrha pećine i siđite na desnoj strani. Ovog puta idite opet do one pukotine gde ste maločas našli tajnu, i stanite uz taj zid s pukotinom. Tu skliznite niz kosinu okrenuti unazad (uzbrdo) i držite Akciju. Kada se Lara uhvati za ivicu kosine, popnite je na kosinu, i pritisnite Skok + Kolut + Akcija da se Lara odbaci od kosine, okrene u vazduhu, i uhvati za ivicu otvora na suprotnom zidu. Popnite se u taj otvor, ubijte jednog snežnog leoparda i siđite niz stepenice hodajući duž desne ivice, da izbegnete dve ledenice koje padaju sa tavanice. Skrenite desno za ugao i uđite kroz vrata koja ste upravo otvorili u veliku pećinsku dvoranu.

VELIKA DVORANA SA BAZENOM I KAVEZOM: Siđite niz stepenice prema dnu dvorane, dok ne ugledate dvojicu plaćenika kako ulaze za vama na vrhu stepeništa. Okrenite se ka njima i ubijte ih. Oni će ispustiti dva para okvira za Uzi, VM i okvire za Automatske pištolje. Potom siđite niz stepenice, ali ne sasvim do kraja. Ako ste okrenuti licem prema bazenu, sa desne strane vam se nalazi poslednje stepenište, a sa leve strane niski stub sa stazom koja vodi uzbrdo. Na vrhu te staze vidite velike snežne grudve. Skočite dijagonalno u levo na tu stazu i idite uzbrdo. Čim grudve krenu da se kotrljaju prema vama, skočite u desnu stranu u bazen s vodom. Izađite iz vode pravo napred i idite desno (krajnji desni ugao u odnosu na ulaz), gde ćete ugledati jedan mali otvor u zidu. Ubijte usput dva snežna leoparda, uđite u prolaz, siđite niz rampu i iz male prostorije s prozorom uzmite MM. Vratite se nazad u veliku dvoranu, i idite desno, do samog ugla dvorane.

Tu se popnite na kamenu stazu iznad, i sa ivice staze skočite na centralnu snežnu stazu koja vodi prema suprotnom zidu. Kad dođete do zida, idite desno, preko nestabilnog poda, i brzo se popnite uz merdevine pre nego što se pod sruši. Penjite se malo uz merdevine pa skočite unazad sa njih na stazu iznad. Idite uzbrdo, preskočite strmi deo staze i povucite prekidač na zidu gde su maločas bile snežne grudve. Taj prekidač će podići jedan kavez nedaleko odatle, isušiti bazen s vodom i otvoriti kapak na dnu bazena. Idite od prekidača levo, prema podignutom kavezu, skliznite niz strmi deo staze pa skočite na stazu ispod podignutog kaveza. Tu ćete naći prvu Tibetansku masku (Tibetan Mask). Spustite se na pod, pa siđite u prazan bazen. Spustite se bezbedno kroz otvoreni kapak, i idite kroz široki mračni prolaz. Preskočite jarak sa ledenim sečivima, i upotrebite Masku u kutiji pored kapije da je otvorite.

HRAM SA VISEĆIM MOSTOM: Čim krenete uzbrdo uz stazu iza kapije, prema vama će početi da se kotrljaju tri para velikih grudvi. Idite malo napred, trčite dijagonalno u levo, i skočite sa staze na sneg pored staze, da se sklonite grudvama s puta. Ubijte jednog snežnog leoparda na levoj strani staze, pa idite desno, i ubijte još tri snežna leoparda. Kad vazduh bude čist, popnite se malo uz snežnu rampu, i skočite s nje da se uhvatite za ivicu otvora sa leve strane u odnosu na ulaz. Popnite se u pećinu, pored oslikanih vrata koja su još uvek zatvorena, i idite dalje na drugu stranu otvora, odakle možete da vidite mračnu pećinu sa zaleđenim jezercetom.

ZALEĐENO JEZERO: Siđite na zemlju i krenite prema zaleđenom jezeru. Prvo će vas napasti dva leoparda. Kad stignete na sredinu zaleđenog jezera, napašće vas još dva leoparda. Idite kroz prolaz desno od jezera, ubijte još dva leoparda, pa se popnite uz stene s leve strane. Siđite u mračni ugao na drugoj strani stena i uskočite u vodu. Na dnu jezerceta, na jednom kamenu, naći ćete drugu Tibetansku masku (Tibetan Mask). Izađite iz vode, popnite se opet na stene, i naoružajte se. Sa stene ubijte dvojicu neprijatelja koji patroliraju blizu zaleđenog jezera i uzmite od njih okvire za Uzi, MM i dva para okvira za Automatske pištolje. Vratite se na zaleđeno jezero i idite levo, pa ka kamenju gde ste maločas ušli u ovu pećinu. Popnite se na kamenje i vratite se nazad do hrama sa visećim mostom. Kad jednom budete tamo, idite dijagonalno u krajnji levi ugao, gde možete da prođete između dve građevine. Idite desno i mimo vrata sa ključaonicom. Popnite se merdevinama na platformu na zidu zgrade i pokupite dva para mina odatle. Tu padnite na zemlju, upotrebite Masku u bravi pored vrata i uđite u mračnu prostoriju.

MRAČNA PROSTORIJA SA JETIJIMA: Za početak, sačuvajte svoju poziciju. U ovoj prostoriji je mračno kao u rogu, i upotrebićete puno baklji da biste našli put. Takođe, u kavezima u ovoj prostoriji zatvorena su četiri Jetija, a vi ćete, naravno, morati da ih pustite na slobodu da biste mogli da nastavite dalje. Savetujem da štedite baklje: upalite baklju, ispitajte prostoriju, pa kad ukapirate gde, šta i kako, učitajte prethodnu poziciju i pokušajte to da izvedete bez baklje. Pucanjem iz duplih pištolja takođe možete malo da osvetlite prostoriju, ako je potrebno.

Kad uđete u mračnu prostoriju, pratite zid koji vam je s leve strane sve do ugla. Tu skrenite desno i idite dalje napred, pazeći da zid uvek bude Lari s leve strane. Preskočite prve dve pukotine u podu i kad dođete na centralnu platformu, pritisnite prekidač na zidu. Jupi, sada ćete upaliti nekoliko gorionika po prostoriji, ali ćete takođe otvoriti i kaveze sa četiri Jetija na donjem nivou, i oni će moći da se popnu do Lare, jer će pukotine u stazi sada biti popunjene rešetkama. Imate dve mogućnosti ovde: izvadite Uzije ili sačmaricu, i ubijte četiri Jetija kako budu dolazili ka vama. Ako se neki Jeti suviše približi, padnite sa platforme na pod i nastavite da pucate u njih dok Jetiji budu silazili ka vama. Drugi način je da siđete na pod i brzo istrčite napolje u dvorište hrama, gde je osvetljeno i imate više prostora za manevar. Odatle ubijajte Jetije kako budu izlazili za vama. Kada ih ubijete, uđite u njihove kaveze i uzmite 2 VM, 2 para mina i 2 para okvira za Uzi.

Potom se popnite na gornji nivo, i u uglu desno od prekidača nađite pokretnu kutiju. Povucite tu kutiju prema prekidaču dva-tri puta, pa je onda gurnite kroz podignutu kapiju. Prođite kroz susednu kapiju u mračnu prostoriju iza, pronađite još jedan prekidač i povucite ga, da otvorite ona oslikana vrata iznad zaleđenog jezera. To će takođe spustiti i one kapije koje vode u prostoriju sa kavezima, ali ako ste odgurali pokretni blok ispod jedne od te četiri kapije, sada ćete moći da izađete napolje. Samo gurnite blok dva puta prema napred, i kad se vratite u veliku prostoriju, idite desno, pa prema vratima kroz koja ste ušli. Na povratku u dvorište hrama čekaju vas trojica teško naoružanih neprijatelja. Ubijte ih i uzmite od njih dve kutije sačme, 2 okvira za Automatske pištolje, okvire za Uzi i MM. U dvorištu idite opet do onog otvora koji vodi ka zaleđenom jezeru, samo ovog puta nemojte silaziti iz otvora na zemlju, već idite napred, kroz vrata koja ste upravo otvorili.

VISEĆI MOST: Pređite preko prvog visećeg mosta i čim stanete na kameni prolaz, snežne grudve će početi da se kotrljaju prema vama. Imate dve mogućnosti: da idete još malo napred, na drugi viseći most, pa da se sklonite na kamen sa leve strane, ili da odmah izvedete kolut, trčite nazad preko prvog mosta, pa onda da skrenete na kamenje s desne strane, da se sklonite grudvama sa puta. Kad grudve budu prošle mimo Lare, popnite se skoro do vrha drugog mosta, i odatle velikim skokom sa Akcijom skočite prema merdevinama na desnoj strani. Popnite se njima do pećine iznad.

PEĆINA SA JEZEROM: Pratite stazu do pećinske dvorane sa otvorom u podu i bazenom ispod. Uskočite u vodu, pa brzo plivajte ka obali, popnite se iz vode i ubijte tri ribe koje plivaju u vodi. Okrenite se da vam merdevine budu ispred, pa onda se okrenite u desno, uskočite u vodu i plivajte kroz prolaz koji se sada nalazi pravo ispred Lare. U sledećoj pećini ugledaćete jednu stazu sa desne strane, ali nemojte da izlazite iz vode na tu stazu, jer na njoj nema ničeg zanimljivog, osim dve ledenice koje će pasti sa tavanice. Nastavite dalje da plivate napred, pa levo za ugao. Čim skrenete za ovaj ugao, sa desne strane ćete ugledati jedan istureni niski blok. Obiđite ga i popnite se na njega iz vode. Iznad se nalaze merdevine. Skočite da se uhvatite za njih, i penjite se u mračnu pećinu iznad, skroz do vrha merdevina. Kad Lara ne bude htela dalje da se penje, spustite je za jedno mesto naniže, pa odatle skočite unazad sa merdevina u pećinu, iznad strmog dela stene. Tu ćete naći zmaja od žada (tajna #2). Vratite se do strmog dela staze, skočite na merdevine i siđite niz njih na kamen na obali jezera.

Opet uskočite u vodu, leđima okrenuti ka merdevinama, i plivajte napred u poslednju pećinu. U suprotnom kraju pećine nalaze se jedna zatvorena vrata. Popnite se na kamen ispred tih vrata i velikim skokom sa Akcijom skočite da se uhvatite za merdevine koje vise sa tavanice. Popnite se do skoro do vrha merdevina, i odatle skočite unazad na stazu sa prekidačem. Upotrebite taj prekidač da otvorite vrata ispod, pa siđite kroz rupu u vodu jezera. Popnite se do vrata i prođite kroz njih. S leve strane doći će leopard, pa ga ubijte. Povucite prekidač na bloku da otvorite glavni ulaz u dvorištu hrama. Okrenite se leđima prema prekidaču i hodajte prema velikom otvoru iznad zaleđenog jezera. Između dva dugačka nosača visi velika činija sa plamenom. Stanite na desni nosač i hodajte do njegovog suprotnog kraja. Iz zaleta skočite na zakošeni kamen na pećinskom zidu, i skliznite odatle na zaleđeno jezero. Sada se vratite u dvorište hrama kao i prethodni put, i idite levo, uz rampu gde ste upravo otvorili veliku kapiju.

KOSINE SA GRUDVAMA: Hodajte pažljivo prema ivici otvora kad prođete kroz kapiju. Spustite se u taj otvor i ubijte brzo tri leoparda na dnu malog podruma. Iz ugla pokupite VM, 3 okvira za M-16 i mine. Povucite prekidač na drugoj strani podruma da otvorite dve kapije koje vode nazad u dvorište. Ubijte još jednog leoparda koji će ući iz dvorišta, izađite napolje i opet se popnite uz kosinu prema otvorenoj kapiji. Ovog puta velikim skokom preskočite jamu iznad podruma. Pravo ispred, i sa leve strane, nalaze se za sada nepokretne snežne grudve, a sa desne strane jedan ledeni zid koji ne možete da raznesete pucanjem. Morate da naterate snežne grudve da se skotrljaju, da biste mogli da uđete u unutrašnjost hrama.

Za početak, krenite uzbrdo napred, prema dvema grudvama. Kad ne budete više mogli da idete napred, zbog strmine, preskočite ovu strminu dijagonalnim skokom u levo, da aktivirate grudve i doskočite na strmo kamenje s leve strane. Držite pritom Akciju. Lara će skliznuti unazad niz kosinu i uhvatiće se za njenu ivicu. Idite malo u levo, pa se popnite na kosinu, odbacite se od nje unazad i skočite na dugačku kosinu s još jednom snežnom grudvom. Čim Lara prestane da kliza, potrčite opet uzbrdo uz prvu kosinu gde nema više grudvi, da se sklonite ovoj grudvi sa puta. Ona će razneti onaj ledeni zid sa desne strane, pa ćete moći da uđete u prvu prostoriju unutar hrama.

TROSTRUKA VRATA I SEČIVA: U maloj prostoriji gde je sletela snežna grudva, pravo napred vidite dve zatvorene kapije, a na podu primećujete dva kvadrata koja se razlikuju od drugog dela poda. Ta dva kvadrata su u stvari podna dugmad pomoću kojih otvarate dve od ukupno tri kapije. Za početak, nemojte stajati na podno dugme ispred snežne grudve, već idite na dugme levo od njega, da privremeno otvorite levu kapiju. Odmah uskočite kroz otvorenu kapiju pre nego što se zatvori, ali nemojte trčati napred, jer se nedaleko od kapije nalaze sečiva. Čim uđete kroz kapiju, okrenite se u levo i idite do zida, a sečiva će vam biti s desne strane. Uz taj zid Lara može da se penje. Popnite se do vrha, pa siđite sa zida u levo, na parapet iznad dve kapije. Uzmite zlatnog zmaja (tajna #3) sa parapeta, pa siđite na deo poda ispod gde nema sečiva. Za sve tri nađene tajne bićete nagrađeni sa dva okvira za M-16 i dva para mina.

Pravo ispred vas nalazi se kapija koja vas vraća u prethodnu prostoriju, a iza vas još jedna zatvorena kapija koju ćete otvoriti pomoću onog podnog dugmeta kraj snežne grudve. Sačuvajte poziciju, pa krenite napred. Vrata će se otvoriti automatski ali samo privremeno. Brzo siđite na pod pored grudve, i preskočite je. Odmah izvedite kolut, pređite preko podnog dugmeta, preskočite opet grudvu i skočite kroz desnu kapiju ako je još uvek otvorena. Trčite napred kroz sledeću kapiju pre nego što se zatvori, i skočite da se uhvatite za merdevine. Siđite merdevinama u tunel ispod. Sledite taj tunel dok ne pređete na sledeći nivo.